Kapitel 10————
!Lyssna gärna på låten crazy med Shawn Mendes för feeling!
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
- Hejdå min kära syster. Jag älskar dej mer än allt annat. Lova att vaka över oss, säger jag sorgset och vänder mig om.
——-Sams perspektiv fortfarande———-
Du gav väll inte upp hoppet så fort? Jag blir chockad över frågan. Vadå fort, det tog fucking 1 år. Hur kan man fråga en sån sak. Och vad ska man svara på en sån fråga?
Men utan att tänka mer vänder jag mig hastigt om möts av en syn jag aldrig trodde jag skulle behöva se. Där ligger hon helt tyst och blek.....
Med öppna ögon. Hon överlevde! Jag ger ifrån mig ett glädjetjut och springer fram till henne. En massa sjuksköterskor kommer in. Jag kramar om henne och sätter mig sen bredvid henne i sängen och hon lutar sitt huvud mot mitt bröst medan min arm ligger runt hennes axlar.
- Du kommer kunna åka hem imorgon. Nu måste vi ta en massa prover, men din vän får gärna stanna, säger en orangehårig sjuksköterska och sen lämnar alla rummet.
- Tack, säger hon kort. Hennes röst är svag och rasslig.
- För vad?, frågar jag undrande.
- För att du satt här hela tiden.
- Hur visste du det?
- Jag hörde dig prata och kände när du höll i min hand. Det var därför jag försökte signalera att jag lever, säger hon och skrattar. Jag studerar hennes ansikte som har börjat få tillbaka färgen. Vi sitter länge och pratar om allt som har hänt medan hon var borta.
- Jag var så rädd att jag aldrig mer skulle få träffa dej, skapa nya minnen med dej, bli överraskad över vad du kan och har lärt dej, aldrig mer få se ditt perfekta leende eller få höra dina uppmuntrande pepptalk, säger jag och kramar om henne hårdare.
- Jag var också rädd för att aldrig vakna upp och få se ditt perfekta leende eller få en av dina mysiga kramar, säger hon svagt och sen somnar vi skedade i sjukhussängen. Imorgon får vi åka hem och vi ska överraska killarna som just nu är hemma hos Damon och tror att hon är död typ.
Under natten drömmer jag om vad som hände tidigare idag, att Tyra vakna.
När jag vaknar sover Tyra fortfarande och jag studerar henne en stund. Min (nästan) lilla syster lever faktiskt.
——-next day——- Tyras perspektiv—-
Jag vaknar och ser att Sam ligger bredvid mej och tänker.
- Godmorgon, säger jag med hes röst och han kollar mig i öginen.
- Godmorgon sömntuta, säger han och jag skrattar svagt.
- Så, vet dom andra att jag lever?,frågar jag försiktigt. Han skakar på huvudet.
- Nej. Jag hann aldrig ta kontakt med dom igår, säger han.
- Kan vi inte skoja lite med dom?, ber jag och gör puppyface. Vi har äntligen kommit ut ur sjukhuset och sitter nu och väntar på att Gabe ska hämta upp oss. Han vet dock inte att jag lever.
- Okej då. Vad har du tänkt dej?, frågar han och kollar nyfiket på mej. Jag berättar min plan snabbt för honom och en kort stund senare rullar den svarta jeepen in på parkeringen. Ut kommer en sliten Gabe, hans hår står åt alla håll, han har mörka ringar under ögonen o de ser ut som han inte har sovit på flera dagar, hans ögon är rödsprängda och kläderna smutsiga.
- Vad har hänt med dig?, frågar jag så högt jag klarar, alltså inte högt. Gabe som inte har märkt att jag står där hoppar till och kollar med stora ögonen på mig. Han tar satts och springer mot mig och kramar mig hårt.
- OMG! Du lever tyra. MIN SYSTER LEVER!, skriker han högt.
- Syster? Är ni syskon, asså riktiga syskon?, frågar Sam förvirrat. Även om han har känt mej hela livet vet han inte att jag har syskon. Dom flyttade när jag bara var 3 år.
- Ja. Gabe är min storebror och Kalle är min tvilling, säger jag och skrattar svagt.
- OMG vad coolt, utbrister Sam och vi alla börjar skratta. Efter en stund av skratt så lämnar vi den stora vita byggnaden jag har levt i, i ett helt år. Jag ler av tanken att få träffa alla kompisar igen.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
förlåt för sent kapitel. Har mycket att göra just nu. Ska programmera ett spel och ska ha kommit på konceptet till på torsdag, får panik! Har dessutom massa läxor och saker. Men ska försöka uppdatera oftare.
Vill ni att jag ska börja med "dagens citat" ?? Kommentera isåfall
Tack och hej för mej.
VOUS LISEZ
Mitt liv, mina regler boyzzz
Roman pour AdolescentsTyra flyttade nyss till Kalifornien med sin mamma. Deras familj har gått igenom mycket det senaste året och behövde en ny start. På den nya skolan träffar hon Luke, som hon aldrig trodde hon skulle få se igen, men där satt han. Hon får även problem...