Fleur:
We staan voor een school. Het is een school waar kinderen heen kunnen in hun vrije tijd. Ze worden daar opgevangen en vermaakt. Wij zijn er om daar bij te helpen. Ik heb er echt zin in. Ik kan goed met kinderen om gaan dus dat komt goed.
Ik kijk op zij en zie dat iedereen al weg is. Ik zie dat ze voor de deur van de school staan en naar binnen gluren. Max kijkt grinnikend mijn kant op. Ik glimlach en loop naar hem toe.
Au. Voor ik het weet belandt ik op de grond. Ik voel hoe mijn teen pijn doet als ik hem beweeg. Kreunend lig ik op de grond. Kiki begint gelijk te lachen. Lekker daar heb ik dus ook niks aan.
Gelukkig komt Max al aangerend. Hij tilt me omhoog. Ik zie dat hij zijn lach moet inhouden. Boos kijk ik hem aan.
'Ik wist dat je een kluns was en vaak over drempels struikelt, maar zo vaak' zegt Max grinnikend.
'Ik zou zeggen laat het gaan' zeg ik spottend.
Max barst gelijk in lachen uit. Ik zucht en loop langs hem heen. Max komt achter me aan en slaat een arm om me heen. Nu begin ik ook te lachen. Ik ben echt zo'n kluns. Max drukt een kus op mijn hoofd en pakt mijn hand stevig vast.
'Nu niet meer vallen hè Fleurtje'
Ik knik en leg mijn hoofd op zijn schouder. Kiki heeft de deur inmiddels al geopend. Gelijk komt er een vrouw op ons afgelopen.
'Hey jullie zijn vast de vrijwilligers'
We knikken en Stan neemt het vanaf hier over. Hij loopt met de vrouw mee om wat dingen te regelen. Ik kijk om me heen. Het is een best wel kleine klas met heel veel kinderen. Medelijdend kijk ik ze aan. Die blik veranderd al snel in een glimlach als ze gekke bekken naar ons gaan trekken. Ik glimlach en steek mijn tong uit.
Ik zie dat Stan weer komt aangelopen en grinnikt als hij ons ziet.
'We kunnen deze klas nu helpen, eigenlijk gewoon vermaken' zegt hij trots. Ik glimlach en stoot Kiki aan.
Ze kijkt me vrolijk aan. 'Deze kinderen zijn zo lief'
Ik knik als teken dat ik dat ook vind en loop achter Stan aan de klas in.
Na wat vragen beantwoord hebben, was het tijd om te gaan buitenspelen.
Ik zit hier nu met een paar meisjes van ongeveer 7 in de zandbak. Ze zijn super enthousiast en kijken me telkens bewonderend aan. Veel van deze kinderen hebben geen makkelijke jeugd gehad. Ze zijn hier om zichzelf toch nog te ontwikkelen als kind. Een mooi symbool vind ikzelf.Ik zie dat een meisje naar mijn lange bruine haar kijkt. Ik glimlach lief.
'Wil je een vlecht maken?' vraag ik.
Ze kijkt me met grote ogen aan en gaat gelijk aan de slag. Later wil ik ook iets met kinderen doen. Kiki denkt daar vast anders over.
Lachend kijk ik haar kant op. Op dit moment wordt ze meegesleurd door een groep jongetjes. Ze wordt geslagen en er wordt aan haar kleren getrokken. Boos kijkt ze naar de kinderen en vloekt. Ik moet hard lachen. Kiki is nou een typisch voorbeeld van iemand die niet met kinderen kan omgaan.
Ik kijk verder en zie Stan zitten met een meisje. Zo te zien zijn ze aan het tekenen. Ik glimlach het ziet er lief uit.
Ik voel dat iemand op mijn schouder tikt. Ik kijk om en zie dat mijn vlecht klaar is. 'Dankjewel, de vlecht is heel mooi'
Het meisje kijkt verlegen weg. Ik til haar op en zet haar op schoot. Ze legt haar hoofd op mijn schouder.
'Vind je het leuk hier?' vraag ik oprecht geïnteresseerd.
Ze knikt en gaat weer verder waar ze mee bezig was.
Zoekend kijk ik het schoolpleintje rond. Ik kijk overal, maar zie geen Max. Ik kijk wat beter en zie hem uiteindelijk bij de autootjes. Hij is aan het rijden met jongetjes achterop. Het ziet er grappig uit. Ik pak mijn mobiel en zoem in. Ik klik en maak een foto.
