Hoofdstuk 18 - Alles pakken wat je pakken kan!

1.3K 49 9
                                    

Lucas Hale

"Lucas? Hallo? Aarde aan Lucas?" Slaperig open ik mijn ogen, en kijk naar het meisje wat onder mijn arm ligt. "Hehe, eindelijk. Ik zou bijna denken dat je dood was." Zegt ze sarcastisch. Ik grinnik om haar sarcasme. "Kan deze arm, even van mijn lichaam?" Ze probeert mijn arm van haar af te duwen, alleen ik ben sterker.

"Nog een betere vraag zelfs, hoe ben ik zo beland? In mijn ondergoed?" Ik trek een grijns. "Ik heb je uitgekleed gisteravond, sterker nog, dat wou je zelfs!" Ze trekt een onbegrijpelijke blik.
"Dan moest ik vast wel heel dronken zijn," zucht ze. "Nou toevallig niet babe." "Noem me maar beter gewoon Lucy."

Ik wist dat ze er wel van genoot, van mijn koosnaampjes die ik voor haar bedacht. Dat kon niet anders.

"Ik ga douchen, Lucas." Ze stond op, en liep vluchtend de badkamer in. Jake en Annebel lagen enorm dicht op elkaar. Waarschijnlijk was Annebel midden in de nacht aan Jakes kant wezen liggen. Matt en Mike lagen ook nog te slapen.

Met een zucht stond ik ook op, en liep naar de badkamer om mijn haar in model te brengen.

Ik draai voorzichtig de klink naar beneden, en loop zachtjes de badkamer binnen. Lucy zingt zachtjes een liedje wat van haar playlist op haar mobiel afspeelt. Ze heeft niet door dat ik in de badkamer sta, waarschijnlijk is ze vergeten het slot erop te doen.

"Dag schoonheid." Ze schrikt op, stopt abrupt met zingen en draait zich om. Ik zie haar naakte lichaam wazig door het glas van de cabine. Ik staar er vol ongeloof naar. Na een paar seconden volgt ze mijn blik, en schrikt ze op nieuw. Ze draait zich gauw weer om, en grijpt een handdoek van de plank.

"Wat doe je hier!" Sist ze kwaad. "Ik bewonder je perfecte lichaam," grinnik ik. "Je had toevallig het slot er niet opgedraaid." Ik laat mijn vingers over de wasbak glijden. "Ow, dat betekent niet meteen dat je binnen moet komen sluipen!" Ik grinnik om haar woede. "Tja, ik zou je maar snel omkleden. Over tien minuten moeten we ons in de lobby verzamelen voor het ontbijt." Ze zegt niks, en kleed zich snel om.

"Bevalt het je?" Ik knik, en laat mijn ogen over haar helaas aangeklede lichaam glijden. "Zonder kleren ben je mooier." Floep ik eruit. "Tja, dat zal wel." Ze beukt me aan de kant, en loopt de badkamer uit.

Ik fatsoeneer mijn haar, en trek mijn kleren aan. De kleren zijn uiteindelijk een zwarte jogging met een grijze sweater geworden. Ik kijk de kamer rond, Matt en Mike zijn al naar beneden, Lucy is naar Nynke, Annebel is met Jake. Dat betekent dat ik alleen nog met Bryan ben.

Ik pak mijn Iphone van het bureau wat in de kamer staat, en vergrendel het. 7:55. Over vijf minuten is het ontbijt beneden, en om half negen gaan we met de bus door het centrum om activiteiten te doen.

"Zullen we maar naar beneden gaan gast?" Bryan wijst naar de deur. Ik knik, en stop mijn mobiel in mijn zak. "Ik hoop op een lekker ontbijt," grinnikt Bryan terwijl hij over zijn buik wrijft. "Ik ook."

De geur van verse broodjes, en gebakken ei vullen mijn neusgaten zodra ik in de lobby ben. We lopen richting het restaurant en de geur word alleen maar versterkt. Iedereen zit al druk te eten en met elkaar te kletsen. Mevrouw Mille komt op ons afgelopen.

