Přichází úplněk

89 11 1
                                    

Učivo bylo pro Finna jednoduché. Po škole měl brigádu v pizzerii. A při všem volném čase hledal odpovědi. Hledal a hledal. Pořád byl ponořený do informací.

„Finne. Víš, o čem mluvím?" Zeptal se učitel Finna, který byl duchem někde jinde. V hlavě mluvil s Dianou, vysvětloval jí, že zatím na nic nepřišel.

„Vím o čem mluvíte. Mluvíte o...." Potom zopakoval přesně to, co předtím učitel řekl.

„Jakto-...."

„Vím o čem mluvíte. Přce dávám pozor." Pár jeho spolužáku se zasmálo. Zazvonilo na konci hodiny a Finn se vydal pryč ze třídy.

„Ahoj Finne. Měl by sis od hledání odpočinout dnes je večírek. Takže...." Řekla mu na chodbě Clarisse.

„Co je dneska?" Zeptal se Finn.

„14. října."

„Do hajzlu." Řekl Finn.

„Co se děje?"

„Nic. O nic nejde. Řekni svému tátovi, ať se o mě nebojí. Jen na den odjedu z města." Pravil Finn a vydal se pryč ze školy.

######

"Tati, nevíš, o co jde?" Zeptala se Clarisse svého táty doma.

„Já nevím. Co řekl?" Zeptal se Raily.

„Řekl, ať se o něj nebojíš. A předtím se mě ptal kolikétého je. Když jsem řekla 14. října, zpozorněl." Odpověděla Clarisse.

„Co je dneska tak speciálního?" Položil otázku Alex.

„Já nevím." Pravil Raily a podíval se do kalendáře.

Po chvíli zírání na příslušné okénko, pravil: „Dneska je úplněk, ale to s tím asi nesouvisí."

„Ale co když jo?" Řekla Clarisse na to.

„Odešel. Takže musíme počkat, až se vrátí. Jinak to nejde."

#######

Finn se schoval hluboko do lesa. Byla tam malá chajda.

V hlavě zase mluvil s Dianou: „Za chvíli to příjde."

„Promiň. Nebude to příjemný pocit, ale zvládneš to. Já ti věřím."

#######

"Možná by sis měla najít někoho jiného." Říká Julia Clarisse.

„Já nechci někoho jiného." Povídaly si spolu holky na párty v plném proudu.

„A navíc....to ty jsi říkala, že do toho mám jít."

„To jsem říkala, ale nestalo se tak. Proč? Protože jsi strašpytel."

„Nejsem. Jen....já nevím. Jak mu to říct. Skoro s ním nedokážu mluvit bez zakoktání."

„Ty jseš do něj zamilovaná co?"

„Já nevím. Možná. Potřebuju se něčeho napít." Řekne Claire a nalije do sebe panáka vodky.

„Bojím se o něj. Nevím, kde je."

„Ty jseš v tom vážně po uši." Řekla na to Julia a napila se ze vsého kelímku si pivem.

########

„Už to začíná." Pravil Finn a jeho duše se začala oddělovat. Plul nad svým tělem.

A hned na potvoru za ním šel zástup poslů. A pak Finn zakusil nepředstavitelnou bolest. Kdyby takovou bolest cítil ve svém těle, hodně by krvácel, zvracel,.....

#######

Tohle ještě není konec (pokračování 6 variant smrti)Kde žijí příběhy. Začni objevovat