'Wat is dat' vraagt een blond meisje met een ondeugende blik.
'Dat is een mobieltje' ik klik op een spelletje en geef mijn mobiel aan haar.
Ze kijkt blij naar mijn mobiel en begint gelijk met het spel. Ik kijk af en toe opzij naar hoe ze het doet. Haar vingers bewegen razendsnel over het scherm.
Plotseling voel ik twee handen voor mijn ogen. 'Je staat onder arrest' ik glimlach en laat me meevoeren.
Na een klein stukje gesloopt te hebben. Staan we plots stil. 'Hij wil je spreken'
De handen worden weggehaald. Ik kijk raar om heen. Ik zie hoe Max grijnzend voor me zit.'Hey prinses' hij loopt naar me toe en trekt me op schoot. Ik grinnik en laat het gebeuren. Ik zie hoe de meisjes nieuwsgierig onze kant op komen rennen. Max negeert ze en geeft me een kus.
'Is dat je vriendje'
'Spelen jullie wel eens samen'
'Hoe oud zijn jullie'
'Ho-oe H-hee-tt hij?' vraagt een meisje stotterend.
Iedereen is inmiddels om ons heen komen staan. Het is best gênant. Ook al zijn het kleuters. Ik glimlach en knik.
'Ja dit is mijn vriendje'
Het meisje die mijn vlecht heeft gemaakt, komt twijfelend op me af gelopen.
'Zoenen jullie dan ook' ze staart me met grote ogen aan. Ik knik.
Ik zie hoe iedereen vies naar ons kijkt.
'Iew' en ze rennen weg. Max en ik blijven lachend achter.
Na afscheid hebben genomen van de klas zijn we weer naar de auto gelopen.
Max en ik hebben nog wat gepraat. Ik ben toen in zijn armen in slaap gevallen.Nu sta ik voor de spiegel. Ik moet echt even beslissen wat ik aandoe, maar ik kan gewoon niet kiezen. Max heeft na de autorit aan me gevraagd of ik op date wilde. Natuurlijk zei ik ja. Kiki keek me trouwens echt met een grijnzende pedo blik aan. Wat hou ik toch van haar.
Maar goed. Wat moet ik aan. Classy of fleurig? Het gaat om twee jurken. Ik heb letterlijk geen idee wat Max van plan is, maar ik denk dat we gewoon naar een restaurant gaan.
Ik hoor de deur dichtslaan en kijk ik om. Kiki staat daar met een tas vol eten. Ja Right. Dat eten is dus allemaal voor de autoreis van morgen. Morgen gaan we richting Italië. Max blijkbaar ook, maar wel wat later.
'Fleur ik zou die classy jurk doen'
Ik knik en loop met de jurk naar de badkamer. Ik kijk naar mezelf in de spiegel en glimlach. Max maakt me zelfverzekerder. Alles aan hem is leuk. Ik niet wachten om hem weer te zien.
Langzaam stap ik in de jurk. Het is een Bordeaux rode lange jurk. Hij laat mijn rondingen mooi uitkomen en kleurt mooi bij mijn huid. Trots kijk ik in spiegel.
Ik doe wat olie in mijn haar en kneed het door. Wanneer ik het mooi genoeg vind begin ik aan de make-up.
Ik doe een bijpassende lippenstift op kies voor een neutrale look.
Wanneer ik klaar ben, komt Kiki naar binnen gelopen. Ze kijkt me trots aan.
'That's my girl' ze geeft me een knuffel en complimenteert mijn outfit.
Ik hoor geklop op de deur en kijk Kiki aan. Ze knik me bemoedigend toe. Ik loop naar de deur en doe hem open.
Laat het een mooie avond worden.Verbaasd kijk ik naar degene die in de deuropening staat.
-------------------------------------------
TATATATUMMMM! Een spannend einde dit keer. ;)Extra hoofdstuk omdat het kan.
Weer eens een lang hfst omdat de vorige kort waren! 1250 woorden! WHOEHOEEE.
X
JE LEEST
Let's go somewhere
Ficção AdolescenteKiki en Fleur zijn hele goede vriendinnen. Ze hebben al een droom vanaf kinds af aan. Op een roadtrip gaan met elkaar. Ze hadden een moeilijk jaar en gaan zichzelf herontdekken. - Ik zucht dit wordt een lange dag. 'Wacht gaan we Beau niet even terug...