Bitchblickade Max

2.7K 70 10
                                    




Någons mobillarm ringer klockan 7 på morgonen och jag vaknar sakta. Jag försöker sätta mig upp men märker att Damon ligger bakom mig med sin arm runt mig. Jag lyfter upp hans arm och är jätteirriterad på att någons alarm fortfarande ringer fast ingen vaknar förutom jag.

-Kan någon av er idioter stänga av det förbaskade alarmet. NU!, ryter jag och alla vaknar och sätter sig upp i chock. Nu hade även fler alarm gått igång och jag drar ut till köket för att slippa oljudet. Dom kommer in en efter en i köket och samlas runt köksön.

-Sorry gurl. Vi har ju skola idag och du har en tendens att försova dig, säger Marc och alla skrattar lågt.

-Men vafan man ska sova klockan 7 på morgonen inte gå i skolan, säger jag surt och sätter upp håret i en messy bun. Jag ställer fram yoghurt och mackor med tillbehör och killarna slänger sig över maten.

-Eyy! Har någon av er en tröja jag kan låna?, frågar jag killarna som står och packar och byter om och mycket annat. Dom har inget problem med att byta om när jag är där och jag har inget problem med att dom är med när jag byter om. Dom brukar inte kolla på mig och jag brukar inte kolla på dom, vi är liksom för bra vänner.

-Ja? Men varför?, frågar Sam och kollar underligt på mig.

-Alla mina oversize tröjor är i tvätten och jag vill ha en oversize tröja på mig idag och eftersom att mitt hus är fullt av killar som är längre och större än mig tänkte jag att jag kan fråga er, säger jag och lägger armarna i kors.

-Visst, här har du en, säger Damon och kastar sin lag hoodie till mig utan att kolla på mig. Den är svart med hans efternamn skrivet på baksidan, den är verkligen oversize på mig.

- Thanks, svarar jag kort och drar av mig mitt linne och sätter på mig hoodien. Idag har jag vita strumpor, svarta jeans med hål som nästan alla är fabriksgjorda som vanligt, Damons hoodie, en vit snapback och vita vans med en vit vans rygga, håret är utsläppt och jag har lite mascara för att inte se helt död ut. Killarna hade som vanligt jeans och t-shirts på sig. Vi beger oss ut till bilarna och kör mot skolan.

Väl framme vid skolan kollar alla konstigt på oss eftersom att vi kom typ 13 personer i tre bilar. Luke och resten av gänget kommer gåendes mot oss.

-Är det där Damons tröja?, frågar Luke med en förvånad ton. Han sneglar på Damon som står och pratar med några andra. 

-Ja, svarar jag kort och går in i skolbyggnaden. Några av killarna busvisslar åt svaret som om det vore lågstadiet, jag hade kunnat låna vems tröja som helst utan att det betyder något. Killarna följer efter mig till mitt skåp.

-Så vad ska du göra ikväll?, frågar Justin och hans blick bränner i min rygg.

-Vet inte. Har inga planer. Själv då?, frågar jag och smäller igen skåpet.

-Venneh, tror gänget ska ha spelkväll eller nåt, säger han och vi båda kollar mot gängen.

-Chill. Har ni lust att typ äta pizza först, frågar jag kollar på Justin.

-Sure. Du kanske vill va med på spelkvällen? Du tillhör ju ändå gänget, säger han och vi båda ler.

-Vi får se. Har stått ut med killar hela natten så vi får se, säger jag och ett skratt lämnar min mun.

-Vänta här nu! Vad menar du med att du har stått ut med killar hela natten?, frågar Jacob och kollar förvånat på mig. Vad tror dom om mig egentligen, de tolkar allt jag säger helt fel idag. Först tröjan och nu det här, vad tror dom om mig egentligen. 

-Vi hade grabbkväll igår, hela deras lag var där och sen så somna vi i mitt vardagsrum, svarar jag simpelt och går mot lektionen som börjar om typ två minuter. Killarna kollar på varandra och sedan på mig. 

- Vaaad? Ni har ju alla sovit hos mig, varför skulle inte dom få göra det? Säger jag och går därifrån.

Dagen går fort. (hoppar över att skriva om lektionerna för det är inget roligt att läsa eller skriva om) Nu är det lunch och jag tar en macka och sätter mig vid ett tomt bord. Killarna kommer direkt efter och jag bokstavligen kastar i mig mackan. Jag reser mig lika hastigt som jag har satt mig och ska börja springa när jag blir stoppad av ett hårt grepp om min handled.

-Släpp mig, fräser jag men menade inte att låta arg.

-Inte fören du berättar vart du ska, säger Max som håller i mig, jag bitchblickar honom och vrider om hans arm så han släpper mig. Han kollar surt på mig och jag springer iväg.

——————Max perspektiv—————

-Vafan handlade det om? Varför var hon så bitchig?, frågar jag dom andra surt och kollar bort i korridoren där Tyra springer iväg. Min handled svider efter att Tyra vred om den.

-Jag har ingen aning. Någon av er får prata med henne, säger Tony och alla håller upp händerna för att visa att dom inte vill.

-Okej, jag gör det. Men ni får betala tillbaks för det här, säger Alex efter en stund.

-Försök att inte få en spark mellan benen så klarar du dig nog, säger Damon och alla börjar skratta. Han går långsamt därifrån mot hållet Tyra sprang åt.

——————Alex perspektiv—————

Jag går långsamt mot Tyra och förbereder mig på det värsta. Hon står och kollar på listan som sitter uppe på gymnastiksalsdörren. Jag ställer mig bakom henne och lägger armarna runt hennes axlar så jag kramar henne bakifrån.

-Var det därför du var så bitchig mot Max förut? Du ville kolla uttagningslistan. Även om du inte kommer med så var och är du asgrym. Och jag är stolt att du vågade testa, säger jag och vänder på henne så att hon kollar mig i ögonen.

-Kan alla sluta säga att även om jag inte kommer med i laget är jag jättebra, för obviously så är jag inte tillräckligt bra, säger hon och undviker ögonkontakt. Istället för att säga något kramar jag henne. Hon ger dom bästa kramarna. Man blir alltid glad av att krama henne. Jag ler för mig själv.

-Kom du med?, frågar jag nervöst, jag är nervös för hennes skull.

-Jag vet inte. Jag har inte läst namnen, säger hon och skakar av nervositet. Hon är en sån bad girl som inte visar några känslor förutom glädje så länge hon inte känner något jättestarkt. Och nu var hon så nervös att hon skakar, det betyder att det här betyder mycket för henne. Jag skummar igenom namnen och ser mitt namn bland annat. Shit, jag tror inte hon kom med tänker jag när jag har skummat igenom mer än halva och börjar komma mot slutet. Hon kollar nervöst mot mig när jag har läst klart.

-Ska jag berätta när vi är samlade hela gängen istället?, frågar jag och hon nickar svagt.


°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

I'm back!

Och ingen bryr sig, hehe.

Iaf så blev det en cliff hanger eller vad det heter.

Kommer dock lägga upp ett till kapitel idag pågrund av att jag har fått fler än hundra reads. Yey!

Kommentera vad ni tycker än så länge.

HA en bra kväll typ, nu ska jag skriva nästa kapitel.

<<<<62890

Mitt liv, mina regler boyzzzDonde viven las historias. Descúbrelo ahora