"Co ti říkal?"
„Nic. Ale přiložil si mou dlaň na jeho hruď."
„A jakou jí má?"
„Julio!....No jakou si asi myslíš..." Pravila Clarisse a začervenala se.
„Clarisse, Clarisse...." Řekla Julia na to a dál už to nerozebírala.
######
"Ahoj Reino." Pozdravil Finn Reinu.
„Našla si něco?"
„Ne, snažím se hledat ve své databázi, ale nic. Pořád není hledání u konce, ale nevím Finne."
Finn si klekl k jedné z plic a také začal hledat.
„Hlídka tak nic nenašla. A to je docela problém. Měl bych se, co nejdříve vrátit zpátky."
„Jsi tu jen měsíc. To není zas tak-...."
„Reino. Musím být za chvíli zpět. Je to nebezpečný, že jsem tady. Kdyby se někomu podařilo mě zabít."
„Vždyť si nesmrtelnej."
„Určitě se najde nějakej způsob. A navíc by i stačilo to, kdyby mě někdo smrtelně zranil, v tom stavu bych dveře neubránil. Musím se prostě vrátit. A teď zase musím jít na tu brigádu." Pak ještě dodal: „Pak se ještě vrátím. A budu hledat." Pak už šel pryč.
########
„Dám si sýrovou."
„Hned jsem u vás."
„Ahoj Clarisse."
„Ahoj Finne."
„Hodím tu pizzu do trouby."
„A nepřišla jsem sem jen kvůli pizze, ale i kvůli-...."
Někdo Clarisse přerušil: „Mohla bych šunkovou pizzu?"
Byla to hezká holka a házela po něm očima.
„Jasně." Usmál se na ní a došel do kuchyně pro další pizzu. Pak už si nic moc neřekli.
########
Finn jel s ostatními spolužáky autobusem. Jeli do Mexika. Finnovi se to hodilo, zjistil, že tam žije člověk, který by mu mohl pomoct s jeho problémem.
V autobuse seděl vedle Alexe. Za nimi seděl na sedadle sám Nathan. Před nimi seděla Clarisse s Julií. Její kluk Paul nemohl jet, protože měl důležitou seminárku.
Finn měl v uších sluchátka a přitom něco soustředěně kreslil. Alex se po nějaké chvíli podíval na to, co Finn kreslil.
„To je Krvavý dům, že?" Zašeptal, ale Finn ho neslyšel, protože měl v uších sluchátka. Tak mu Alex poklepal na rameno. Finn si vyndal jedno sluchátko z ucha.
„Hm?" Řekl Finn tázavě.
„To, co kreslíš, je Krvavý dům?" Řekl tiše.
Finn pokýval hlavou.
„Rodiče nám o tom řekli, ale ty jsi nám o tom nikdy neřekl ze svého pohledu."
Nathan to chtěl slyšet, tak strčil část svého obličeje mezi sedadla.
„Tady, vydíte ten strom? Tady visela kamarádka mého bratra, Megan. Také by to býval byl i Jakeův případ."
„Strejda Jake?"
„Ano. Nožem jsem musel přetrhnout provaz." Teď poslouchalo pozorně i Clarrise s Julií. Finn mluvil potichu.
„Ti kteří na políčko s nejmenším číslem, jsou tam nejhůř. Smrti se v bolesti snižují, podle skóre. A ti kteří mají nejmenší skóre, jsou na to nejhůře."
„Kdo měl nejmenší skóre?"
„Vaše máma." Odpověděl.
„Máma? A co by se jí stalo, kdyby se to Jackobovi podařilo?"
„To, co se stalo mému bratrovi. Jackob ho nezabil, tu noc ne. Nechal si ho až na konec. Nechal ho, aby viděl smrt svých přátel a nemohl tomu zabránit. Další smrtí bylo ubodání nožem. Tady seděl Tenkrát jeho kamarád Luke a potom vaše teta Vanessa. Svírala nůž v ruce a už se chtěla bodnout, když jsem tam přišel." Ukazoval prstem na jednu část domu.
„Další smrt se stala v kuchyni, April seděla u otevřeného ventilu se smrtelným plynem, rozežralo jí to plíce. Kdyby Jackob vyhrál, váš táta by tak umřel taky. Dále tu byl bazén. Ted umřel na utopení, takhle by i umřela teta Claire. A tu noc ještě umřela Kate, prostřelila si hlavu pistolí. Takhle bych dopadl já, kdybych třikrát zalhal....Takže můj bratr byl svědkem všech smrtí, ta noc ho poznamenala, už to nebyl ten pitomý frajírek jako předtím. On zešílel z toho všeho. S nikým nekomunikoval. Nejedl ani nepil. Očima těkal po místnosti a když měl možnost, psal na zdi slovo mori."
„Co to znamená?"
„V latině to znamená zemřít nebo zemřeš. Věděl jsem, co to znamená. Snažil jsem se policii naznačit, aby ho rok po těch vraždách hlídali. Ale kdo by věřil šestiletému klukovi. Pak po roce....za domem se našlo jeho tělo. Podřízl si hrdlo. Tenkrát jsem další den viděl jeho mrtvolu."
„Ty jsi viděl svého bratra s prořízlým hrdlem. Kolik ti bylo?"
„Něco mezi šesti, sedmi lety. Ležel tam tak, oči mrtvé, žlutý trávník už nebyl žlutý, ale byl zbarvený krví. Někdy se mi tahle vidina vrací."
„Vidět svýho mrtvýho bratra, to se ti vreje do paměti." Řekl na to Nathan a Alex ho za to šťouchl do ramene.
Finn se hořce zasmál, opřel se zase do sedadla, do ucha si vrátil sluchátko a pokračoval v kreslení.
#####
ČTEŠ
Tohle ještě není konec (pokračování 6 variant smrti)
Mystery / ThrillerS Finnovou smrtí to neskončilo, spíše to naopak začalo. Na dveře se valí lavina duší mrtvých lidí, se kterými si Finn už rozhodně sám neporadí....