Porozumění

2.6K 172 6
                                    


Jeho zaujetím potemnělý pohled se setkával s chladnými kapkami deště. Byly stejně neústupné jako on. Věděl, že by nemělo smysl bojovat s deštěm i přesto, že se o to jako malý chlapec pokoušel, proplout deštěm na své vysněné lodi skrze rozbouřené moře vstříc svému osudu.

Nyní si již plně uvědomoval svou dětskou nerozvážnost a malichernost jeho snahy zastavit něco tak přirozeného jako byl déšť. Avšak i přes tuto skutečnost ho nikterak neuklidňovalo, že ve světě existovali věci, nad kterými ani on sám neměl kontrolu. I když v poslední době ztrácel kontrolu i sám nad sebou. Nikdy by si nic takového nepřipustil, byl na to moc tvrdohlavý. Dokonce ani jeho bratr nechápal tu zvláštní hrdost, která Sherlocka nutila předstírat neexistenci vlastních citů a naprostou kontrolu nad sebou samým.

Člověk by si i mohl myslet, že takový doopravdy je, že je tak šťastný. Robot s maskou lidské tváře, která ačkoli se může zdát mistrovsky zpracovaná, nikdy nezažila kouzlo a majestátnost šťastného úsměvu či jakékoli známky kladné emoce, které by propluli na povrch té chladné pokožky. Figurka ztracená v šachovém poli, hledající cestu, kterou jí předem určí osud.

Možná to byl právě osud, který zasáhl do života Sherlocka Holmese, když potkal Johna Watsona. Těžko říct, zda se jednalo o osud nebo jen o promyšlený tah jeho vlastního bratra, najít v Sherlockovi možná stále existující zbytky lidské bytosti, které ho rozlišovali od stroje.

Od první chvíle byl armádní veterán okouzlen konzultujícím detektivem a jeho dedukcemi. Úžasný a Brilantní  byla slova, která John Watson říkal, zatím, co ostatní nedokázali snést Sherlockovo odměřené a povýšené chování. Nikdy mu jej nevyčítal. Usmíval se na něj širokým úsměvem a zajímal se. Možná, že jen tato gesta byla tou pramalou dávkou lidskosti a lásky, kterou se Sherlock snažil ze života vytěsnit jen proto, aby zjistil, že nechápe, jak bez nich mohl žít. A aniž by se nadál, zvykl si na Johna Hamishe Watasona a jeho přítomnost ve svém, tedy v jejich bytě. Sherlock Holmes si začínal uvědomovat, že mu na Johnovi záleží. Začínal si uvědomovat, že má city.

***

FeelingsKde žijí příběhy. Začni objevovat