Vandaag mag ik gelukkig weer naar huis. Dries komt me zo ophalen. Ik vraag me af hoe het met Saskia is. Ik vroeg het gisteren nog, maar Dries begon snel ergens anders over. Straks in de auto zou ik het hem nog is vragen. Mijn gedachten blijven bij haar. Ze worden pas na een paar minuten verstoord als Dries aan de rand van mijn bed staat.
In de auto probeert hij me aan het lachen te maken door een cowboy liedje mee te zingen op de radio. Het ziet er grappig uit. Ik zeg zijn naam, maar het nummer staat zo hard dat hij me niet eens hoort. Onverstoorbaar buldert hij veder tot ik de radio uitzet. 'Ik roep je al de hele tijd man!' Zeg ik grinnekent. 'Ik zat er hélémaal in! Maar wat wou je zeggen?' Ik zucht, ik moet het nu vragen. 'Dries waar is Saskia?' Ik zie dat hij schrikt.
'Euhmm' stamelt hij
'Geef me asljeblieft eerlijk antwoord. Ik kan het hebben.'
'Toen Stan en Lieve daar aankwamen was er geen Saskia meer te bekennen.... Het spijt me.'
Hij zet de auto langs de kant. 'Het is jou schuld niet.' Zeg ik. Geen van beide weet wat te zeggen. 'Zeg dat het alsjeblieft niet waar is.' Hij staart naar zijn schoenen. 'Het spijt me' Ik zucht, ik moet iets doen. Nee ik kan niet thuis blijven zitten. Ik moet Saskia zoeken. Ik heb haar daar.... Alleen gelaten. Ik ben nu gelukkig en zei niet. Als er iets met haar gebeurd zal ik het mezelf nooit vergeven. Ook al weet ik zeker dat ze al een aantal keer is misbruikt. Daar mag ik niet aan denken! Het gaat er nu om dat ze zo snel mogelijk word gevonden.
'We moeten naar het bureau.' Zeg ik daarom beslist.
'Je moet naar de bedrijfsarts Es, die zegt wanneer je weer mag werken.'
'IK MOET HAAR VINDEN DRIES!'
'Sorry.....'
Sorry (jupp tweede keer) voor het korte deeltje !! Wat vinden jullie? Moet Esther meteen aan het werk ten kosten van zichzelf OF moet ze naar de bedrijfsarts en wachten met werken ten kosten van Saskia?
❤️🌟 Menno de Waard 06-03-2016 🌟❤️
JE LEEST
Achtergelaten - Flikken Rotterdam
Hayran Kurgu{ Allereerste boek ooit over Flikken Rotterdam } Als er een Amber-Alert is van een 11 jarig meisje genaamd Saskia Jansen staat het hele team klaar. Het word uit eindelijk de zaak van Dries en Esther. Dries maakt zich ondertussen grote zorgen over zi...