Redo? föddes redo

3K 72 7
                                    

Det kan finnas stavfel men orkade inte lösa igenom ;))

Klockan är nu halv fyra och jag står ute för att vänta på Simon. Han kommer gående och jag vinkar.
-Tjo. Redo att äga ut killarna?, säger han och kollar på mig.
-Jag föddes redo, säger jag och ler lika stort som han.
-Ja, asså du verkar taggad af (=as fuck), säger han och skrattar. Jag skrattar som svar och vi börjar gå. Jag känner bara för att äga ut killarna på riktigt, jag vet att dom tycker jag är bra men aldrig att dom tror att jag kan äga ut dom. Dom kom ofta och kolla på mina träningar men jag körde aldrig mitt bästa, ändå tyckte dom andra lagen att jag var för bra, asså fuck dom, kastar ut mig ur laget för att dom andra är fega jävlar.

Jag är faktiskt inte nervös, alla andra är nog nervösa men jag känner att jag testar och kommer jag inte med så har jag iallafall försökt och det finns ju andra lag, så fuck dom.
När Simon och jag intar plan kollar alla först på honom och säger hej och sen ser dom mig lite bakom honom. Dom stirrar hela tiden på mig och många tankar snurrar nog runt i deras huvuden, men de är fan deras eget fel att dom ser ner på tjejer.
-Simon. Varför är det en tjej i skyddsutrustning med dig?, frågar en lång kille.
-Simon, varför är Ty med dig?, frågar Max.
- Varför frågar ni inte henne? Svarar Simon.
-Okej. Tyra varför är du med Simon? I skyddsutrustning?, frågar Max.
-För att Simon är min vän och för att jag ska vara med på eran uttagning, svarar jag honom i ordning.
-Du vet att det finns ett tjejlag va? Och att du är en tjej? Och att det här är killaget?, säger nån kille jag aldrig har sett förut.
-Jag spelade i tjejlaget, så ja jag vet att det finns. Och jag vet att jag är en tjej o att det här är killaget, svarar jag kaxigt. Dah, tror dom att jag är dum eller? 
-Vet ni vad det bästa är?, frågar Simon.
-Nej, svarar alla killar i kör.
-Att hon blev utsläng ur tjejernas lag, säger han med ett stort leende.
-Och på vilket sätt är det bra, man brukat bli kickad om man är dålig, frågar dom sarkastiskt.
-Att det inte var för att hon var dålig. Utan för att hon var för bra. Hon fick dom andra lagen att klaga.
-Hon var för bra? Om man blir kickad för att man är för bra, ja då måste man vara riktigt jävla bra, säger dom förvånat.
-Ja, asså hon e fkn pro, skryter Simon och jag rodnar. Jag fkn rodnar. Herregud vad pinsamt, snälla låt mig sluta. Jag vill bara att träningen ska börja så vi kan sluta prata om detta. 
-Upp till bevis, säger Max kaxigt.
-Hör upp! Välkomna till killarnas uttagning 2016. Idag har vi en speciell gäst, Tyra, hon kommer provspela med oss. Både Simon och tjejernas tränare har rekommenderat henne, säger Magnus, tränaren. Alla stirrar intensivt på mig men jag står bara och ler.
-Vad glor ni på? Hon är asgrym och äger säkert ut er alla. Ge henne en chans, hon kommer passa in perfekt, säger Alex som nyss kom. Han lägger sin arm över mina axlar och ler stolt. Jag ler tacksamt mot honom och ser att Damon och Sam sitter på läktaren och snackar. Dom ser mig och ler stolt. Damon och Sam har träning efter oss.
-Nu kör vi igång, säger Magnus och förklarar hur vi ska göra olika övningar.

Träningen är slut och jag tittar på Sam och Damons träning.
-Hej. Simon och Lena hade rätt. Du är asgrym och passar in perfekt, säger Magnus som har satt sig bredvid mig på läktaren.
-Tack. Jag brinner verkligen för fotboll. Jag hoppas verkligen att jag kommer med, säger jag och pillar med naglarna. Jag är fett orolig att jag inte ska komma med.
-Jag kan tyvärr inte avslöja om du har kommit med, men listorna kommer upp vid lunch imorgon. Och bara så du vet, att även om du inte kommer med, så är jag och säkert Sam och resten av killarna jättestolta att du testade, du är den enda tjejen nånsin som har vågat testa spela med killarna. Du har talang och har tränat hårt, ge inte upp nu, du kommer bli ett proffs, jag hejar på dig och stöttar dig till toppen, säger han med ett leende och lämnar mig sedan. Jag tänker på det han sa, kanske jag kan bli ett proffs. Jag hoppas verkligen att jag kommer med, jag skulle nog absolut komma in på ett bra college med ett bra fotbollslag med hans hjälp.

