[ OUR OPPA ]
.
.
.
..
.
.
.
/ / / / / / / / / / / / / / / / / / /Setelah dapat pelukan dari yuju jungkook kini berdiri depan yuju bersandar di tembok sambil berpeluk dada sedang kan yuju hanya duduk sambil mmain kan jari nya di kasut nya..cukup lama juga mereka berdiam..
"Asal kau peluk aku tadi.."jungkook memilih bertanya daripada diam dan penuh tanda tanya yuju mendobgak menatap jungkook.."salah ke.."balas yuju"memang lah salah..awak boleh di gelar kan yeoja suka ambil kesempatan..awak dah bertuah aku tak tolak awak dah jatuh di tangah tu jer.."balas jungkook marah.."habis tu! Nak peluk siapa lagi..tak kan dinding! Takkan namjachingu adik aku pulak"balas yuju tak kalah bengang nya..
"Baik juga awak peluk dinding.."perli jungkook..yuju menjeling jungkook dan kembali mengusik kasut nya..
"Kalau kau sedih asal kau tak menangis macam akak adik kau jer.."kata jungkook sememanga nya jungkook tau yabg yuju sedih namun yeoja itu tak menangis bahkan memeluk nya tadi yuju hanya diam..
"Menangis..tak akan selesai kan masalah.."ucap yuju..
"Tapi menangis juga akan buat kau tenang..tapi bagus lah kau tak menangis..jangan asik menyusah kan.."balas jungkook acuh tak acuh..
"dah lah saya nak turun ...apa pun gumawo sebab pinjam kan pelukan awak.."kata yuju ketika yuju berniat pergi jungkook menahan lengan yuuju..yuju pun menatap nya dan begitu juga jungkook..
"Wae.."soal yuju hairan jungkook melepas kan lengan yuju dan kembali menatap ke hadapan..
"Aku tau awak sengaja buat masalah.."kata jungkook..yuju tak menjawap atau membalas nya melain kan pergi begitu saja meningal kan jungkook sendirian di bumbung..yuju bukan lah gadis tabah ia akan menangis setiap kali rasa sedih namun kata yuju tak mampu galir kan airmata hanya hati yuju yang menangis dan meraung ksesakitan dengan apa mereka lalu semakin mereka dewasa semakin banyak masalah mereka hadapi.....
Sowon duduk termenung di kelas nya...sowon merenung tangan nya yang telah menampar yuju saeng nya..kembali pipi sowon di bsahi airmata..begitu menyesal kerna telah menampar yuju..ini lah kali pertama sowon bersikap kasar dengan adik nya selama ini..seseorang duduk di samping sowon siapa lagi kalau bukan jin..jin menarik kepala sowon dan menempat kan di bahu nya... Mengengam tangan yeoja chingu nya itu...
"Oppa tau..sowon tak sengaja..dan sowon berniat baik..kalau oppa faham yuju juga akan faham"kata jin pada sowon yang masih tersenduh sedih.."sowon tak nak hubungn adik beradik kami rengang dan xiumin oppa benci kan kami.."ucap sowon di cela tangisan nya.."sebagai kakak..kena lah tabah jangan menangis jangan bersikap lemah. Sebab yuju dan yang lain akan ikut lemah.."kata jin lagi..sowon mengesat airmata nya dan mulai tenang.."sowon nak bertahan..tapi semakin hari sikap umin oppa semakin menakut kan..dan semalam oppa telah baling kek dan buang semua makanan..ia seperti bukan umin oppa yang sowon kenal.."ujar sowon..jin memeluk bahu sowon.. "Gwenchana..setiap masalah yang kita hadapi pasti ada sebab nya.."hanya itu mampu jin ucap kan tiada lain lagi kerna jin sendiri tak faham dengan perangai xiumin..semalam pun seakan itu bukan lah xiumin..kerna yabg jin tau xiumin pemurah senyuman dan ramah..bukan nya pemarah seperti semalam...
-
-
-
-
-
-
-Malam itu seperti biasa xiumin akan balik lewat..sowon terpaksa ambil ahli memasak...di bantu oleh eunha..walau kurang sedap tapi mereka makan saja sowon menatap yuju yabg asik makan tanpa bersuara..mengingat kab hal tadi siang sowon jadi serba salah..
"Yuju-ah..unnie nak minta maaf..unnie taj berniat na-"
"Gwenchana..yuju faham unnie jangan lah risau yuju tak kisah pun.."cela yuju sambil tersenyum dan kembali makan.."unnie..umji nak tidur umji tiada selera nak makn"kata umji.."yerin pun.."tambah yerin turut menolak mangkuk nya.."kalau korang tak makan nanti korang sakit"kata eunha risau"gwenchana..umji nak masuk tidur.."balas umji lalu naik ke atas di susuli oleh yerin.."biar yuju habis kan makanan ni..sayang kalu di buang.."kata yuju tanpa segan menarik makanan yerin dan umji..melahap habis makanan tersebut tanpa jeda..
YOU ARE READING
OUR OPPA> [ xiumin x Gfriend FF ]_complete
Romance#BTS #GFRIEND #XIUMIN IKUti kisah xiumin abang sulung kepada 6adik yeoja nya. setelah kepergian appa dan omma mereka ...xiumin sebagai oppa telah mengambil ahli tugas appa dan omma nya untuk menjaga ke semua adik nya iaitu. yuju, umji, sowon, yerin...