H17: Liefde & Pizza

49 11 3
                                    

Fleur:

Snikkend loop ik door de duinen. Ik heb denk ik wel 5 minuten gerend zonder te stoppen. Max heb ik volgens mij allang afgeschut. Die doet vast geen moeite hij heeft tenslotte Beau.

Langzaam ga ik op de grond zitten. Ik kijk om me heen. Ik ben toch wel een beetje bang hier. Ik zie geen enkel restaurantje of lichtje en het is al aardig donker. Gelukkig heb ik mijn mobiel bij de hand.

Even kijken op social media. Mijn batterij percentage staat op: 27% niet heel veel, maar het kan er mee door.
Social media laadt niet. Ook geen WiFi dus. Ik zucht.

Ik klik mijn zaklamp aan en schijn om me heen. Ik zie verder niks, behalve een bordje met daarop: 'restaurant la mer > 1km'

Fijn ik zit hier echt in de middle of no where.

Plotseling hoor ik geritsel. Mijn hart klopt in mijn keel. Ik voel hoe de kippenvel zich verspreid over mijn lichaam. Dit is zo'n typische moord scène uit een politieserie. Ik zie het al voor me: 'meisje verdwaald in duinen en word dood terug gevonden'.

Toch ben ik wel bang. Weer hoor ik geritsel dit keer dichter bij. Bang kijk ik om me heen. Straks is het een pedofiel of een potloodventer. Ik bibber van de angst. Ik ben ook zo dom om in het donker door de duinen te rennen. Allemaal de schuld van Max. Pff.

'Fleurrrr!' hoor ik Kiki roepen.

Opgelucht haal ik adem. 'Ja hier' zeg ik.

'Oh ik zie het al' zegt ze.

Ik zie dat er iemand met een zaklamp op me af komt. Dan verschijnt het hoofd van Kiki voor me. 'Ben je helemaal gek geworden ofzo, we waren echt heel ongerust!'

'Sorr- wacht 'we'?' zeg ik verbaasd.

'Ja we' zegt Max die achter Kiki vandaan komt.

Ik zucht geïrriteerd en kijk de andere kant op. 'Ga weg'. Als er iemand is die ik nu niet wil zien is dat Max wel.

'Nee we moeten praten, ik weet niet wat Beau tegen je gezegd heeft maar het spijt me' zegt hij wanhopig.

Ik kijk hem diep in zijn ogen aan. Hij meent het, ik zie het. 'Dus je bent met Beau naar bed geweest?' zeg ik boos.

'Nee zei ze dat?!' boos kijkt Max me aan. Hij is niet met haar naar bed geweest, maar wat dan wel?

'Ja bla bla bla' zeg ik zogenaamd niet boeiend.

'Nee serieus echt niet' zegt Max gefrustreerd.

Ik kijk op. 'Wat heb je dan wel gedaan?'

'Ik eh heb alleen gezoend, maar ze was zo opdringerig en droeg lingerie en probeerde me te verleiden en toen dacht in aan jou en ik wilde dit voor jouw doen en toen gebeurde het maar ik heb-' zegt Max ratelend.

Kuchend onderbreekt Kiki hem. Oh ja Kiki was hier ook nog. Medelijdend kijk ik haar aan. Wat moet ze wel niet van ons denken. 'Oke guys jullie zoeken het maar uit ik ga naar het hotel en ga pitten, toedeledoki' zegt Kiki vermoeid.

Ze werpt me nog een laatste blik toe die ongeveer dit moet betekenen: 'ik ga eigenlijk niet pitten, maar chocolade eten heel veel chocolade, succes'

Ik grinnik typisch. Dan loopt ze weg. 'Doei' 'doei'.

'Fleur je moet me geloven ik ben niet met haar naar bed geweest'

'Maar je hebt wel met haar gezoend voor de tweede keer!' roep ik boos.

