'Mama? Papa? Please, iemand!' Roep ik. Maar niemand antwoord. Zombies komen strompelend naar me toe en ik weet niet wat te doen. Ik zie dat er een geweer op het aanrecht ligt. Ik sprint er naartoe en pak hem vast. Hij is geladen. Ik haal de trekker over en schiet de rottende lichamen door hun hoofd. Bloed vliegt overal, ook op mijn gezicht. De bijter valt op de grond.
'Fleur!' Het is mijn broer, Ian.
'Ian! Waar zijn mama en papa?' Vraag ik meteen. Hij ontwijkt mijn ogen. Ik pak zijn arm vast en dwing hem om in mijn ogen te kijken. Met waterige ogen kijkt hij naar mij.
'Ze zijn in een betere plaats nu.' Zegt hij. Ik heb een brok in mijn keel maar houd mijn tranen in.
'Komaan laten we gaan.' Ik loop achter hem aan. Ik kijk nog een paar keer achter mij om, om ons huis voor een laatste keer te zien. Stiekem hoop ik dat mijn ouders nog oké zijn maar ik weet dat het valse hoop is.
'Ian! Kijk uit!' Roep ik, maar ik ben te laat. Een zombie die hij niet had gezien strompelt naar hem toe. Hij is snel en grijpt zijn schouder vast. De zombie neemt een hap uit zijn nek en bloed druipt overvloedig over zijn schouder. Ian schreeuwt en zakt op de grond.
'Ian!' Tranen stromen over mijn wangen. Ik schiet de bijter neer dat op mijn broer zit. Ik ren naar hem toe en ga naast hem zitten. Ik pak mijn zakdoek en druk het tegen de wonde.
'Alsjeblieft Ian, laat me nu niet alleen!' Zeg ik met een gebroken stem. Hij ademt zwaar.
'F-Fleur, ga. Ren zo ver weg als je kan. Het maak niet uit naar waar, als je maar veilig bent. Neem de tas met spullen mee. Hij ligt hier verderop in de auto.' Zegt hij zacht. Ik schut mijn hoofd, tranen stromen nog steeds over mijn wangen.
'Ik hou van je, kleine zus.' Zegt hij met zijn laatste adem.
'Ian? I-Ian! Ian n-nee!' Ik schud zijn lichaam maar niks gebeurd. Ik buig voorover en rust mijn hoofd op zijn buik. Zijn hand heb ik stevig vast.
'Ik hou ook van jou.' Fluister ik.Ik sta op en ren naar de grijze mustang. Ik pak de bruine zak met spullen en ren zo snel als ik kan. Ik beslis om het bos in te gaan en vind meteen een houten hutje. Het is nog niet aangeraakt door de ondode. Ik blokkeer de deur en zet kamp voor deze nacht.
JE LEEST
Lonely Survivor
Teen FictionWanneer je om mensen gaat geven, hoort pijn bij het pakket dat je erbij krijgt. Fleur is een 17 jarig meisje dat sinds de zombie aanval op haar en haar familie alleen rondzwerft in het bos. Tot er een hele grote groep dolers achter haar zit. Ze word...