Hoofdstuk 11 - Nieuwe jongen

1.4K 53 11
                                    

Lucas Hale

Ik loop naar beeldende kunst. Een gèwéldig vak, dus niet. Ik neem plaats op een van de krukken achterin, en staar naar het bord. Ik heb dit vak niet met Lucy, maar wel met Nynke. Als iedereen eenmaal zit, komt Meneer Schroef binnen lopen. Hoe toepasselijk.

"Vandaag gaan we kleien! We maken een schaal die uiteindelijk in de oven gaat. Daar maak je een verftekening op, maar dat komt later." De meeste leerlingen zuchten en geven opmerkingen zoals:

"Ah, dan krijgen we vieze handen!"

"Ik ga dat echt niet doen, weet je hoe vies!"

"Meneer daar worden mijn handen te droog van."

Meneer Schroef negeert de opmerkingen, en geeft iedereen een homp klei. Lekker hoor.

"In tweetallen werken, anders is er niet genoeg klei." Zucht hij. Iedereen geeft elkaar van die blikken van wij-gaan-met-zijn-tweeën-hè. Mijn beste vrienden hebben allemaal een andere les nu, helaas.

"Je hoeft niet te overleggen met wie je gaat, want ik maak de groepjes." Grinnikt hij. Hij pakt zijn blaadje van zijn bureau, en kijkt rustig de klas rond. "Jongen meisje, om elkaar beter te leren kennen." Lacht hij vuil. Nou geeft iedereen een tegenstrijdige mening. Niemand heeft daar zin in, om jongens meisje te gaan.

"..-.."
"...-..."
"Lucas en Nynke."

Ik schrik op als ik mijn naam hoor, Nynke kijkt me verlegen aan en duikt haast meteen in het hoekje van het lokaal. Ik grinnik, haar wangen worden langzamerhand roder en roder. Ik pak mijn homp klei, en loop richting Nynke.

"Dit word gezellig." Grijns ik. Ze schud langzaam haar hoofd, en kijkt me angstig aan. "Nou, als jij het maakt en ik kijk. Dat vind ik wel een goede taakverdeling of niet?" Opnieuw schud ze haar hoofd. Mooi, een hoog cijfer halen door niks te doen. Ik ga languit met mijn benen op een lege kruk hangen, met mijn rug tegen de muur terwijl Nynke angstig bezig is met een kom te vormen.

Nynke is een héél stil meisje, ze heeft wel een oké karakter. Maar toch is Lucy beter.

De pauze is volop in gang, Nynke heb ik niet meer gezien, ze liep als een vluchtend konijntje de klas uit.

"Hà, gozer." Matt komt aangelopen met een joggingsbroek en een shirt. "Zozo hippe style hoor." Grijns ik. Matt knikt tevreden en neemt plaats. "Waar is de rest?" Matt haalt zijn schouders op, en begint aan zijn broodje kaas te knabbelen. Ik daarentegen volg Lucy op elke beweging die ze maakt.

Ik loop naar mijn laatste les, Frans. Iedereen zit al, ik loop in een rustige pas het lokaal binnen. Ik zie Lucy op haar mobiel zitten, ik neem plaats op haar stoel en sla mijn armen om haar heen. "Wat doe je?" Ze kijkt op vanuit haar mobiel. "Zitten." Grijns ik. "Ja, joh. Dat zie ik." Zegt ze sarcastisch. "Mooi," ik leg mijn hand op haar heup. "Als we een nacht bij elkaar hebben geslapen, betekent niet dat we wat hebben hoor." Snauwt ze. Ik maak haar oor vrij, door haar haren naar achteren te vegen. "Weet ik schatje, maar dat komt nog wel. You just need time." Grijns ik. Ze rolt met haar ogen, en kijkt verder op haar mobiel.

"Allé jongens wat heeft dit te betekenen ?" Mevrouw Florain komt binnen lopen. Ze is een klein maar aardig vrouwtje, ze is ook nog eens Frans. "Neem plaats op je eigen plek, net bij de pauze kon je elkaar l'amour geven maar nu is er les." Ze klapt in haar handen, ik neem plaats op mijn eigen stoel naast Bryan. "Zo jij bent er ook nog?" Grap ik. Hij knikt, en let op Mevrouw Florain.

Midden in de les, nou eigenlijk film die we kijken, word de deur open gezwaaid een jongen stapt binnen en kijkt de klas rond. "Klas 3tha?" Vraagt de jongen in het algemeen. "Nee." Zeg ik bot. "Oh oké, dan zit ik verkeerd." Grinnikt hij. Als hij de klas heeft verlaten, word er geroezemoes over de jongen. Sommige meiden zitten overdreven aan hun haar te frunniken, en Lucy blijft naar de deur staren.

"Hij is zóó knap!" Hoor je Fay bovenuit. De meiden knikken meestemmend. Zelfs Lynn! Dit word foute boel, Lucy is niet meer de aardbol op te krijgen.

"Concurrentie." Fluistert Bryan me in het oor. Ik knik, en 'focus' me op de boeiende film.

Oeeh wie zal de nieuwe jongen zijn? Bedenkt even een leuke naam! Ik weet er namelijk geen.
Het word de nieuwe speler in dit boek! De beste naam kies ik, en dan krijg je shoutout ! Alvast bedankt !

X

Lucas.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu