Idúc smerom do triedy na prvú spoločnú hodinu som počúvala Vanessine slová naplnené vážnosťou: "Sue má pre Timothyho slabosť približne rok. Párkrát to pripomínalo obyčajnú posadnutosť a akonáhle zistí, že ty a môj brat spolu niečo máte, strachujem sa reakcie... Aby si to pochopila trocha viac, poviem ti o udalosti spred pár mesiacov, avšak toto ostane iba medzi nami, rozumieš?"
"Sľubujem," pristala som.
"Raz ráno mi vtrhla do izby totálne rozradostená. Ničomu som nechápala, no ona mi svoje správanie okamžite objasnila. Sue si totiž odniekiaľ vzala do hlavy, že Timothy neskúsené dievčatá odmieta, a práve preto sa rozhodla svoje panenstvo podarovať nejakému opilcovi na večierku. O takej sprostosti som nikdy nepočula, ibaže ona so sebou bola spokojná a tejto svojej teórii verí doteraz. Som si ale istá, že ak odhalí váš vzťah, oľutuje to a pomaly ju to zničí."
Nová informácia ma zarazila a trocha zničila moje pozitívne vnímanie Sue. Aké dievča by urobilo takúto hlúposť?
Mala som dve možnosti: Vzdať sa Timothyho a obrať sa o šťastie, ktoré mi prinášal alebo to tajiť a počkať si na správny okamih, kedy sa všetko vypovie s rizikom toho, že môžem stratiť priateľku.
* * *
"Baby, mám problém," vypustila zo seba Sue akonáhle pribehla a tácku s obedom tresla o stôl takou silou, až sa rozkýval. Ukončila som rozbehnutú konverzáciu s Leom a obrátila sa jej smerom. Vanessa sa nezainteresovane opýtala, aký problém má na mysli a Sue spustila: "Simon Holl ma pozval na rande a ja som súhlasila. Potrebujem, aby ste so mnou zajtra išli a prekazili všetko, o čo by sa mohol pokúsiť."
Zatvárila som sa zmätene a Nessie taktiež pôsobila trocha nechápavo: "Prečo si teda súhlasila, ak s ním nechceš ísť?"
"Ah, neviem... On je taký milý a pozeral sa na mňa tak prosebne, až som nedokázala odmietnuť. Prosím, potrebujem, aby ste išli so mnou a prekazili možnú romantickú atmosféru, aká by sa mohla v kine jednoducho vytvoriť," skuvíňala so psími očkami.
Vanessa sa na mňa otočila a spýtavo nadvihla obočie. Obidve sme nakoniec pristali a ona s radosťou malého dievčatka pod stromčekom nás vyobjímala a ďakovala dobrých desať minút.
"Simon je skvelý, ale nie je pre mňa ten správny, no kto vie, možno preskočí iskra medzi ním a Jackie," podotkla červeno-vláska odrazu a mne takmer zabehlo.
Vydesene som sa pozrela na Vanessu a očami žiadala o pomoc.
"Uvidíme," zahrala to do autu.
"A nebude to divné, ak tam Simon bude ako sám chalan?" ozval sa Leo. "Povedz mu, že idete na dvojité rande. Ja a Jackie zahráme druhú dvojicu."
"P-Prosím?" zdesene som zakoktala.
"To nie je nutné. Vyskúšam zavolať brata a myslím si, že nebude problém, aby išiel on a robil nám dievčatám spoločnosť. Ale pokojne sa pridaj aj ty Leo, ak máš záujem," odbila ho Vanessa a Leo nesúhlasne zavrčal. "Iba si nemyslím, že ona sa s tebou bude ochotne hrať na zamilovaný párik," ukázala na mňa prstom a provokatívne sa usmiala.
"Vanessa, ako sa mám zdržiavať pri Simonovi ak tam bude Timothy?" sťažovala si Sue a mňa pohltila mierna žiarlivosť. Nechtami som si ryla do dlane.
"Pomáhame ti a teraz je rad na tebe, aby si priniesla nejakú obeť."
"Máš pravdu, aspoň mi bude jeho úsmev stále zdvíhať náladu a možno, ak začne žiarliť na Simona, sa konečne k niečomu odhodlá," zasnila sa.
Odsunutie mojej stoličky bolo doprevádzané hlasitým rachotom až sa na mňa otočilo zopár zvedavých hláv. Schmatla som nedojedený obed a okamžite ho zaniesla na pult medzi ostatné neskonzumované porcie. Vanessa ma dobehla na chodbe a chytila ma za plece. Bola zadýchaná, určite za mnou utekala.
"Naozaj?" opýtala som sa neveriacky a zadržiavala tvoriace sa slzy. "Ak si praješ, aby som Timothyho nechala na pokoji, stačí povedať. Nepotrebujem verejné zosmiešnenie iba na to, aby som si od neho držala odstup."
"Jackie..." otvorila ústa a šokovane hľadala správne slová. "Svojho brata milujem a odkedy si vstúpila do jeho života je ohromne šťastný. To som si vždy priala. Ak by si teraz od neho odišla, bol by stratený. Nikdy sa tak silno nezamiloval, ale o tom istotne vieš svoje. Viem, že to nebolo najlepšie rozhodnutie, aké som urobila, ale ak by sa dozvedel o Leovy a tých sprostých plánoch, zabil by ho."
"A ak to praskne, ak to zajtra nevyjde?" spanikárila som.
"Sue to zlomí srdce, ale radšej jedno ako tri," povzbudivo žmurkla.
* * *
Rozvalená cez celú posteľ a s učebnicou matematiky v ruke som počúvala Timothyho hravý hlas, ktorý sa niesol izbou pomocou môjho mobilu zapnutého na hlasitom odposluchu. Zavolal mi približne pred pol hodinou a vytrhol ma z procesu štúdia na zajtrajší test z matematiky. Áno, zajtrajšok bude vskutku krutý.
"Ak dostanem zlú známku, tvoja práca príde na zmar," skonštatovala som. "Avšak bude to zároveň aj tvoja chyba, keďže si ma nenechal sa v pokoji pripravovať," zachichotala som sa.
"Nič nazmar nepríde," odvetil so smiechom.
"Ak myslíš..."
"Viem to. Ak by doučovanie nebolo, nedostal by som od teba na narodeniny taký skvelý darček," povedal hrdo a mne sa do líc nahrnula krk. Ostala som ticho sedieť na posteli a s malým úsmevom a so spomienkami na spoločný bozk som sa dívala na dotykový telefón hodený neďaleko odo mňa. "Vanessa mi povedala o kine. Môžem ťa zajtra vyzdvihnúť?"
Okamžite mi kútiky úst poklesli. "Pôjde s tebou autom aj ona?"
Zahmkal na súhlas.
"Dobre, tak sa uvidíme o siedmej."
Ako som to vyslovila, žalúdok sa mi stiahol nervozitou.
Hello!
Snáď ste si novú kapitolu zamilovali. Ospravedlňujem sa za čakanie, domov som prišla iba tento týždeň a rovno som sa pustila do písania. Moooc vás ľúbim a ďakujem za úžasnú podporu, akú ste preukázali.
Love u
DU LIEST GERADE
Komplikovaní ✔️
RomantikTimothymu sa pod kožu už zopár báb dostalo, ale nikdy sa skutočne zamilovať nedokázal, a tak sa lásky úplne vzdal. Avšak milé dievča, ktoré sa po traumatickej minulosti presťahovalo do mesta mu totálne pomotá hlavu a vyvolá pocity, aké si zakázal. ...