Max haalt een hand door zijn haar. Hij is ook zo knap. Hij maakt het me echt moeilijk.

'Het spijt me, ik meen het'

'Maar je deed het toc-' meer kan ik niet zeggen.

Max drukt zijn lippen op de mijne en zoent me. Vlinders krioelen in mijn buik. Ik open mijn mond een stukje. Gelijk maakt hij er gebruik van. Hij legt zijn handen op mijn heupen. Ik ga met mijn handen door zijn haar. Dit voelt zo fijn, maar moet ik hem al wel vergeven?

Max onderbreekt de zoen en kijkt me grijnzend aan. 'Je vond het wel leuk'.

Boos kijk ik hem aan. Maar barst dan in lachen uit. Ik hou het gewoon niet meer. Ik ga het hem gewoon vergeven.

Plotseling begint Max me te kietelen. Ik proest het uit van het lachen. 'Max'
'Sto-o-pp!' roep ik lachend.

Max legt me op de grond en komt boven me hangen. 'Vandaag toen ik Beau zag, kon ik nog alleen maar aan jouw denken'.

Ik glimlach. 'Slijmbal'.

'Wat zei je' zegt hij.

'Je hoorde me wel' zeg ik uitdagend.

'Wat zei je' herhaalt hij.

'Slijmbal' zeg ik plagend.

Max pakt me op. Ik probeer hem tegen te houden, maar hij is te sterk. Hij staat op en loopt over de duinen. 'Wat ga je doen' vraag ik wanhopig.

Max kijkt me aan alsof hij me elk moment kan gaan kietelen.

Plotseling begint hij te rennen richting het water. 'Nee max als je dat doet vermoord ik j-'

Te laat. Max is het water in gerend. Ik voel hoe het koude water mijn huid aantast. Boos kijk ik hem aan. 'Jij malloot dat je bent!'.

Max grijnst. 'Ik hou ook van jou' met die woorden begint hij me nat te spetteren.

Ik grinnik en spetter hem helemaal onder. Hij pakt me vast bij mijn middel en wipt me over zijn schouder. Hij loopt het water uit en legt me op het strand.

'Gelukkig schijnt jouw jurk niet door' zegt hij lachend.

Ik glimlach en geef hem een kus. 'Beloof je me dat je het nooit meer zult doen'

'Ik beloof het, maar op een voorwaarde'

'En dat is' vraag ik nieuwsgierig.

'Dit' hij begint me te kietelen. Ik smeek hem te stoppen, waardoor hij gelijk stopt.

Ik bibber van de kou. 'Zullen we maar gaan ik heb het koud' zeg ik.

'Hier' hij overhandigt me zijn jas. Ik snuif de geur op. Het ruikt heerlijk.

Max kijkt me grijnzend aan. 'Is het lekker'.

Ik knik en trek de jas aan. Max hijst me omhoog en pakt mijn hand. Samen lopen we het strand af.

'Zullen we even gaan eten?' vraagt Max.

Ik knik en volg hem. Zijn hand in de mijne voelt vertrouwd.

'Heb ik je al gezegd dat je mooi bent als je boos bent' zegt Max blozend. Ah dat is schattig.

'De volgende keer als je me heel boos ziet ben je me kwijt dat weet je hè?'

Max knik en slaat een arm om me heen. Ik zie dat we een restaurant naderen en zucht opgelucht.


Max en ik zitten inmiddels al aan een tafeltje. 'Wat wil je eten Fleurtje?' vraagt Max. Blozend kijk ik hem aan.

'Pizza?'

'Pizza'

Ik glimlach naar hem en kijk om me heen. Het is een schattig barretje. Ik kijk verder in het rond. Mijn blik valt op iemand die ik hier niet wil hebben. Diegene kijkt me greinzend aan en slurpt de spaghetti naar binnen.

Was de karma niet genoeg?

-------------------------------------------

I <3 pizza

X

Let's go somewhereWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu