Acht jaar geleden

128 17 9
                                    


archer's pov.

Acht jaar geleden

Het begon allemaal acht jaar geleden, ik (Archer) zat in groep drie lekker te spelen met mijn beste vriendin Aria en mijn beste vriend Tobias. Het was een hele gewone vrijdag net als alle andere vrijdagen. Eerst rekenen dan taal en spelling, gym en als laatste vrije tijd. We waren net klaar met de gymles en ik kwam al hijgend de klas binnen want we wouden natuurlijk als eerste bij de blokkenhoek aankomen zodat wij gezellig met zijn drieën konden bouwen. Dat rennen was misschien vermoeiend maar we kwamen wel mooi als eerste in de blokkenhoek. Ik greep de blokken doos en begon aan mijn fort te werken (we deden altijd wie het beste fort kon bouwen en als je als eerste was had je meer blokken te besteden). Ik was al op de helft van de muur rond mijn fort voordat Tobias aankwam rennen, hij was altijd boos als hij mij al zag bouwen omdat ik weer eens eerder bij de blokken hoek was aangekomen. Snel pakte ook Tobias een stapel blokken en begon te bouwen maar voordat Tobias ook maar begonnen was kwam Aria binnen lopen, dat verbaasde me niets want ze was het minst snel van ons drieën. Maar ja ook Aria was nu aan het bouwen en na een klein kwartiertje had ik mijn fort klaar en niet veel later waren Tobias en Aria ook klaar. Zelf was ik behoorlijk trots op mijn fort, vooral op mijn uitkijktoren die bijna even groot was als ik zelf. Aria had een fort gemaakt met vooral sterke muren en niets spannends aan de binnenkant en Tobias die had een... uhmmm.. ik weet eigenlijk niet hoe je het kan noemen gemaakt. Nu fase 1 van ons bouwspel was afgerond konden we beginnen met het echter werk. We pakten een paar dobbelstenen en een stuiterbal voor fase 2. Ik zal wel even uitleggen hoe het spel werkt. We hebben alle drie een dobbelsteen, en daar proberen we zo hoog mogelijk mee te gooien (best logisch want dat doe je meestal met een dobbelsteen). Als je het hoogste gooit mag je een keer op allebei de forten van de andere gooien, en als je als tweede bent mag je alleen op het fort van de derde gooien. Als jouw fort als eerste vernietigd word heb je verloren. Naar een paar rondes gooien was het fort van Tobias al bijna vernietigd en die van mij en Aria waren nog zo goed als intact. Maar toen gebeurde er iets raars; ik probeerde met de stuiterbal op het fort van Aria te richten toen in een keer een aantal vliegtuigen over onze school raasde. Niks bijzonders denk je? Nou dat werd het wel toen twintig seconde later drie bommen een paar honderd meter van onze school vandaan op de grond terecht kwamen. Precies op het huis waar ik woonde. Rusland was de derde wereldoorlog begonnen.

ForsakeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu