Hoofdstuk 10 - Kappen

1.2K 56 13
                                    

Lucas Hale

Het is weer maandagochtend. Ik zit relaxed aan de ontbijt tafel, en eet mijn tosti. Het is 8:15 dat betekent dat ik over een kwartier weg moet, anders mis ik de eerste les. Die ik natúúrlijk  niet wil missen, omdat ik dan les heb met Lucy.

Jullie vragen je vast af, wat er de volgende morgen is gebeurt nadat Lucy wakker werd.

Flashback

Ik open mijn ogen, en zie Lucy nog steeds slapen. Ik schud haar voorzichtig heen en weer. Ze mompelt wat, en kreunt wat maar uiteindelijk word ze wel wakker. "Lucas?" Vraagt ze verbaasd. Ik knik, en kijk haar met een glimlach aan. "Ik mocht van je moeder blijven slapen, omdat jij-" ik prik in haar buik. "- al lag te slapen, op mijn sixpack." Grijns ik. Ze rolt alwéér met haar ogen, wat haar best schattig maakt. "Je moeder heeft ontbijt voor ons neergezet." Ik wijs naar haar bureau waar een dienblad vol lekkere dingen staat. Ze staat op, en gaat op haar bureau stoel zitten. Ze neemt voorzichtig een hapje van haar croissant. "Het is tijd dat ik ga." Ik geef haar een knipoog. Ik zie een flitsende teleurstelling in haar ogen, maar dat verdwijnt al snel. "Fijn. Eindelijk. Piccobello." Ik grijp snel een warm broodje van het dienblad, en verdwijn uit haar slaapkamer.

Einde flashback

Nou, dat was mooi hè.

Ik slenter op weg naar mijn kluisje, en smijt mijn jas en een paar boeken erin. "Jo, maat." Jake klopt op mijn schouder. "Jammer dat je er niet was dit weekend! Het was erg leuk, met gezellige dames." Knipoogt hij me. "Ik was bij Lucy." Vertel ik hem. Hij stopt met glimlachen en kijkt me serieus aan. "Wat?" "Ja, echt. We hebben niet gezoend hoor, ik kwam daar eten." Hij kijkt me raar aan, maar begint er vervolgens niet meer over. "Ik heb dit weekend een chick gescoord, genaamd Annebel. Ze zit hier ook op school." Ik kijk hem beduusd aan. "Gast, dat is de beste vriendin van Lucy." Ik loop ondertussen naar wiskunde. "Ja, en?" Ik haal mijn schouders op, en loop het lokaal in. Lucy is druk bezig aan het kletsen met Annebel.

Mevrouw Grey schrijft allerlei dingen behendig op het bord. Ik neem samen met Jake plaats achterin. Annebel kijkt soms 'onopvallend' achterom en giechelt dan. Wat een kleuter.
Vervolgens flirt Jake dan met Annebel terwijl we gewoon midden in de les zitten. Ze kunnen elkaars ogen niet van elkaar afhouden.

"KOEKKOEK!" Ik sla mijn wiskunde boek tegen Jake's hoofd aan. "Jezus, moest dat nou?" Sist hij kwaad. Ik knik lachend, en leg het boek weer op tafel. "Lucas! Wat heeft dit te betekenen?" Mevrouw Grey staat met haar handen in haar zij te wachten op een antwoord. Lucy draait zich om van haar stoel en kijkt me aan. "Niks, ik heb gewoon een mededeling van Jake." Grijns ik. Jake kijkt me vaag aan. "Oh leuk!" Zegt ze hysterisch. "Een mededeling, kom maar voor de klas dan." Ik loop zelfverzekerd naar het bord toe, en scan de klas. "Deze is namens Jake: Annebel, ik kan niet zonder jou! Oh Annebel. Ik houd zoveel van jou, Annebel." Jake word knalrood, en Annebel bloost. Iedereen ligt in een deuk, zelfs Mevrouw Grey kan haar lach niet onderdrukken.

"Nou prachtig kerel, ga nu maar weer zitten." Ik knik, en neem weer plaats naast Jake. Hij kijkt me beledigend aan, en bladert door zijn wiskundeboek. "Mooi hè." Grijns ik. "Nu kan ik haar wel vergeten." Zucht Jake. "Ik zag haar namelijk wel staan." Ik geef hem een klopje op zijn schouder. "Ik zie haar eigenlijk zitten." Zeg ik sarcastisch. Jake rolt met zijn ogen, maar uiteindelijk schiet hij toch in de lach. "Jongens kappen nu! 1x was leuk, maar laten we het er niet meer van maken." Zegt Mevrouw Grey boos. "Maar Mevrouw?" "Ja," zucht ze. "Kappen doen we in het bos, niet op school." Weer de hele klas ligt in een deuk, ik moet ook om mijn eigen grapje lachen. Wat eigenlijk best triest is, maar ja.

"Dr uit!" Ze wijst boos met haar vinger naar de rode deur. Ik pak mijn tas, en gooi hem over mijn schouder. Ik sta in de deuropening, en knipoog nog naar Lucy. "Dan zal ik maar gaan kappen!" Plaag ik haar. Ik loop naar de aula, en neem plaats op een van de vele stoelen. Want melden? Nee melden doe ik niet aan.

Toch nog maar even de laatste update van vandaag erop zetten. Jeejj ik heb gwn superveel inspiratie 😂
The badboy is back! Jaja hij heeft twee kanten. Ilove Lucas!
X

Lucas.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu