[ OUR OPPA ]
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Awal pagi di rumah xiumin dan saeng nya....
''Oppa..umji dan sinb penat..kemarin banyak sangat kerja kami tak boleh buat setiap hari ia mletih kan..apa lagi sowon unnie tak pandai masak..dia masaak semua hangus terpaksa kami makan makanan yang di beli..''umji berkata demgan nada malas nya saat ini xiumin tengah masaak siap kan sarapan saeng nya sowon. Yuju, yerin dan eunha masih tidud sebab masih awal yang bangun hanya xiumin sinb dan umji..
''Betul tu oppa..kami tak reti nak buat semua nya..kain yang yuju dan eunha unnie buat semua belum di kering kan lagi masih ada di besin basuh..dan oppa nak tau kemarin yuju bergaduh lagi dengan jungkook pening kami tengok diaoenag gaduh selalu..dan oppa kemarin namjoon chingu eunha unnie datang je rumah kami berborak sangat gembira dja lucu orang nya..''siNb pulak buka cerita..xiumin meletak kan spageti di depan sinb dan umji..
''Jinja..jangan risau kalo ni jangan buat kerja rumah kornag kena tumpuh kan perhatian pada sekolah kerja rumah biar oppa yang urus okey..''balas xoumin sedar saeng nya sejak dulu ia tak biasa kan buat kerja rumah sebab xiumin telalu memanja kan mereka..
''Nae oppa..''jawap umji dan sinb swrentak..
''Korang makan lah..oppa nak siap kan baju sekolah korang dan kejut kan yang lain..''kata xiumin setelah di persila kan xiumin berdiri dan masuk ke ruan tamu ia kejut kan satu persatu saeng nya untuk sarapan dan mandi sementara xiumin strika baju sekolah saeng nya..jemur kain kemas ruang tamu dan bersih kan rumah sebab sekjap lagi ia kaan ke kerja..
Itu lah tugas xiumin setiap hari seperti omma dan appa..
''Oppa..kami dah habis makan..biar kami basuh piring okey..oppa siap lah untuk ke kerja..''jerit sowon..dari bawa-'nae..pasti kan kamu pakai sarung tangan nanti tangan kamu rosak sebab kan sabun.''Kata xiumin pulak begitu teliti menjaga saeng nya sebab itu semua saeng nya comel cantik dan menpunyai kulit yang bersih tanpa cela..sowon dan eunha pun bertugas cuci piring mereka dah pakai baju sekolah mereka..
''Unnie..umin oppa mana yerin nak oppa sikat rambut yerin..''kata yerin keluar dengan rambut terurai nya swbab yerin suka bersikat rambut berbanding di urai..
''Oppa ada pergi bersiap'dia kan nak kerja juga biar unnie'yang sikat kan..''kata sowon selesai cuci piring..''alah...tapi nak umin oppa..''balas yerin..''tak boleh oppa tengah mandi biar unnie sikat..yuju dah siap ke..''ujar ysowon..''molla..dia ada kat atas masih..''jawap yerin..
Di atas yuju dah selesai pakai baju sekolah nya kali ini yuju mengikat rambut nya sebab kan hari ini ada latihan lumba lari jadi ia perlu kemas..ketika yuju berdiri depan jendela nya ia bertemu pandangan dengan musuh ketat nya siapa lagi kalau bukan jungkook yang dah selesai berbaju sekola..kedua nya berpandangan penuh ke bencian..tiada yang nak mengaku kala dalam berperangan mata itu sehinga lah yuju tutup kasar jendela nya..
YOU ARE READING
OUR OPPA> [ xiumin x Gfriend FF ]_complete
Roman d'amour#BTS #GFRIEND #XIUMIN IKUti kisah xiumin abang sulung kepada 6adik yeoja nya. setelah kepergian appa dan omma mereka ...xiumin sebagai oppa telah mengambil ahli tugas appa dan omma nya untuk menjaga ke semua adik nya iaitu. yuju, umji, sowon, yerin...