Jag satt och skakade medan jag kollade på Sam och Damons träning. Jag hade bytt om till t-shirt och mjukisshorts efter att min uttagning var slut. Jag fryser lika mycket som en frusen broccoli och deras träning är slut om typ tjugo minuter.
- Hey Ty!, hör jag någon ropa från vänster sida. Säkert någon jobbig kille som tänker säga att jag var as grym på uttagningen.
-Förlåt för att jag trodde att du var dålig. Jag och dom andra killarna är inte riktigt vana att tjejer är som dig. Men Alex och Sam o hans gäng verkar vara snabba på att acceptera dig, säger Max som har satt sig bredvid mig.
-Du är full av överraskningar. Du kan vara jävligt kaxig och hårdhänt ibland, men även den snällaste och mysigaste person vi nånsin har träffat. Man kan inte se dig som kille för du är ingen kille, men man kan inte se dig som tjej för att du är ingen riktigt, fattar du?, frågar Tony som har satt sig på andra sidan av mig.
-Tveksamt, men ja typ. Men jag är så van att alla vet allt sånt om mig. I min gamla skola visste alla att jag var bäst i killaget, och nu kollar alla konstigt på mig och förutsätter att jag inte kan spela, bara för att jag är tjej, säger jag och kollar på rakt fram, jag kollar egentligen inte på nåt, jag bara stirrar ut i tomheten. När ingen av killarna säger något så ställer jag mig upp och går ner för att hälsa på Damon, Sam och dom andra killarna.

Jag står på sidan av planen och kollar snett upp på Tony och Max som är påväg att lämna området. Jag kollar snabbt fram igen och möts av en svettig Damon.
- Tyyyyiii!, utbrister Damon och ger mig en kram. Hans kram är svettig och varm, lite äckligt samtidigt fryser jag så mycket att det var ganska bekvämt med värme. Damon drar ifrån kramen och går bort mot bänken för att hämta något ur sin väska. 

- Här, säger han och kastar sin hoodie till mig.  Du var iskall, sätt på dig tröjan. VI vill inte att du ska bli sjuk, fortsätter han. Jag blir varm inombords. 

-Fan va bra du va på uttagningen, säger Tyler och ler. Resten av killarna är påväg mot oss. 
-JA! Asså om du inte kommer med i laget så är dom dumma i huvet och du får gärna vara med i vårat lag då, säger en lång kille som jag tror heter Herman.
-Var hela ert lag och kollade eller?, frågar jag och ler generat över att alla har sett mig spela.
-JA! Tyler sa att han hade pratat med Simon som sa att en tjej skulle på uttagningen och då bestämde vi oss för att kolla vem denna tjej som Simon skröt om var, svara Marc och jag brister ut i skratt och bara för att jag skrattar brister alla ut i skratt.

Efter att vi har lyckats sluta skratta sitter vi nu allihopa i mitt vardagsrum och pratar och skrattar. Killarna gick hem för att duscha sen kom hela deras lag med pizza hem till mig och bestämde att dom flesta ska sova över.
- Eyy Tyy! Är du van att vara med på "grabbkvällar"?, frågar Marc och flinar.
-Absolut! Var med på dom hela tiden hemma i Sverige. Tjejerna var tråkiga att jag hängde med killarna och blev en "kille" typ, säger jag och flinar stort. Alla sitter och kollar på mig och plötsligt flyger Sam på mig och omfamnar mig i en mysig kram. Alla killar skrattar och jag med.

Klockan närmar sig 2 och alla sover. Vi hann aldrig bädda så vi ligger hopträngda i någon av dom 5 sofforna eller på den mjuka fluff fluff mattan på golvet.

----------

jag vet att jag uppdaterar ofta nu men jag kommer försöka uppdatera typ var fjärde dag eller åtminstone en gång i veckan.

Hoppas ni gillade kapitlet och hela boken. Kika mej gärna och lägg till mig på snapchat.

Mitt liv, mina regler boyzzzTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang