Kap 9

5 0 0
                                    

Når vi var ferdige med og spise, ryddet vi opp på kjøkkenbordet. Når jeg skulle sette tilbake sukkeret snublet jeg i en av pappeskene som vi brukte til og pakke i. Jeg ble litt iritert. Pappa begynte å le av meg. Jeg bare så på han. Når vi var helt ferdige med å rydde, gikk vi ut til stallen for og rydde og pakke. Vi gikk Inn til salrommet først. Det var ikke så mye igjen, siden Det meste som hadde vært der er Mikke sitt. Og det sendt vi jo med hjem sammen med han igjen. Det som var igjen var en sprang sal og en allround sal, 2 shabrakker, 1 hodelag og litt smørsåpe og en Striglekoffert. Men det va våres saker. Jeg la striglekofferten og såpa i en liten pappeske så la jeg salene, hodelaget og shabrakkene i en større pappeske, imens mamma og pappa var og ordnet med trillebårene og greipene og sånt. Når jeg var frdig med og pakke, gikk jeg ut til dit stallboksene var. Mamma og pappa ryddet litt opp inni der de koster stallgangen og ryddet og fikset. "Hvor skal jeg sette pappeskene?" Sa jeg til mamma og pappa "sett dem vedsiden av trillebårene der borte" sa mamma. Trillebårene sto ved siden av selve stalldøra. Jeg dro med meg pappeskene dit og satte dem rett forran trillebårene og greipene. "Da tror jeg vi er ferdige her" sa pappa. "Ja, da går vi inn, også kan du pakke de siste sakene du har på rommet Sandra. Så er du ferdig med det" sa mamma til meg. Jeg bare nikket til svar. Vi gikk inn og hang fra oss jakker og satte på plass skoene våre. Mamma gikk til stua og pappa gikk på do og ropte "jeg må på do" jeg lo og himla med øynene. Jeg plukket med meg to pappesker og løp opp trappa og inn på rommet. Det enste jeg ikke hadde pakket ned var pulten, senga, stolen og bildene av Mikke og rossetene vi hadde vunnet sammen. Jeg ville ikke pakke ned bildene og rossetene før det var siste dag før vi flyttet. Jeg ville ha de opp så jeg kunne se på de om kvelden før jeg la meg og sove og morgenen når jeg våknet. Men jeg hadde litt sån pynt og sånt, jeg pakket ned det og når jeg var ferdig, gikk jeg ned og sa til pappa at han kunne begynne og skru fra pulten og senga. Jeg skal egentlig ligge på madrass på rommet mitt Men jeg tror jeg legger på gjesterommet fordi det er sendt, og når pappa begynner og skru fra pulten og senga sluttar han ikke før han er ferdi😂så jeg orker ikke å venta på at han skal bli ferdig. Jeg hentet dyna og puta mi før pappa begynte og skru ifra. Jeg gikk og åpnet døra til gjeste rommet. Gjeste rommet lå rett vesiden av mitt rom. Jeg la dyna og puta mi på senga på rommet. Det var en dobbelseng. Jeg gikk ned og pusset tennene. Jeg måtte legge meg litt tidligere i dag, siden det er skole i morgen. Skole, huff. Jeg var ikke den som ble behandla best av de andre i klassen, men det var for det meste jentene som som var slemme, jeg ble aldri sluppet Inn i "gruppene". Og klassens "bitch" Emma var den verste. Hun fikk alt som hun ville. Og hun gjore alt for og gjøre livet mitt surt. Guttene var ikke så slemme mot meg. Men nei jeg ville ikke tenke på det. Jeg gikk Inn til stua. Jeg gidde Mamma en klem og sa godnatt. Jeg gikk opp trappa. Jeg stakk hodet mitt inn i soverommet mitt der pappa satt og var snart ferdig med senga mi. Jeg sa godnatt til han. Han sa godnatt til meg uten og se bort fra det han gjorde. Jeg små flirte og åpnet døra til gjeste rommet og la meg i senga. Jeg sjekket telfonen en siste gang. Jeg hadde fått så mange hyggelige kommentarer om vidioen jeg hadde lagd om Mikke. Jeg ble så glad av og lese de.
Jeg la fra meg telefonen. Jeg så opp i taket en stund, før jeg sovnet.
--------------
Det var kanskje det siste kapittle for i dag.

SkarWhere stories live. Discover now