15. kapitola

6.6K 398 14
                                    

Na hlavu som si nasadila čiapočku z Disneylandu v Californii, na ktorej boli myšacie ušká a červeno-biela mašlička medzi nimi. Prstami som si prečesala vlnité vlasy hnedej farby a karhavým okom som si premerala Halloweensky kostým v zrkadle. Tmavočervená sukňa áčkového strihu a v nej zastoknuté obyčajné biele tričko s dlhými rukávmi. Na nohách čierne baleríny a špička nosa pomaľovaná čiernou fixkou. Nevedela som sa rozhodnúť, či je to ten správny oblek na večierok avšak mama, ktorá vošla do mojej izby bez dovolenia a obzrela si ma odspodu nahor s veľkým úsmevom prikývla.

"Vyzeráš roztomilo," poznamenala a sadla si na kraj postele. "Nikdy nezabudnem na to akú radosť si prežívala každý rok na tridsiateho prvého októbra. Raz si dokonca donútila ocka, aby sa obliekol ako udatný princ a nahovorila si ho, aby s tebou išiel koledovať do ulíc," veselo sa zachichotala. Milá spomienka z detstva mi tiež pozdvihla kútiky úst. Odrazu sa nám do uší zahryzlo hlučné zatrúbenie. Podskočila som od ľaku.

"To bude Vanessa. Prišla ma vyzdvihnúť skôr, idem pomôcť s výzdobou," vysvetlila som.

* * *

Opatrne som sa načahovala s lampiónmi v ruke k vrchu veľkého okna, aby som ich tam pripevnila. Mali tvar vyrezávanej dyne, každá bola iná a v tme vraj budú svietiť. Stála som na špičkách na kuchynskej stoličke modliac sa, že nezletím priamo na tvrdú podlahu. Konečne som ich upevnila a víťazoslávne si povzdychla. Uvoľnený pramienok vlasov som si zastrčila za ucho. Otočila som sa, chcela som vedieť ako postúpili ostatní. Nessie dekorovala dlhý stôl pri stene rôznymi ozdobami kým Sue pripevňovala nad vchod do obývačky falošnú pavučinu.

Zoskočila som na zem a pobrala sa za Vanessou. Prezrela som si dekoráciu, nádoby plné jedla polepené nálepkami so strašidelnou tématikou, vysoké sviečky v starodávnych stojanoch a oči som vytreštila na umelé ľudské prsty, čo plávali v mise s punčom.

"Čo myslíš, nie je to prehnané?"

"Vôbec," uistila som ju.

"Mimochodom, chcela som s tebou hovoriť o tej knihe, ktorú si mi minule požičala," nadhodila.
"Bola vynikajúca, avšak zarazilo ma, keď som ju otvorila a vypadla z nej obálka s tvojím menom. Nevedela som, či o tom vieš. Obidve veci by sa mali nachádzať niekde v mojej izbe. Aby som na to nezabudla, vrátim ti ich hneď teraz," razantne vykročila ku schodom na poschodie. Nervózne som ju nasledovala. Spomienka na list od mŕtvej kamarátky mi na kožu priviedla zimomriavky. Mala by som byť statočnejšia a konečne si ho prečítať a zistiť, čo mi zanechala. Boli to v podstate jej posledné slová venované mojej osobe.

Vanessa sa chvíľu prehrabávala v neporiadku až nakoniec vytiahla román s modrou obálkou. Pomaly mi ho podala akoby sa bála, že sa pri silnejšom dotyku rozpadne na prach. Knihu som si chytila do roztrasených rúk a sadla si na koberec. Roztvorila som to. Vykukol na mňa dlhý, biely obdĺžnik. Prešla som po ňom bruškami prstov.

"Moja najlepšia priateľka spáchala samovraždu. Jediné, čo mi po nej ostalo spolu so spomienkami je tento list, ktorý adresovala mne. Písala ho vlastnoručne iba hodinu pred tým ako sa zabila. Nikdy som nenašla odvahu otvoriť to. Už by som mala zistiť, čo je dnu," ukazovák som vopchala za zalepenú časť a prudko potiahla. Papier sa roztrhol. Známe písmo mi vyrazilo dych. Zhlboka som sa nadýchla a začala čítať.