"Wat fijn dat jullie er zijn heren. Neem plaats, je mag zoveel pakken als jullie willen maar let please op je manieren." Voor ik nog antwoord kan geven verdwijnt ze alweer richting de tafel waar ze zat.

"Nou, pak alles wat je pakken kan!" Bryan stormt op de donuts af, ik volg zijn beeld. Als we allebei ons bord gevuld hebben met allemaal lekkere dingen nemen we plaats bij Mike en Matt aan de tafel.

"Moet je niet naar Lucy?" Grapt Matt. Ik geef hem een waarschuwende blik, en trap hem onder de tafel. "Auw! Waar was dat goed voor?" Ik haal mijn schouders op en begin te eten. Mijn ogen scannen het restaurant en blijven zoals gewoonlijk hangen bij Lucy.

Ze ligt in een deuk van het lachen, ze word als maar roder. Nynke lacht hard met haar mee, terwijl Annebel nergens te bekennen is.

Na het eten moesten we ons allemaal bij de bus verzamelen. Ik stond naast Mike en Bryan, we stonden te wachten op Matt die ineens heel nodig moest plassen.

Damon en Noël ( de vriend van Damon ) staan bij Lucy en Nynke. Ik bal mijn vuisten.

Waarom lukt het hem wel, en mij niet?

"Hee, we kunnen er in!" Matt klopt op onze schouders en duwt ons de bus in. We nemen weer plaats achterin zoals gewoonlijk. Annebel zit naast Jake, wat een verrassing!
Lucy zit naast Damon.
Wacht wat?! Lucy zit naast Damon!!

Ik span mijn hele lichaam aan van woede, die vuile vieze klootzak! "Ey gast, rustig hij zit straks niet bij ons in het groepje dus heb je haar voor jezelf!" Knipoogt Bryan. Dat ontspant mij alweer, rustig kijk ik verder om me heen door de bus.

"Hallo! Goedemorgen. Jullie zitten allemaal in de bus, ik ben net namelijk de namenlijst afgegaan. Vandaag gaan we in groepjes de activiteiten doen. Groep 1 gaat naar de Big Ben. Groep 2 gaat naar het beroemde Park. Groep 3 gaat naar..."

"Wij zijn toch groep 2?" Ik knik enkel. "We gaan naar een park, giga-fantastisch!" Zegt Matt terwijl hij hopeloos zijn armen op zijn benen laat vallen. Ik grijns, Matt gooit er altijd een beetje humor in.

"Oké! Zoek allemaal even jullie groepje op!" De bus is inmiddels op de eindbestemming. Ik loop door alle razende mensen Jake, Annebel en Lucy te zoeken. Alhoewel dat niet helemaal soepel gaat.

Als we uiteindelijk met groepje bij elkaar staan, is de spanning te snijden tussen Annebel en Lucy. "Wat is er met jullie twee?" Wijzend stel ik de vraag. Lucy rolt met haar ogen en Annebel haalt haar schouders op. "Ruzie," glimlacht Lucy. ( haha dat rijmt )

Ik bemoei me er verder niet mee. We lopen richting het park, en het is onwijs stil. Niemand heeft nog een woord gezegt. Ik versnel mijn pas, en ga naast Lucy lopen. "Alles goed?" Vraag ik misschien iets te bezorgt. Haar ogen doorboren de mijne. "Uhm ja, denk het." Ik knik en laat mijn hand voorzichtig in de hare haken. "Wat doe je?" Vraagt ze voorzichtig. "Oh, niks hoor." Ik glimlach lief naar haar. Zo lopen we hand in hand naar het park.

Een update omdat het zo mooi weer is! ☀️

Helloooww 1103 woorden jeej hebben jullie bijvoorbeeld nog inspiratie wat er in voor zal moeten komen? Als ik het goeie ideeen vind word je ook gepromoot!

Alvast bedankt!
X

Lucas.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu