Hoofdstuk 12 - Perzik shampoo.

1.3K 53 30
                                    

Lucas Hale

Iedereen weet ondertussen wie de nieuwe jongen is, hij heet: Damon. Lucy zit haast bij hem op schoot, niet te geloven. Zo knap is hij nou ook weer niet. Er is inmiddels pauze, en zoals je al zal vermoeden zit haast elk meisje bij Damon.
Damon kijkt soms met een grijns deze kant op, en houd zich dan weer bezig met de meisjes. Als de bel gaat, lopen de meiden die om Damon heen hingen exclusief Lucy naar hun lokalen. Damon komt samen met Lucy deze kant op.

"Hey." Lucy slaat haar ogen verlegen neer. "Hallo Lucy, en Hallo Damon." Bij zijn naam laat ik een zucht horen. "Hallo tweelingbroer." Grijnst Damon. Lucy ' ogen schieten mijn kant op. "T-tweelingbroer?" Stottert ze. "Ja, helaas wel." Damon kijkt me nog steeds grijnzend aan, ik kan die grijns wel van zijn gezicht slaan. "Maar jullie lijken niet op elkaar," Verteld Lucy verder. "We zijn een twee eiige." Antwoord Damon. Ik knik naar Lucy. Ze volgt haar blik van mij naar Damon, en dan weer naar mij. "Owh, ja tuurlijk." Ze staart zenuwachtig naar haar perfect gelakte nagels.

"Hoe bevalt het bij de meiden?" Vraag ik bot. Hij lacht, en slaat een arm om Lucy heen. "Prima, leuk dat je het vraagt broer. Maar als je me wilt excuseren, ga ik naar de les." Ik knik, en gooi mijn flesje met water in de prullenbak. Lucy kijkt geschokt, en frunnikt aan de uit eindes van haar Eastpack. "Fijn je gezien te hebben," met die woorden loopt hij SAMEN met Lucy de aula uit.

Nog 1 lesuur te gaan, en dan is het eindelijk vakantie! Ik laat me met een plof op de stoel vallen. Het laatste uur is muziek, dat is minder. We spelen het liedje van :
Shawn Mendes - Stiches.
Alle meiden zijn er dol op, en zingen flirterig mee. Ik haat dit soort nummers, doe mij maar liever een rapper of zoiets. Lynn die zingt natuurlijk. Dat was niet anders te verwachten.
Ik zit samen met Lucy achter het keyboard. Mike speelt gitaar, en de rest op de marimba's. Lucy heeft mijn knipogen, en blikken ontweken. Volgens mij heeft ze stiekem een crush op mijn broer; Damon.

Ze ploft naast me neer op het kleine krukje. "Hoi," zucht ze. Ik kijk op, en haar overheerlijke perzik shampoo vult mijn neusgaten. "Hallo babe." Knipoog ik. Deze keer ontwijkt ze mijn blik niet, ze krijgt zelfs een lichte blos op haar wangen. "Hoe gaat het met Damon?" Vraag ik geamuseerd.
Ze kijkt op, en rolt met haar ogen. "Soms jaloers?" Snauwt ze. Ik schud mijn hoofd. "Ik zou voor geen goud met Damons leven willen ruilen." Ze knikt en focust zich op de bladmuziek. "Je moet wel uitkijken voor hem, hij speelt de spelletjes graag op zijn manier." Ze kijkt me raar aan. "Dat soort advies krijg ik van Dè Badboy?!" Ik knik, en meen het serieus alleen zij vat het meer als op een grap. "Mijn broer is nog erger dan mij, en ik meen het." Ze barst in het lachen uit.

"Mevrouw Frean!" Meneer Tuyn kijkt ons boos aan. Lucy houd haar handen onschuldig in de lucht. "Sorry." Mompelt ze nog.

Als de saaie les muziek eindelijk is afgelopen, banjert iedereen zo snel mogelijk het klaslokaal uit. Ik loop op Jake af, en geef hem een klopje op zijn schouder. "Jo gozer." Hij draait zich om, en kijkt me met een glimlach aan. Wat heeft die gast?
"Dude, je zult het niet geloven maar... Ik ga op date met Annebel!" Hij lijkt net een verliefd tienermeisje Jezus.
Ik kan een klein lachje niet onderdrukken. "Zozo, fixer hoor." Ik geef hem een knipoog. We lopen ook het lokaal uit, terwijl hij ondertussen vertelt hoe knap Annebel wel niet is, hoe goed ze kan zoenen en al dat soort shit. Conclusie : Jake is hopeloos verliefd.

Ik loop naar mijn fiets, als ik Damon en Lucy zie staan. Damon staat flirterig tegen de muur aan, terwijl Lucy om zijn grapjes lacht. Ik rol dìt keer met MIJN ogen, en doe de sleutel in het slot. Tja, ik heb haar gewaarschuwd. Als ze over een paar weken niet op school komt, zal het me niks verbazen dat Damon vreemd ging. Dan ben ik niet diegene die háár gaat troosten. Ik stap op mijn fiets, en fiets richting huis om vakantie te vieren.

YEAH nieuwe update. Sorry dat ik geen naam koos uit jullie reacties maar ik keek deze avond TVD en dacht toen aan Damon en tja dat was perfect !

#teamdamon
#teamlucas
??

Bedenk alvast SHIPNAAM😉!
Xxxx

Lucas.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu