CAPTER 5

1.2K 67 1
                                    

[ OUR OPPA ]

.
.
.
.
.
.
.

''Anyeong..''

Eunha menyapa yang lain dan duduk di samping umji..
''Sendiri jer..''tanya sowon..eunha angguk kan kepala nya..''tadi ada namjoon..tapi dia tak jadi ke sini sebab ada hal..dia ucap hai pada korang..''kata eunha..sebut tentang namjoon suga memandang jin dan jin hanya diam..

''Sepatut nya jungkook dah datang..''kata jimin menukar topik..''jangan kan jungkook..v dah jhope pun tak datang..''jin membalas..''sinb dan v sibuk..sebab tadi yerin nampak diaorang ada kat bumbung..tengah berurut..''kata yerin semua menatap yerin..mengurut buat kan otak mereka jadi lain..tak lama kemudian yuju datang yuju pelik sebab jimin, suga dan jin ada bersama..lalu yuju pun duduk....dengan wajah baru habis marah..

''Wae awak tukar baju sukan..hari ni mana ada sukan..''kata sowon..''sukan tak sukan..namja tak berguna tu yang ,menyebab kan baju yuju basah.."kata yuju sednag kan suga dan yang laim chingu jungkook hanyq diam..mereka tentu nya tau siapa di maksud kan oleh yuju..''maksud unnie jungkook..''umji memasti kan ''siapa lagi..kalau bukan si beruk tak guna tu..''marah yuju tak sedar jungkook dan jhope ada di belakang nya..

''Asal kau suka sangat mengumpat ah..mulut kau memang busuk macam monyet kan..suka umpat orang ..''kata jungkook..yuju hanya goyang kan kepala nya saja nak naik kan angin jungkook..'' mulut aku yang bau bukan kau pun..''balas yuju tak sikit pun menoleh...tanpa ampun jungkook memukul kepala yuju guma buku..

''Yah!! Michyeo-ss!!"marah wendy pada jungkook..''kerja sekolah kau.. Kau lari dari tugas kan..''kata jungkook sebab mereka ada lagi kerja sekolah kena di siap kan selain bersih kan tandas jungkook dah siap kan nya sedang kan yuju belum lagi..

''Aku tak macam kau..suka tingal kan tugas..tau lah aku nak siap kan nanti..jangan lah sampai nak ketuk kepala aku..''cibir yuju sambil menjeling jungkook..

''Hye..korang berdua ni memang tak boleh berdamai ke ''jimin bertanya..

''Tak!"jawap yuju dan jungkook serentak buat kan jimin terdiam makin dilayan makin teruk pulak..''erm..yuju-ah kamu lapang boleh teman kan oppa ke perpustakaan..''tanya jhope ..''boleh jer..baik juga kita ke sana dari pada aku nak hadap muka beruk ni jer..''kata yuju jhope yanya tersenyum kemudian ia pergi bersama jhope meningal kan yang lain..

'' yeoja sengel..''kata jungkook..masa ia menatap ke hadapan yerin sowon dan umji perhati kan jungkook sebab jungkook mengata yuju depan mereka..

'' kita ada latihan basket..jurulatih menungu..''kata jungkook..''oeky..nampak nya kami terpaksa pergi ..sowon-ah jumpa lagi''kata jin kemudian mereka pun pergi hanya sowon umji yerin dan Eunha yang tingal...

''Unnie..unnie bercinta dengan jin subaem ke..''pertanyaan umji buat kan sowon tersedak minuman nya..''ma-mana ada..''kata'sowon tergagap..''umji cakap jer..sebab jin subaem asik perhati kan unnie ..tu curiga..''kata umji..''Eumha pun perasan tadi..''kata Eunha pulak..'''alah apa salah nya..pandang jer tak bermakna mereka bercinta kan..''kata yerin pulak..

''Habis tu yerin unnie macam suka kan suga subaem pulak..sebab unnie selalu nak tegur subaem..''kata Eunha..dan di balas senyuman ceria unnie nya itu..

''memang pum unnie suka kan suga..salah ke suga nampak baik dan cool..''jujur yerin..''untung lah sinb unnie sebab dja dah ada namjachingu..taehyung subaem ..''kata umjie cembur sebab ia pun ingin bercinta,.''alah umji nak juga ke..apa kata terima namja yang suka kan umji kat sekolah ni''kata sowon..''shireo..kata umin oppa pilih namjachingu kena lah hati² macam mana kalau dia jahat..''balas umji masih lagi segar di imgatan nya nasihat xiumin pada nya...

OUR OPPA> [ xiumin x Gfriend FF ]_completeWhere stories live. Discover now