Hoofdstuk 5 - Voetbal/Hockey

1.6K 62 18
                                    

Lucas Hale

Ik kom samen met Mike het veld opgewandelt. Ik geef de rest van het team een 'bro' boks. Ik pak de paarse Nike bal, en begin samen met Mike te pasen. Vandaag moeten we ons veld delen, met één of andere Hockeyclub. Dus kunnen we helaas geen partijtje doen.

"Daar komen de hockey chicks aan!" Alle jongens draaien zich om, en kijken naar de meisjes die komen aangelopen. "Fleur!" "Jade!" De jongens beginnen de namen op te noemen van de meisjes. De namen staan namelijk op hun rokje geschreven. "Lucy!" Wacht wat? Ik kijk snel naar de meisjes die uiteindelijk allemaal op het veld staan. Ik kijk naar ass om te kijken of ik ergens een Lucy zie. Dan uiteindelijk staat ze daar, in het midden van alle meiden. Met haar veelste korte rokje, en haar paarse hockeystick in haar handen.

"Is dat niet DE Lucy?" Vraagt Bryan die er ondertussen ook is bijgekomen. Ik knik langzaam mijn hoofd. "Jup dat is ze." Matt volgt nu ook het beeld van ons, en ziet haar ook staan. Ze Heeft ons door, En kijkt ons één voor één aan. Ik zie dat ze haar ogen rolt, en vervolgens dat ze wegkijkt. "Ze heeft hier dus de volgende paar weken training." Grijns ik.

De coach fluit, en iedereen gaat op een rij staan. "Hoi jongens! Fijn dat jullie er allemaal zijn. We kunnen deze keer geen partijtje spelen vanwege de hockeyvereniging die hier de komende weken ook traint." Sommige jongens zuchten diep, de anderen raken opgewonden aan de praat. "Ik was nog niet klaar!" Iedereen houd snel zijn mond dicht. "Jullie lopen 5 rondjes om het veld, als je daarmee klaar bent ga je per tweetal naar elkaar pasen." Iedereen begint op een rijtje te lopen. Mike en ik zijn vooraan, we hebben de beste conditie van het team.

Als we aan de kant zijn van het hockeyveld, worden we even afgeleid door Lucy. Ze staart ons aan, en rent op ons af.

"Ga je me nu ookal stalken?" Sist ze. Ik schud mijn hoofd. "Ik heb hier gewoon elke week trainingen zoals always." Ze knikt bedenkelijk, en loopt terug naar haar teamgenoten.

"Gekke fixer jij!" Mike port in mijn buik. Ik glimlach naar hem, en ga op het bankje aan de kant zitten. "Coach kunnen we echt geen partijtje doen?" De coach schud zijn hoofd. "En wat nou als ik de perfecte oplossing heb?" Grijns ik. Bryan kijkt me met een schuin hoofd aan. "Vertel." De coach zet enkele pionnen op het veld. "We gaan gewoon met het hockey team voetballen, en volgende keer gaan wij hockeyen met het hockey team." De coach knikt bedenkelijk. "Ik zal het even snel overleggen." De coach loopt naar het andere kant van het veld, om te overleggen.

Na zo'n vijf minuten komen alle meisjes deze kant op, inclusief Lucy. Ze komt met een chagrijnig gezicht bij ons staan. Er komt een sarcastische 'bedankt' uit haar mond, en verder luisterd ze naar de spelregels die worden uitgelegd.

Ik zit in het team bij: Matt, Bryan, Mike, Jake en Lucy. De rest zit in het andere team. Wij krijgen de bal, omdat wij in de minderheid zijn. Al snel word er gescoord door Jake.

Na een uur partijtje te hebben gedaan, is de eindstand 13-9 geworden. Lucy heeft zelfs drie goals gemaakt!
We lopen naar de kleedkamers, ik tik Lucy ophaal schouder waardoor ze zich vurig omdraait.

"Wat?" Sist ze. "Dit keer wel de goeie kleedkamer binnenlopen hè!" Knipoog ik. Ze laat een diepe zucht horen, en stapt deze keer de dames kleedkamer in.

Ik wacht bij de fietsenstalling op Mike, Jake en Matt. Ze waren nog wat nummers van de meisjes aan het fixen. Ik had al genoeg aan het nummer van Lucy. Zij was de enige die ik wou. Lucy komt lachend met Annebel naar buiten. Ze gooit haar sporttas in haar mand van de fiets, en klikt haar fietslicht aan.

"Doei SweatHeart," ik blaas haar nog een luchtkusje toe. "Doei, Prince charming." Ik lach om die bijnaam, Mike,Jake en Matt komen aangelopen. Met zijn vieren fietsen we naar huis.

Omg alweer een update! Jeejjj
Bedankt voor jullie reacties!!
Jullie zijn amazing
Xx

Lucas.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu