"Me tultiin tänne, koska mun auto on ollu täällä sen aikaa ku olin Englannissa", Thomas sanoi ja asetti taskustaan ottamansa avaimen yhden varaston lukkoon.
Tuntui kuin kivi olisi siirtynyt sydämmeltäni kun näin varaston oven avauduttua, varastossa häämöttävän mustan Audin.
Mutta se ei kuitenkaan sulje pois sitä tosiasiaa, että hän saattaa olla raiskaaja.
Thomas oli ehtinyt siinä minun ollessani mietteissäni istuutua autoon. Kävelin nopeasti apukuskinovelle ja avasin sen ja istuuduin Audin kyytiin.
"Kui kauan sä olit sit Englannissa?" Kysyin kun olimme aloittaneet matkamme kohti Seinäjokea. Katsoin Thomasta, mutta Thomas katsoi tiukasti tietä, joka oli hyvä juttu, sillä en haluaisi joutua heti ensimmäisenä Suomessa sairaalaan.
"Olin siellä vähän yli puol vuotta. Ja sä olit siis sen kaks vuotta?" Thomas vastasi.
"Nii.. Minkälainen Kalle on nykyään?" Kysyin ihan mielenkiinnosta. En ollut nähnyt tai kuullut hänestä pitkään aikaan enkä voi siksi tietää onko hän vaikka muuttunut punkkariksi.
"Sellanen hyvin vahva mielipiteinen blondi ja tosi komee", Thomas kertoi minulle.
"Eli samanlaiselta minkälainen se oli kaksi vuotta sitten", sanoin hiljaa lähes itselleni, mutten voi olla varma kuuliko Thomas mitä juuri äsken sanoin. Jos kuuli hän ei ainakaan sanonut mitään.
Hetki oli hiljaista. Kumpikaan ei sanonut sanaakaan. Kunnes..
"Mitä sä teit Englannissa? Puol vuotta on aika pitkä aika olla jossain ihan huvin vuoksi", sanoin sen asian mikä oli mietityttänyt minua viimeisen tunnin.
Thomas oli hetken hiljaa, kunnes vastasi: "Mun sisko.. oli opiskelemassa Lontoossa insinööriksi. Kaikki meni sillä tiettävästi hyvin, kunnes se sillo puol vuotta sitten kuoli kun se jäi junan alle..", Thomas kertoi ja veti henkeä.
".. aluks sitä luultiin onnettomuudeks, mutta sitten kun vartija katto juna-aseman valvontakamera nauhoja selvisi, että joku mies tönäs mun siskon tahallaan junan alle", Thomas sanoi ja kun katsoin häneen pystyin näkemään hänen silmissään kyyneleitä, joita hän ei päästänyt valumaan alas.
"Otan osaa.. miten sairas ihmisen on oltava, että menee tönimään toisia ihmisiä junien alle?" Sanoin raivostuneena. Ei kenenkään pitäisi kokea tuollaista kohtaloa. Ei siis kenenkään!
"No mä selvittelin sitä juttuu Englannin poliisien kanssa ja selvisi, että se mies oli mun siskon miesystävä. Se kuulemma tönäs mun siskon junan alle, koska se ei halunnu sen kanssa lasta. Siis mun sisko oli sillo raskaana kun se kuoli", Thomas selitti. Tuollainen sai minut oikeasti vihaiseksi. Olisi vain jättänyt naisen rauhaan eikä olisi ollut tekemisissä lapsen kanssa mieluummin kuin mennyt työntämään naisen junan alle sen takia.
"Sairas ihminen", sanoin.
"Sano muuta."
Eli hei vaan kaikille! :) Tässä taas uusi osa. Toivottavasti kaikki tykkää siitä kun julkasen vähän tiheempään tahtiin näitä :) Ja muuten.. Käykää kattoo mun uus tarina 'Life Without Reason', joka on 5SOS ficci. Joten nyt kaikki ihmiset lukemaan se ensimmäinen osa siitä! :) ily <3
DU LIEST GERADE
Step Brother || Book 2
JugendliteraturJatkoa kirjalle 'Step Brother'. Sandra on päättänyt kahden vuoden jälkeen palata Suomeen Englannista. Hän ei ole pitänyt koko kahden vuoden aikana mitään yhteyttä perheeseensä tai kavereihinsa, joten heidän löytämisensä ei ole niin helppoa kuin hän...