1: Intro

795 51 13
                                    

"James! Hou nou eens op!" Riep Lily. "Dat je me vroeg om te blijven logeren bij jou thuis,betekent niet dat ik met je uit ga!"
James had aan het einde van het 6de schooljaar zijn vrienden; Remus, Sirius en Lily (Peter kon niet) uitgenodigd om een paar weken bij het huis van de Potters te komen.
"James, laat Lily gewoon met rust." Zei Remus die zat te lezen.
"Dank je." Zuchtte Lily. "Wat zullen we gaan doen?"
Sirius plofte naast Remus op de bank. "Misschien kunnen we zwerkballen."
"Nee!" Riepen Remus en Lily tegelijk. "Dat hebben we trouwens gister ookal gedaan." Zei Remus.
"Wat dan?" Vroeg James.
"Het is jouw huis!" Zei Lily. "Verzin jij eens wat, en niks wat met bezems of ballen te maken heeft."
James dacht na. "Er ligt nog wel een pakje knalpoker in de bibliotheek. Die kunnen we gaan halen." Stelde hij voor.
"Jullie hebben een bibliotheek?" Vroeg Lily opgewonden. "Waarom weet ik dit nú pas?"
James zuchtte en leidde de groep naar beneden op weg naar de bibliotheek.

"Waar ben je.." mompelde James. Ze liepen elk langs een andere schap met boeken en zochten naar het pakje kaarten.
"Waarom ligt het überhaupt hier?" vroeg Lily.
"Dan kan ik doen alsof ik leer en gewoon een spelletje spelen als mijn ouders boven zijn."
Lily rolde met haar ogen ookal was niemand in de buurt.
"James?" Vroeg Remus van 2 gangen verderop. "Ik wist niet dat je een beroemdheid in de familie had?"
"Wat?" James liep door de grote gang opzoek naar Remus.
Ze kwamen met z'n drieën aan bij Remus die rustig in een stoel de achterkant van een boek zat te lezen.
"Wat is er, Remus? Waar heb je het over?"
Remus gaf Sirius,die tussen hem en James stond, het boek die hij weer aan James gaf.
"Harry Potter en de Steen der Wijzen." Mompelde Lily die over James' schouder naar het boek keek. "Familie van je?"
James haalde zijn schouders op. "Geen idee. Ik herken z'n naam niet."
"Het gaat dus over een of andere gast in de tovenaarswereld met één of andere steen. Zullen we het lezen?" Vroeg Sirius. Iedereen keek hem verbaasd aan. "Wat? Ik lees ook wel eens. Kom op, ik eerst."
Sirius pakte het boek en sloeg het over op de eerste bladzijde:
"Hoofdstuk 1, de jongen die bleef leven."

Een saaie vakantie (COMPLEET)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu