Fleur:
Verbaasd kijk ik naar de pizzakoerier die in onze deuropening staat.
'Eh we hebben geen pizza besteld, je bent vast bij de verkeerde kamer' zeg ik terwijl ik de deur dicht wil doen.
'Nee' Kiki komt met een volle vaart aangerend.
Ik kijk haar raar aan.
Kiki kijkt me onschuldig aan. 'Wat ik moet toch ook eten' ze pakt snel de pizzadoos en glipt de kamer weer in.
Ik grinnik en duw een briefje van tien in de man zijn handen. 'Hou de rest maar' met die woorden sluit ik de deur.
'Sukkel dat je bent' zeg ik terwijl ik Kiki met een kussen sla. Ze lacht en zapt wat op de tv. Ze blijft hangen bij een documentaire over mieren. Verbaasd kijk ik haar aan.
'Meen je deze?' Ze knikt en gaat verder met haar stukje pizza.
Weer hoor ik geklop. Dit keer moet het Max wel zijn. Zelfverzekerd loop ik weer naar deur.
Ik open de deur en zie het vrolijke gezicht van Max. 'Heyy' ik geef Max een knuffel. Wow hij ziet er echt heel leuk uit. Ongemakkelijk haalt hij een hand door zijn haar. Ik voel zijn ogen over mijn lichaam glijden. Blozend kijk ik weg.
'Je ziet er prachtig uit' zegt Max terwijl hij nog steeds met zijn ogen over mijn lichaam glijdt.
Ik glimlach en loop de deur uit.
Wanneer ik dat doe wordt ik gelijk tegen de muur aangedrukt. Ik voel hoe mijn ademhaling te keer gaat. Max streelt mijn wang en kijkt me doordringend aan. Ik kijk ongemakkelijk de andere kant op. Max pakt mijn hoofd en duwt hem weer terug. Ik glimlach. 'Ik ben blij dat je mijn meisje bent' zegt hij hees tegen mijn lippen aan. Ik grinnik en druk mijn lippen op de zijne.
Naast me hoor ik een deur opengaan.
'Hallo! Ik en mijn mieren willen niet gestoord worden door jullie kleffe gedoe' zegt Kiki terwijl ze me serieus aan kijkt.
Ik en Max moeten hard lachen en lopen de hoek van de gang om.
We lopen de lift in en drukken op het knopje voor de beganegrond.
Wanneer we op verdieping 2 zijn stappen er twee jongens in. Ik zie ze grijnzen als ze me zien. Ze smoezen wat. Ik voel hoe hun ogen over mijn lichaam glijden. Ongemakkelijk sta ik er bij.
Max ziet het ook en kijkt geïrriteerd. Ik heb hem nog nooit zo gezien. Hij pakt mijn hoofd vast en geeft me een zoen, een lange zoen. Ergens vind ik het wel ongemakkelijk, maar ik ga er wel in mee. Ik lach tegen zijn lippen aan. Max kijkt me onschuldig aan.
Wanneer de lift stopt, stappen we uit.
'Ik wist niet dat jij ook het jaloerse vriendje kon zijn' zeg ik grinnikend.
Max kijkt me een seconde lang aan en kijkt dan weg. Hij pakt me hand vast en trekt me mee. Ik grinnik. Ik vind deze verlegen kant van hem wel leuk.
Hand in hand lopen we het hotel uit. In mijn buik razen miljoenen vlinders rond. Ik glimlach bij de gedachte.
Opeens gaat Max voor me staan. 'Oké vanaf nu moet je even je rug omdraaien'
Ik doe wat me gezegd wordt en wacht een tijdje. Ik hoor een auto aankomen die stopt. Max pakt mijn schouders vast en draait me om.
Ik open mijn mond als ik een limo zie klaar staan. Ik kan geen woord uitbrengen en loop achter Max aan de limo in.
Max:
Na met de limo maar de bestemming hebben gereden, staan we nu op het strand. Ik heb een blinddoek bij Fleur omgedaan en hou haar stevig vast. Ik wou dat ik haar voor altijd zo kon vasthouden. Ze ziet er zo mooi uit in die jurk. Ik kan mijn ogen niet van haar af houden.
