Radikální řešení

65 7 0
                                    

V obývacím pokoji seděli Raily, Rachel, Claire, Vanessa, Jack, Amy, Alex a Clarisse.

Uprostřed toho všeho seděla Reina.

Přistoupila k Railymu a položila mu dlaň na hlavu. Tak jim ukázala rozhovor, který se tam odehrál.

Všichni byli najednou zaražení. Nečekali tento výbuch.

Rachel první promluvila: „Kdybych nebyla tenkrát taková kráva. To já jsem byla ta, která navrhla, že do toho domu půjdeme."

Chvíli mlčeli.

Reina promluvila do ticha: „Myslím, že vím, jak zachránit Říši mrtvých a možná i Finna."

„A co víš?"

„Musím jít něco vyřídit. Přijďte na toto místo všichni za týden." Pravila a na papírek napsala adresu.

„Ode dneška přesně za týden tam přijďte."

„Reino o co jde?"

„Musím něco vyřídit. Sejdeme se tam a já vám řeknu, o co jde."

„Reino proč nám to neřekneš teď?"

„Protože musím něco vyřídit."

„Reino."

„Musím jít! A vy, vy zatím za Finnem nechoďte, na to místo ho dovedu."

„Reino o co jde?"

„Prostě přijďte." Pak se obrátila na Railyho.

„Raily, přiveď taky svého otce. Jeho se to bude týkat taky."

Než něco někdo namítl, Reina se vydala pryč.

########

Reina už byla téměř na všech místech, kde by mohl být. Právě vystupovala na zastávce na opuštěné silnici.

Opatrným krokem šla lesem. Šla hluboko, než našla, co hledala.

Otevřela dveře malé chatky.

„Vím, že tu jsi!" Křikla Reina.

Najednou vzduchem letěl nůž. Reina ho hbitě chytla rukou.

„Máš dobrý reflex." Poznamenal vysoký muž s šedivými vlasy.

„Nejsem tu, abychom mluvili o mém reflexu. Jsem tu, abych ti řekla, že možná nastal tvůj čas."

#######

Rachel se najednou zastavila.

„Tam za tím útesem před tím stály dveře." Pravila zaraženě.

Nad útesem stál Finn, Dean, Reina a nějaký neznámý starý chlapík.

Raily se hned za Finnem chtěl vydat. Reina pozvedla ruku na znamení, aby zastavil.

„Přednesu vám jednu možnost, ale ještě předtím...." Ukázala k ohni, který hořel.

Začala zaříkávat: „Já Reina Reys tě povolávám, povolávám tě, aby si mluvila s námi, Diano, vládkyně Řiše mrtvých." Pak mumlala něco v latině a do ohně hodila amulet.

V ohni se zjevila tvář vládkyně.

„Musíme si promluvit." Pronesla Reina.

Dianina tvář pokývala v souhlas.

„Znám jeden způsob, který by mohl zachránit Říši mrtvých, ale je dosti radikální. Tady tenhle muž se jmenuje Rochester Irwing. Má jednu schopnost."

„Jakou schopnost." Zeptala se Clarisse.

„Dokáže čas vrátit do minulosti."

„A to znamená....že...."

„Ne, tuhle možnost, ne. Nemusíte mít zkažený život i vy." Pronesl Finn, kterému to došlo.

„Ale jinou možnost neznáme. Proto jsem vás všechny svolala. Protože kdyby nás Rochester vrátil zpátky, nic bychom si nepamatovali. Alex s Clarisse by asi neexistovali a Tom by byl Věčném vězení."

„A co Temný?" Zeptal se Dean.

„Temný si zvolil to město, protože měl tušení. Měl tušení, že se tam za nějaký čas objeví někdo, koho když zabije zničí tak rovnováhu. Ale takhle mít tušení nebude, protože Finn už se dveřmi nestane. A ty tím pádem asi taky nebudeš existovat Deane."

„Takže to shrneme: „Clarisse, Alex a Dean by nebyli existovali. A my bychom si nic nepamatovali."

„Jen mě by zůstaly vzpomínky. Musí být totiž někdo z nás, kdo si bude pamatovat. Vrátíme se zpátky do doby, kdy ještě Steven a jeho přátelé žili. A já zařídím, aby už Krvavý dům nebyl. Když zničím dům, zničím Jackoba. Jackob už nikomu neublíží."

„To nepůjde. Najdu jiný způsob. Nechci, aby jim to zničlo život."

„Finne, nemáme čas." Pravila Diana.

„Už to nedokážu. Ničí mě. Ničí hranice. Omlouvám se, ale už to nezvládám. Nikdy to nebylo tak velké, jak teď."

„Rozlučte se se svými blízkými, se svým životem." Poprvé za celou dobu promluvil Rochester.

Celá rodina Mathewsů se navzájem objala. Brečeli.

„Je mi to líto." Brečela Rachel a tiskla k sobě děti.

Finn přistoupil k Deanovi: „Promiň Deane."

„Ne, já to chápu. Měl jsem skvělý život, děkuju ti."

Finn mu brečel na rameno.

Navzájem se objali.

„Je čas." Zašeptal Rochester.

Doprostřed kruhu se postavila Reina s Rochestrem. Kolem nich se postavili Finn, Raily, Rachel, Claire, Vanessa, Jack, Amy, Tom a Railyho máma.

Rochester přiložil ruku Reině na hlavu: „Reina teď bude jediná z vás, které zůstane paměť."

Začal mumlat latinská slova. Vítr začal prudce vát. Čechral jim vlasy. Vítr vytvářel kruh kolem nich. Vítr uhasil oheň v ohništi.

Kolem nich se objevilo světlo.

„Naschle na druhé straně." Pravila Rachel a to byla poslední věta, který zazněla.

########

Tohle ještě není konec (pokračování 6 variant smrti)Kde žijí příběhy. Začni objevovat