flickan med svarta håret

2.1K 55 11
                                    

FÖRLÅT; FÖRLÅT; FÖRLÅT; ett nytt, försenat, kapitel kommer här

°°°°°°°°°°°°°°°

11 dagar senare, måndag 8 Juni

Max's perspektiv:

Jag vaknar av den förskräckliga väckarklockan. Fan de e måndag igeeeeen. Jag går upp, klär på mig, äter, kollar mobilen, går till skolan, nej skoja bara tar min bil till skolan.

I skolan:

Jag ser Luke och Tony direkt utanför på skolgården.

-Tjoo, hälsar jag.

-Tjoo man, wazzup?, säger Tony och nickar.

-Tjaa, säger Luke med blicken i mobilen.

-Någon som har sätt Ty? Har inte sett henne sen Onsdag i skolan förra veckan, frågar jag.

-Jag vet inte, hon har väl säkert mycket att ta igen med sina brorsor, svarar Tony o blickar ut över skolgården.

-Mm, mumlar jag och känner en irriterande oro.

Skoldagen flyter på utan några problem, klockan slår 1 och det betyder lunch. Jag sätter mig vid resten av killarna. Dom sitter och diskuterar nåt nytt tv-spel men det intressera inte mej så mycket så jag drar iväg ett sms till Tyra, "Hej, undrar hur du mår? Skulle ha ringt men sitter bredvid killarna som e högljudda, haha. Kommer du till skolan imorgon? Saknar dej gumman <3 puuuussss" Jag och Tyra har blivit ganska bra vänner och sms:ar oftast istället för ringer.

Plötsligt smälls dörrarna till matsalen upp. BOOM och allas blickar dras dit, där står en tjej i en oversize collegetröja, grå mjukisbyxor, hennes svarta hår är uppsatt i en verkligen messy bun och stora svarta ringar under ögonen, hyn är kritvit och blåslagen. Men gud hur kan man komma till skolan sådär, frågar jag mig själv och granskar flickan från topp till tå precis som alla andra.

-Vad fan glor alla på? Har ni inget bättre o göra?, ryter flickan innan hon styr stegen mot vårt bord, alla viker snabbt bort blicken från den trasiga flickan. Hon sätter sig på Tonys stol, han gick och hämta vatten, där sitter hon med blicken ner i marken och armarna i kors.

-Ehm ursäkta men den där platsen är upptagen, säger Luke försiktigt.

-Vems knä kan jag sitta i då?, frågar hon ointressant, Damon klappar i sitt knä och hon går dit. Alla kollar på den mystiska flickan, hon har stora blåmärken över ansiktet och läppen är sprucken, hon möter min blick och jag kollar in i dom isblå-ögonen och drunknar.

-Vem är du? Jag känner igen dej?, frågar jag och killarna kollar intressant på henne. Dom andra verkar också undra vem hon är. Hon kollar en stund på oss innan hon tar upp mobilen och skriver något, Damon sitter med ögon stora som tefat och kollar på vad hon skriver. Plötsligt plingar allas mobiler till "Kanske jag har varit borta i någon vecka och färgat håret betyder det inte att jag är en annan person // Ty" Står det på skärmen och jag inser direkt att det är Tyra som sitter framför mig, herregud så hon ser ut.

-WHAT THE FUCK har hänt med dej?! Har du seriöst färgat håret svart och varför är du helt sönderslagen!, nästan skriker Alex när han förstår att det är Tyra som sitter framför oss i Damons knä. Hon sitter tyst och kollar ner i bordet. Damon försöker greppa hennes hand men hon drar snabbt bort den ifrån honom, det är då jag ser dom röda strecken som pryder hennes handled. Jag reser mig så hastigt så att stolen faller i golvet och med stormsteg är jag framme bredvid Tyra och drar upp hennes ärmar även om hon gör motstånd, jag kollar chockat först på henne och sen på hennes handleder, jag verkar ha fått alla killars uppmärksamhet nu, alla kollar vi chockat på henne. Hon reser sig uppe och stormar ut igenom portarna som går direkt ut till skolgården.

Lika snabbt som Tyra är vi alla uppe och springer efter henne men hon är snabb som tusan, vi ser henne springa in i skogen, Damon, som är snabbast av oss, ökar farten som snabbt han kan för vi vet alla vad som finns i slutet av den här stigen.

_______Damons perspektiv_______

Jag springer så jävla snabbt jag bara kan för att ha en chans att komma ikapp Tyra. Vi vet alla att vi bara har en chans, det har gått så långt att hon skär sig, Tyra är så stark som ingen annan jag har träffat är, detta är allvarligt. Jag springer även om benen bara vill ge upp under mig, jag tänker inte ge upp henne. 

°°°°°°°°°°°°°

förlåt, förlåt o förlåt att jag inta la upp tidigare. Hade dåligt med tid o så har jag lunginflammation så fick inte åka hem, så jag va tvungen att vara kvar i spanien i en vecka, men nu är jag hemma och kan äntligen lägga upp nya kapitel. 

Mitt liv, mina regler boyzzzDonde viven las historias. Descúbrelo ahora