Mamma parkerte bilen Inne i garasjen, og vi hoppet ut. Vi gikk opp trappa og åpnet døra. "Hei" ropte Pappa fra kjøkkenet. "Hei!" Ropte jeg og Mamma i kor fra gangen. "Jeg har laget middag" ropte pappa. "Nam, hva da?" Spurte jeg. "Pannekaker. Vi setter oss ute på værandan, sola skinner jo så fint" "naaaam pannekaker, jeg er skrubbsulten" sa jeg glad. Jeg orket ikke og bytte til vanligeklær, så jeg hadde på meg rideklærne. Jeg gikk inn til kjøkkenet og hjalp pappa med å bære ut på værandan. Vi satte oss ned på værandan. Pappa sendte meg fatet med pannekaker, og jeg løftet en fra fatet med pannekaker, og ned til mitt. Jeg strødde på litt sukker, og hadde på blåbærsyltetøy. "Så hvordan gikk det? Har du funnet noen hest?" Spurte pappa. "Ja, jeg prøvde 7 hester." Svarte jeg pappa med pannekake i munnen. "Så gøy, fant du noen hest da?" Spurte ha meg. "Ja, han er en hvit lipizzaner hest. Han heter channel. Og han er 7 år gammel" "ja han hørtes fin ut" sa pappa. Så sa mamma "jeg likte Stjernegutten best jeg da" "haha, men du vil jo bare ha Kaldblodshester" sa jeg og gliste. "Kan du dra ut på stevner med den da?" Spurte pappa. Pappa hørtes skikkelig proff på hester nå. "Ja, men han er en nybegynner siden han er så ung. Men Maria sa at med litt øving ville det bli bra." Svarte jeg pappa. "Okey, men det blir no bra" sa pappa før vi begynte å spise.
Når vi var ferdige med å spise var kl rundt 16:00. Vi ryddet av. Nå skulle vi ordne i stallen. Imens jeg og mamma hadde vært og prøvde hestene, hadde pappa hengt opp de nye salhengerne. Vi gikk bortover til stallen. Pappa åpnet stalldøra. Vi gikk inn. Mamma begynte og spørre om hvilken boks channel skulle stå i. Jeg tenkte meg litt om, så sa jeg "han skal stå på første boks til høyre" og peket på den boksen. "Ok, da blir det den" sa mamma og så på meg. Pappa gikk ut for og hente rasp. Jeg gikk for og henge opp vannbøtta. Vi hadde kjøpt bøtte som kunne henge på krok i stallen. Mamma hadde funnet noen sekker som jeg kunne ha mat i. Vi hang opp en vekt i et tau ved der vi skulle ha høyet. Nå kom pappa med en trillebåre med rasp. Jeg overtok trillebåra og jeg gjorde tegn til at pappa skulle åpne boksdøra. Han åpnet den, og jeg tømte trillebåren inn i boksen. Vi måtte nok ha en trillebåre med rasp til. "Jeg tror vi må ha mere rasp" sa jeg. "Jeg kan hente en til" sa pappa og trillet ut med trillebåren. Pappa hadde skaffet rasp, så nå sto det en traktorhenger med rasp i traktorgarasjen. Jeg og mamma vasket litt i salrommet og ordnet litt i det rommet der vi skulle ha det andre fóret til Channel. Pappa kom inn og sa "nå har jeg tømt en båret til med rasp i boksen." Jeg nikket. Vi gikk ut og sto ved inngangen. Vi så utover stallen "ja, nå ser det fint ut" sa mamma og så på oss. "Ja, det gjør det" det eneste som mangler er channel. Jeg gledet meg til han kom. I morgen skulle vi hente høyballene og legge dem i traktorgarasjen. Men en ball skulle ligge i stallen, helt til jeg hadde brukt opp den, da skule vi legge en ny høyball der. (Ja dere skjønner) vi gikk inn. Jeg gikk opp på rommet mitt. Jeg skulle begynne å pakke ut litt mer. Jeg hadde bare 3 småe pappesker igjen. Det jeg hadde igjem var :leselampe, noen bilder, et par skrivebøker, en puff og gaven fra Leah. Jeg ville ikke pakke den opp enda. Jeg satte lese lampa på pulte, bildene av Mikke og noen bilder av meg og Leah på hylla over senga, så la jeg skrivebøkene i skuffa på pulten, og satte puffen vedsiden av kleskapet. Tilslutt la jeg gaven til Leah opp på komoden. Jeg tok telefonen ut av laderen. Den var 100%. Jeg slengte meg ned i den røde sakkosekken. Jeg skrudde på telefonen, og gikk inn på instagram. Jeg var ferdig med og redigerevidioen som mamma hadde tatt av meg når jeg var og prøveridde. Jeg fant fram vidioen på telfonen og skrev at jeg hadde vært på prøveridning på en rideskolen litt unna oss, og at jeg hadde funnet en hest og at jeg skulle legge ut bilde av den etterpå. Så postet jeg vidioen. Jeg sendte den også ut på youtube'en min. Jeg fant et bilde av meg som red på channel. Mamma hadde tatt bilde akkurat når jeg hoppet over oxeren. Men det bilde hadde hun tatt med kameraet. Jeg begynte og tenke på Marius, sønnen til Maria. Jeg syntes han var søt, men jeg kunne ikke si at jeg var forelska. Jeg viste egentlig ikke. Jeg la fra meg telefonen og gikk ned. Mamma og pappa satt ute på værandran, sola var jo enda oppe. Jeg gikk ut og satte meg sammen med de. Mamma satte med telefonene. Jeg satt bare og nøt sola.
I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙I͙
Neste kapittel kommer senere i kveld. Kanskje blir det litt mer spennende😶
YOU ARE READING
Skar
AdventureEn jente med navn Sandra på 13 år, må flytte fra sine venner og den lille, fine gården hun bodde på og samtidig blir for-hesten hennes sendt hjem. Når hun kommer til den nye skolen, blir hun ikke behandlet som forventet. Hun blir mobbet, og vet ikke...