'Zijn we op het strand' zegt Fleur. Het ziet er klungelig uit hoe ze daar staat met een blinddoek. Ik grinnik en zeg niks. Ik sla mijn arm om haar heen en begeleid haar.
'Je gaat me toch niet ontvoeren hè'
'Max ben je er nog' zegt ze bang.Ik lach. Het ziet er echt te grappig uit. Ik pak mijn mobiel en maak een foto.
'Max het is nu geen goed moment om foto's te maken' ik grinnik en maak er nog een.
'Max mag ik aub kijken?'
'Nee nog niet' weer begeleid ik haar.
Ik loop met haar over het strand richting een klein romantisch restaurantje. Dit restaurant heeft tafels op een vlonder boven het water. Hopelijk vindt Fleur het leuk.
Ik zet Fleur voor me neer en maak haar blinddoek los. Vluchtig kijkt ze om haar heen. Ik zie een teleurstelling in haar ogen. 'Waar zijn we, ik zie nergens iets hoor' ik grinnik en draai haar om.
Haar mond valt open als ze het schattige restaurantje ziet. Ik doe haar mond dicht en loop erheen. Er komt gelijk een ober op ons afgelopen. Ik noem mijn gegevens op en kijk naar Fleur die aandachtig om zich heen kijkt.
Ze pakt mijn hand vast en loopt achter me aan naar de gereserveerde tafel.
'Echt lief dat je dit hebt geregeld' is het eerste wat ze zegt.
Ik glimlach. 'Voor jou altijd hè'
Voor de tweede keer komt er een ober op ons afgelopen. Hij loopt me ons mee naar een bootje. Fleur kijkt me verbaasd aan. 'Is die tafel in het water voor ons' ik knik trots en sla een arm om haar heen. Ik stap in het bootje en help Fleur er ook in. De ober zet de motor aan en begint te varen.
'Een echte gentleman ben je' zegt ze lief. Ik glimlach en geef haar een knuffel.
De ober stopt het bootje en laat ons uitstappen. Hij overhandigt ons een menukaart en zegt dat hij zo terug komt voor de bestelling.
Fleur kijkt aandachtig in de menukaart. Ik kijk naar haar. Ze is zo mooi. Alles. Ik wil haar voor altijd bij me hebben. Haar lichaam, haar lach, haar ogen, haar lippen, haar haar, zelfs haar handen zijn mooi. Ik merk dat ik aan het staren ben en bekijk de menukaart.
'Ik ga voor de mozarella met tomaat en wat stokbrood' zegt Fleur.
Ik glimlach. 'Ik ga voor de pasta met feta kaasjes'
Ik zie een twinkeling in haar ogen.
*pling* mijn gedachtes worden onderbroken door een berichtje die Fleur binnenkrijgt.
Ze zucht en kijkt me verontschuldigend aan. 'Dat zal Kiki wel zijn, ze gaat vast zeuren over die stomme mieren'
Ik kijk haar lachend aan. 'Mieren?'
'Oh ja ze kijkt een stomme mieren documentaire' ik grinnik bij die gedachte en zie het al helemaal voor me.
Ik kijk toe hoe Fleur over haar scherm beweegt met haar vingers.
'Wie is het?'
'Oh niks hoor' zegt ze. Iets in me zegt dat dit foute boel is.
Ze legt haar mobiel neer. Wanneer hij weer af gaat, ben ik haar te snel af en pak hem op.
Casper? 'Wie is Casper' zeg ik een tikkeltje boos.
---------------------------------------------
Casper brengt onrust..... What's happening next?X
JE LEEST
Let's go somewhere
Teen FictionKiki en Fleur zijn hele goede vriendinnen. Ze hebben al een droom vanaf kinds af aan. Op een roadtrip gaan met elkaar. Ze hadden een moeilijk jaar en gaan zichzelf herontdekken. - Ik zucht dit wordt een lange dag. 'Wacht gaan we Beau niet even terug...