Najdrahšia Jackie,
o pár minút sa chystám spáchať asi ten najviac sebecký čin,
aký môže na Zemi jestvovať. Viem, že sa budeš trápiť, keď
na to prídeš a mama s ockom určite tiež, avšak inú cestu si
zvoliť nemienim. Mali by ste, ale vedieť dôvod tohto všetkého.
Pamätáš na tú párty u Jasona, na ktorú ťa mama nepustila lebo
si v škole nechtiac rozbila okno a potom si kvôli tomu absolvovala
pohovor u riaditeľa? Ak si spomínaš, super. Ak nie, nevadí.
Presne tam sa udialo niečo, s čím by som nedokázala pokračovať
v normálnom živote. Nejakí Jason-ovi susedia zavolali políciu,
sťažovali sa na narúšanie nočného pokoja. Všetci sme museli odísť
domov. Mnoho ľudí mi ponúklo, že sa môžem zviesť s nimi. Bola som
opitá a malo mi dôjsť, že to nebude najlepší nápad ísť sama, no ja
hlúpa hus som samozrejme vsadila na riziko. Práve som prechádzala
parkom, nikto nikde, keď sa z tmy vynorila mužská postava a stiahla
ma "za kríky". Bránila som sa, ale bolo to zbytočné. Takto som si svoje
poprvé nepredstavovala, Jackie!
Tvárila som sa, že všetko je v poriadku, lenže vnútri som sa cítila
špinavá a zhnusila som sa mne samotnej. Každú noc sa mi pred
očami zjavuje ten slizúň a to, ako zo mňa strháva nohavičky.
Nemôžem s tým žiť, nie som na to dostatočne silná.
Raz to snáď pochopíš a odpustíš mi. Ver, že budem pri tebe vždy
stáť. Tak ako som to robila doteraz, budem v tom pokračovať aj po
smrti.
S láskou, tvoja Kelly.

Vanessa ma tuho objímala a snažila sa ma upokojiť. Ohromné vzlyky otriasali mojím útlym telom, líca som mala určite mokré a fľakaté. Bolestne som skrivila tvár a zahodila papier skrčený do guľôčky na druhú stranu izby. Rukami si ma k sebe tisla naozaj pevne, lenže ja som teraz potrebovala niekoho iného, aby mi pomohol.

"Timothy..." vyriekla som.

"Timothy!" kričala mierne šokovaná. "Timothy, poď ihneď sem!"

Dobehol a dvere rozrazil tak silno, až som si myslela, že vyleteli z pántov.
"Čo sa tu stalo?" opýtal sa.

Nessie ma pustila a smutne sa usmiala. Ostala som sedieť na podlahe akoby sa nechumelilo. "Nechám vás samých," povedala. Zatvorila dvere, aby nás nikto nerušil a odišla privítavať prvých hostí. Mrzelo ma, že jej pri tom nepomôžem tak, ako ma o to žiadala. Snáď sa tam dokážem dnes večer aspoň ukázať.

Chlapec v obleku upíra s nadmerne bledou pokožkou si ku mne čupol: "Prečo plačeš, myšička?"

Hodila som sa mu okolo krku. Pažami ma silno oblapil a vytiahol do výšky. Mohla som cítiť jeho pevné brucho a prsné svaly, čo by ma v inej situácii istotne uchvátilo. V Timothyho náručí ma obalil pocit bezpečia, cítila som sa chránená pred celým svetom.

Vnímala som, že niekde ide. Až keď sa moje telo ocitlo vo vodorovnej polohe na mäkkom povrchu, pochopila som, že ležím na Vanessinej posteli. Túlila som sa k nemu ako stratené šteňa. Nezdalo sa, že by mu to vadilo, ba dokonca si ma prisúval ešte bližšie. Načúvala som tlkotu Timothyho srdca a dlaňou som mu prechádzala po hrudi. Začala som sa upokojovať.

"Kto ťa rozplakal?" pošepol mierne.

Smrkla som. "Prečítala som si list na rozlúčku od Kelly... Zabila sa, pretože ju znásilnil nejaký opilec v parku. Ak by som tam bola s ňou, mohla som tomu zabrániť alebo by si vybral mňa namiesto..."

"Nehovor to," zahriakol ma. "Nechcem si ani predstaviť, že by sa ti stalo niečo podobné, Jackie."

Zdvihla som zrak.

"Minulosť nezmeníme," pousmial sa a pohladil ma po líci.

"Viem."

"Budeme tu len tak leňošiť alebo máš v pláne zísť dole a trocha sa zabaviť? Neber to tak, že sa sťažujem. Som schopný preležať tu s tebou celý večer, ale si tá najkrajšia myš, akú som kedy videl a bola by škoda nevyužiť kostým," daroval mi letmý bozk na čelo. "Myslíš, že by som sa mal prezliecť za Mickeyho Mouse-a?"

Usmiala som sa a záporne pokrútila hlavou. Timothy sa so zdvihnutými kútikmi vyšvihol na nohy. Poutierala som si zvyšky roztečenej špirály spod očí a chytila ho za podávanú ruku. Preplietol si so mnou prsty a viedol ma za sebou medzi ľudí. Nemala som poňatia ako sa dokážem odreagovať po tej strašnej správe, no bolo mi jasné, že Timothyho prítomnosť k tomu dosť prispieva. A keď som uvidela poháre s tvrdým alkoholom bolo rozhodnuté, čo mi úplne pomôže zabudnúť...

Hi darlings... Vitajte pri novej časti, dúfam, že ste si ju zamilovali minimálne tak, ako ja. Prepáčte, že mi to opäť trvalo, no ani kapitola nie je taká krátka a ja mám na písanie voľné iba víkendy. Dnes som spísala posledné vety a konečne uverejnenie. Zanechajte nejaký komentík s názormi, aby som vedela, či má zmysel vôbec pokračovať a ako vnímate zatiaľ dej... Love u

Komplikovaní ✔️Where stories live. Discover now