Het was zover.
Ik griste snel mijn oortjes en telefoon van de trap en stapte in de auto.
Omdat de zomer nu echt was begonnen luisterde ik voor de sfeer Summer Nights van Grease.Ik had een lichte stress. Ik checkte mijn haren wel 10 keer in de auto. Voor de gelegenheid had ik een bloemtjesrokje aan. Normaal deed ik nooit rokjes aan.
We waren er. Ik herkende de straat. Toen ik uitstapte merkte ik dat mijn benen lichtjes trilden.
"Komaan Ophelia, je gaat gewoon eten bij een vriendin van je ouders, verman je!"Mijn mama belde aan. Binnen de 10 seconden vloog de deur open en verwelkomde Michelle ons.
'Anders Ophelia, mag je naar boven gaan, Nathan zit op zijn kamer, ik zal jullie wel roepen als we gaan eten.'
Ik slenterde de trap op. Hoe vreemd was dit? Ik wist helemaal niet welke deur de deur van zijn kamer was.
Ik nam een random klink vast en zwaaide de deur open.
Meteen raak. Ik zag overal kleren en schoolboeken op de grond rondslingeren.
Nathan zat in zijn bureau stoel. Hij draaide zich om.
'O hoi Ophelia!'
Yess hij kent mijn naam nog.
'Hey Nathan, ja mama zei dat ik naar boven mocht komen.' Ik lachte eens awkward.
'Sorry ik ben net een video aan het editen, ik maak dit even af.'
Ik liet hem even doen.
'Een video editten? Ben je een youtuber?'
Mijn toneelskills kwamen nu best van pas.'Jep! Ik heb net de 150k gehit. Ik ben super trots op mijn kanaal! Het noemt Acid, voor als je het eens wilt opzoeken.'
'Zal ik zeker eens doen!'
Na het eten vroeg Nathan aan zijn mama of we even naar het strand konden.
'Is goed, om 7 uur thuis?'
Ik mocht de fiets van zijn mama lenen. Hij nam zijn camera mee.
'Om een vlog te maken.' Legde hij me uit.
'Vind je dat goed?''Jahoor tuurlijk!'
'Joooow iedereen. Zoals jullie zien ben ik nu aan het fietsen. Niet alleen, dit is Ophelia!'
'Hooi!!'
'We gaan nu naar het strand en daar gaan we vage shit doen die nergens op slaat. Jullie zien het wel!'Op het strand aangekomen deden we onze schoenen uit en liepen met onze tenen in het water de kust af.
Ik vond het vrij romantisch.
Nathan stelde voor om een foto te maken nu.
Hij legde zijn arm om mijn schouder en ik duwde mijn gezicht tegen zijn borst en maakte een pedoface.
'Is het goed als ik deze op Insta gooi?'
'Tuurlijk!'
'Wat is je insta dan tag ik je.'
'Opheliawillems'
Ik zette mijn 4G aan en zag meteen een volgverzoek van Nathan, dat ik overegins direct accepteerde en een foto waarin ik getagd was.
'Damn jij hebt veel volgers! En wat die foto staat er twee minuten op en al 1k likes?'
'Ja schat ik weet het, het leven van een bekende youtuber he.'
Hij lachte en ik sloeg al spelend op zijn borstkas omdat hij weer niet serieus was.
'Jahoor meneertje de big content creator. Ik ga eens de reacties bekijken. Moet ik schrik krijgen?'
'Waarschijnlijk staan er een paar minder fijne comments tussen, en 80% ervan zal zijn, is dat je vriendin?'
We dolden nog wat op het strand, en hij gaf me zijn nummer, wat me zo intens blij maakte.
Toen ik in de auto terug naar huis zat kreeg ik al een berichtje: "Heb je anders zin om deze vakantie eens af te spreken om rond te hangen en een video te maken ofzo?"
Mijn dag kon niet meer stuk.
"Tuurlijk heb ik daar zin in! Ik kan ongeveer heel Juli dus vertel maar wanneer het voor jou het beste past!"
"Kan je anders de 2de week van Juli? Dan zijn er hier veel feestjes en kan je wel een paar dagen blijven :)"
"Ik vraag het straks eens aan mijn ouders, ik denk wel dat het zal mogen ;)"
En inderdaad, het mocht. Ik was nu het gelukkigste meisje op de hele wereld.
JE LEEST
Over hoe ik Nathan leerde kennen
FanficOphelia leert Nathan aka Acid kennen op haar toneelvoorstelling. Ze worden steeds closer en Ophelia heeft toch wel een crush op Nathan. Ze krijgt natuurlijk ook haat wanneer ze de eerste keer in Acid's video's komt. Een (klein beetje) cliché verhaal...