H19: Die ene foto

53 10 6
                                    

Kiki:

Ik lig op bed. Mijn gedachtes gaan van hak op de tak van het een naar het andere. Vandaag gaan we vrijwilligerswerk doen. Ik heb geen idee wat me te wachten staat, maar dat maakt het juist ook wel weer leuk.

Naast me hoor ik gekreun en een gaap, vervolgt door een diepe zucht. Fleur is blijkbaar ook al wakker en draait zich naar me om. Ze kijkt me slaperig aan. 'Goede-' een gaap onderbreekt Fleur haar woorden. 'Morgen'.

Ik glimlach en kijk op mijn mobiel. 10:05 staat er op mijn scherm. Genoeg tijd om ons klaar te maken dus. Het vrijwilligerswerk begint om 12:30 dus dat komt goed.

Fleur zit inmiddels al op haar mobiel en glimlacht af en toe als ze naar de foto's kijkt. Tijdens onze reis hebben we best veel foto's genomen.
Aan het einde willen we er een mooi fotoboek van maken.

'Mag ik deze op insta plaatsen?' Ik kijk naar de foto. Ik check snel of ik er leuk op sta en knik goedkeurend.

'Wat zal ik eronder zetten' zegt Fleur terwijl ze naar onze foto wijst. Ik denk na. 'Misschien gewoon een hartje' zeg ik.

Fleur knikt en zet de foto erop. Meteen pak ik mijn mobiel en ga de foto bekijken. Ik wil natuurlijk wel haar eerste like zijn. Echt kinderachtig eigenlijk maar ach.

'Je haar zit daar trouwens ook leuk'
'En je kleding ook en kijk onze lach'
'Ik begin mezelf echt goals te vinden' zegt Fleur in een stuk achter elkaar door.

Fleur lacht om haar eigen grap, maar stopt abrupt als ze ziet dat ik niet mee lach. 'Wat is er moet ik hem er toch afhalen? Vind je hem niet leuk genoeg, zit er iets op je tanden, of zit er schimmel in je oor, ik haal hem er wel af als je dat wi-'

'Nee nee dat is het niet, kijk' ik laat Fleur de foto geschrokken en verdrietig zien.

Op de foto staat Casper zoenend met een meisje. Ik zag de foto op Casper zijn insta en schrok me rot. Het is eergisteren geplaatst. Is hij me nu al weer vergeten? Ben ik te dik? Houdt hij niet meer van me?

Woede borrelt in me op. Wie is die meid?!

Fleur kijkt nu wel heel lang naar de foto. 'Wat is er' vraag ik benieuwd.

'Nee het is gewoon, iets zegt me dat deze foto van een lange tijd terug is' vragend kijk ik Fleur aan. 'Hoezo?'

'Nou er staat een gebouw op de achtergrond die niet meer bestaat' zegt ze slim. Ik slik. Dus wacht had hij al die tijd al een relatie?! De brok in mijn keel groeit. Ik slik en hou het niet meer. De tranen rollen over mijn wangen. Onder de foto staat ook nog is een mooie tekst: voor altijd in mijn hart. Jaloezie overspoelt mijn gedachtes. Ging dat maar over mij.

Hij heeft me gewoon misbruikt. Wat een idioot! Fleur wrijft over mijn rug. 'Het komt wel goed'

'Wat moet ik doen dan?' vraag ik verdrietig.

'Vraag het hem' ik schud gelijk hevig nee. Dat ga ik niet doen.

'Ik wil niet de jaloerse meid zijn' zeg ik wanhopig. Fleur knikt begrijpend.

'Kom dan gaan we ons klaarmaken en vandaag iets leuks doen, vergeet hem maar gewoon'

'Dat is moeilijker dan je denkt' mompel ik tegen haar schouder aan.

'Dat weet ik' met die woorden slaat Fleur de deken van me af. Ik zucht en kijk haar met een bedroefde blik aan. Als ik iets haat in de ochtend is het wel uit mijn warme bed moeten, de koude lucht in.

Als laatste doet Fleur ook nog is in een snelle beweging de gordijnen wijd open. Ik zucht. Deze dag kan niet meer stuk. Yay.

Dat Fleur nou een ochtendmens is kan ik niet helpen. Serieus Fleur stapt haar bed uit en is gelijk al helemaal klaarwakker.

En ik? Ik moet eerst 10 keer gapen en dit varkensgezicht wat fatsoeneren. Ja laat ik dat eerst maar eens gaan doen.


Ik sta inmiddels al een kwartier voor de spiegel mezelf op te tutten. Ik kijk goedkeurend in de spiegel en gooi mijn haar naar achteren.
Yup dit wordt de look. Ik draag wat concealer, oogschaduw, eyeliner, mascara en blush. Alles best wel subtiel, maar wel mooi.

Vandaag draag ik een simpele skatersrok met daarboven een wit hemdje en daaronder mijn adidasjes. Fleur draagt een mooie zwierige Maxidress met daaronder sandaaltjes.

'Klaar?'

'Klaar' zeg ik overtuigend terwijl ik de deur al open heb gemaakt.

Samen lopen we de deur van onze hotelkamer uit. Vandaag is het onze laatste dag hier aan het strand. Ik ga het missen, maar heb nu al weer zin om onze reis de vervolgen.

Als we de hoek omslaan, zie ik Beau. Ze staat zoenend met een jongen in de gang. Ik stoot Fleur aan die het blijkbaar nog niet gezien heeft. Fleur fluit op haar vingers. *phieuwt phieuw*

Geschrokken kijkt Beau om. 'Nu al weer een nieuwe' zeg ik terwijl ik naar de jongen wijs.

'Pas maar op hoor ze dumpt je vanavond nog' met die woorden lopen Fleur en ik weg. Best wel jammer dat Beau en Meike hier nog zijn.

Wanneer de ontbijtzaal in zicht komt lik ik over mijn lippen. Ik heb zo'n honger. Ik denk dat ik voor een volle lading pannenkoeken ga vandaag.

Als we de zaal inlopen, kijken we in het rond op zoek naar Stan en Max. Als we ze gezien hebben, lopen we erheen. Zij zien ons blijkbaar niet, want ze blijven doorpraten.

'Hey' Max en Stan kijken nieuwsgierig om en glimlachen als ze ons zien. Max staat op en geeft Fleur een zoen. Een lange zoen. Ik sta der een beetje awkward bij. Right stop maar weer.

*kuch kuch*

---------------------------------------------
Deze update is iets eerder I know, maar morgen zal ik een overzicht van alle personages posten die we tot nu toe hebben gehad. Dat leek me wel handig. Zal ik ook een overzicht van de voltooide doelen posten? Let me know!

Weer eens een hoofdstuk vanuit Kiki. Ik ben blij met dit hoofdstuk!

X

Let's go somewhereWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu