Hoofdstuk 3 - Gym

1.6K 70 26
                                    

Lucas Hale

Ik stap op de badmat, en grijp een handdoek uit de kast. Ik droog mijn warrige haar, en mijn lichaam. Ik poets de spiegel schoon, en kijk naar mijn eigen spiegelbeeld. Wat ben ik toch knap, ookal zeg ik het zelf. Vandaag begint school weer, na een lang weekend gehad te hebben. Ik doe mijn Adidas shirt aan, samen met een zwarte broek met gaten erin. Ik trek ook mijn Adidas Superstar aan, en smeer gel in mijn haren. Ik spuit nog even snel wat Axe aftershave op. Vervolgens loop ik met mijn Eastpack vol zelfvertrouwen de trap af.

Mijn moeder leest de krant, samen met mijn vader. Ondertussen eten ze allebei een broodje met kaas. Sarah is druk bezig met haar poppen aan het aankleden. "Goedemorgen, lekker geslapen?" Mijn vader schuift zijn lege bord van zich af, en slaat de bladzijde van de krant om. "Jahh, gaat wel." Ik laat mijn tas op de grond vallen en loop met mijn handen in mijn zakken naar de keuken. Ik pak twee blikjes Energie en stop ze in mijn tas. Vervolgens stop ik er ook nog een Snickers reep in.

"Waar ligt de muesli?" Ik loop zoekend door de keuken. "Ik had hem gepakt voor de Babries." Mijn zusje komt nog met een restje muesli aanzetten. "Bedankt," ik giet de muesli in de kom met wat vanille yoghurt.

"Hoelaat ben je vanmiddag vrij?" Mijn vader kijkt me met een gefronst voorhoofd aan. "Half drie dacht ik." Hij knikt, en staat op. "Ik ga naar mijn werk, ik zie jullie vanmiddag weer." Mijn vader geeft mijn moeder een zoen, waardoor mijn zusje een vieze bek trekt wat er best grappig uit ziet. "Sarah, papa haalt jou vanmiddag op." Sarah knikt en geeft mijn vader een knuffel. "Doei jongen, veel plezier op school." Hij loopt de kamer uit met zijn koffertje.

Ik loop met mijn fiets in mijn handen de tuin uit. Mijn zusje staat voor het raam en zwaait me uit, ik geef haar een luchtkusje en fiets weg.

"Jo dude, heb je het gehoord?" Ik fiets naast Mike en schud mijn hoofd. "Er is een nieuw meisje op school, ze komt bij ons in de klas." Ik krijg al een grijns op mijn gezicht. "Is ze knap? " Jake komt ook aangefietst, en sluit zich bij ons aan. "Dat weet ik helaas niet, maar dat zullen we snel zien." Knipoogt Mike.
Ik plaats mijn fiets vooraan in het fietsenrek, en zet hem op slot. "Welke les hebben we als eerst?" Mike opent zijn school app op zijn mobiel en bekijkt het rooster. "Gym..." Zucht Mike. "Dat word een pretje," grijns ik breed.

De bel galmt door het schoolgebouw, ik sla mijn kluisje dicht met mijn gymtas over mijn schouder. "Heey, Lucas." Er staat een blondine tegen mijn kluisje aangeleund. "Ik zag je voetbalwedstrijd dit weekend, je bent echt kei goed!" Uwghl,slijmbal. "Dat weet ik." Grijns ik. De blondine begint te giechelen. "Ik heb nu gym, dus ik zie je later Lynn." Ik steek mijn hand op als gebaar van 'doei', en loop de gang uit. "Doeii Lucas!" Giebel ze me nog na. Ik rol met mijn ogen, alleen dat kon ze niet zien.

"Zo Lucas, waar kom jij zo laat vandaan?" Meneer Huygens geeft al een uitleg aan de leerlingen. "Hij heeft met een meisje in de hoek gestaan!" Schreeuwt Annabel door de klas. Iedereen begint te lachen, ik geef ze dode blikken waardoor ze meteen stoppen. "Hoeveel kusjes heb jij haar gegeven?" Schaterd Matt. Ik geef hem een fake glimlach, gevolgt door een facepalm.
"Ga maar snel zitten jongen, laat dit niet nog een keer gebeuren." Ik knik, en neem plaats naast Matt op de bank.

"Heb je die nieuwe chick al gezien? " Ik schud mijn hoofd. "Ik werd opgehouden door Lynn," zucht ik. Hij kijkt me meelevend aan. We spelen ondertussen basketbal, jongens tegen de meisjes. De jongens staan natuurlijk dik voor. De gymles word verstoord door iemand die de gymzaal binnen komt lopen.

"Uhm, ik ben hier nieuw en ik kon de gymzaal niet vinden." Alle jongens staren haar aan. Ze is beeldschoon. In haar korte roze broekje met haar zwarte hemdje, staat ze verlegen voor de deur.
"Aha dan ben jij vast Lucy!" Ze knikt. Zo verlegen ken ik haar niet, ik blijf haar aanstaren. "Dat is het meisje van de jongenskleedkamer!" Schreeuwt Matt lacherig. Lucy word rood aangelopen, en neemt plaats op de hoek van het bankje. Meneer Huygens loopt op haar af, en legt de spelregels uit.

"Neem een foto, dan kan je beter naar haar staren." Grinnikt Jake. Ik geef hem een stomp in zijn maag. "No thanks."

"Lucy speelt mee in het jongens team anders is het ongelijk. Ga er maar heen Lucy." Ze komt voorzichtig bij de groep staan, onze blikken kruizen elkaar. Meneer Huygens fluit, en de bal word gegooid. Ik heb de bal in mijn handen, alleen ze verdedigen mij te goed. Er staat niemand vrij, behalve Lucy. En of dat nou zo'n verstandige keuze is... ik bedoel maar, ze is een meisje.

"Paas de bal dan aan mij!" Lucy zwaait met haar armen alsof ik haar niet zag staan. Ik neem toch mijn besluit en gooi de bal naar Lucy, in twee passen gooit ze de bal in het net en het glijd er soepel door. De jongens beginnen te juichen, en Lucy staart zelfverzekerd voor zich uit. Ze steekt speels de tong naar mij uit. "Je hebt deze keer een goeie chick aan de haak geslagen. Niet zo'n domme als Lynn," grijnst Mike.

Nieuwe update!
Ik heb zoveel inspiratie whahaha
Dit boek krijgt veel, hoofdstukken.
Zijn de hoofdstukken zo lang genoeg? Of korter of langer?

Bedankt voor het lezen!!

X

Lucas.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu