[ OUR OPPA ]
.
.
.
.
.Hari percutian di pulau panjang korea itu semakin berjalan dengan lancar dah 5hari mereka berada dj sana 2hari lagi mereka akan balik ke seoul memula kan sekolah merreka meski begitu tak satu pelajar pun persia-sia kan berada di pulau itu belum tentu mereka daoat ke sini lagi dengan ada nya chingu mereka mereka begitu gembira berada di pulau ini sementara itu mereka main bola tampar antara namja dan yeoja banyak aktiviti mereka buat sekrang ini ada tangkap ikan cara kayu api dan mencari kerang serta tapak sulaiman..
''Hutan ni telalu semak dan besar..kalau ada kes hilang memang tak tau apa nak buat...''kata jimin saat ini besama cikgu cari kayu api masuk hutan sowon dan jin pun ada serta jhope dan suga mereka di arah kan ikut cikgu cari kayu..
''Jangan berpisah..pasti kan korang sentiasa ada dekat..''kata cikgu kyuhyun yang bertugas jaga mereka..'"nae..''balas mereka serentak mereka pum dalam perjalanan pulang ke khemah..
Sementara itu namjoon dan taehyung serta pelajar lain dimarah kan tangkap ikan untuk di makan..v perhati kan namjoon yang diam kan djri sejak tadi bersama nya buat kan taehyung tak selesa dengan suasana nya..''Macam mana hbungan hyung bersama eunha..''soal v emmilih buka cerita antara merka.
''baik..sangat baik..dengar kata awak dan sinb dah berbaik..bagus lah semua orang gembira mendengar nya..''balas namjoon taehyung tak sangkah namjoon akan merespon nya dengan baik..''hyung tak terfikir untuk kembali ke team..kami perlu kan hyung..''kata taehyung' namjoon terhenti menangkap ikan..nampak mnya namjoon tergangu dengan pertanyaan v ...''hyung dah terfikir berhenti main basket..dan terus kan dengan taekwondo..''balas namjoon..v hanya menganguk faham setidak nya namjoon tau menjawap soalan nya..
''V oppa! Namjoon oppa! Sonsaengnim suruh naik! Korang di perlu kan!"
Jerit sinb dari darat..
''nae!? Oppa akan-''brush! Ttiba kaki taehyung tersandung dan akhir nya jatuh ke dalam air semua pelajar gelak kan v termasuk namjoon..
''oppa! Gwenchana!"jerit sinb..
''hahhahaha..gwenchana! Oppa dah bersahabat baik dengan pantai ni so tiada apa di risau kan..''balas v dengan tubuh basah nya..lalu v pun keluar dari air bersama namjoon sinb tak leka tersenyum melihat namjachingu nya itu
''Sinb-ah..eunha mana..''soal namjoon mncari yeojachingu nya..''unnie ada bersama cikgu..sebab tu lah oppa ke sana..v oppa pun kena ke sana sebelum cikgu chorong marah lagi''kata sinb menganguk faham namjoon pun pergi terlebih dulu..
''Chagi'ah..tengok kaki oppa merah sebab obor-obor tu kerja kan oppa oppa tak berhenti dari mengaruk nya..''kata taehyung sebab kan obor² melilit kaki nya kaki v jadi gatal² sehinga merah di garuk oleh
''gwenchana..nanti kita letak oppa sebelum tu oppa pergi lah jumpa cikgu''balas sinb..taehyung pun patuh dengan apa sinb kata kan tanpa membebel..
''Kim namjoon..taehyung mana..''soal chorong sebab hanya namjoon yang datang..bukan nya jawap soalan cikgu namjoon malah hampiti eunha dan mngusik manja eunha..''aigo..yah! Cikgu tanya jawap!"marah chorong..
''aigo sonsaengnim.. jangan lah asik marah nanti cepat tua siapa nak suka cikgu nanti''balas namjoon..chorong mengetuj kepala namjoon guna kayu di tangan mencipat kan melody yany merdu namjoon pun meringis kesakitan tak terhinga..
''Jangan persoal kan kecantikan cikgu..sekrang cikgu nak kamu bersih kan tempat ni bersama
''eunha..''namjoon mencela ucapan chorong chorong pun memberi namjoom tatapan maut nya..
''hehhehe..salah ke..''kata namjoon tersengih..''dengan taehyung sebelum cikgu humban kamu dalam air sana dan biar ikan makan kamu..''marah choorng..namjoon hanya bergedik ketakutan sememang nya chorong seorang yang garang..
''Eunha ikut cikgu bersih kan diri..''kata choorng pada eunha..membesar telinga namjoon bila di sebut tentang bersih kan diri..namjoon pun menatap eunha yang berborak dengan cikgu dari kaki sampai hujung kepala namjoon oerhati kan eunha dan membayang kan eunha mandi...
YOU ARE READING
OUR OPPA> [ xiumin x Gfriend FF ]_complete
Romansa#BTS #GFRIEND #XIUMIN IKUti kisah xiumin abang sulung kepada 6adik yeoja nya. setelah kepergian appa dan omma mereka ...xiumin sebagai oppa telah mengambil ahli tugas appa dan omma nya untuk menjaga ke semua adik nya iaitu. yuju, umji, sowon, yerin...