Zayn komt met het voorstel om samen naar willow te gaan zoeken, alleen dat vind ik al een goed idee maar hij zegt dat als wij helpen ook nog eens de spullen mogen houden. Ik heb dus best wel snel een groep mensen bij elkaar die helpen zoeken en ook een paar die achter blijven om op het kamp te letten. De groep van zayn gaat rechts en ik ga samen met mijn groep naar links. Al na vijf minuten zoeken vinden we willow ergens achter in het bos boven in een boom. Ik roep haar naam en ze begint gelijk te huilen van blijdschap als ze mij ziet. Ze klimt de boom uit en rent in mijn armen. Ik vraag haar wat er is gebeurd maar ze kan geen woord uitbrengen. Ik zeg haar dat alles goed komt en dat ze nu veilig is. We lopen samen terug naar ons kamp waar we met open armen worden ontvangen door de achter gebleven groepsleden, we worden gelijk ondergedompeld met vragen maar dat houd allemaal op als Piper in een keer komt aan rennen en met tranen in haar ogen willow knuffelt. 'ik heb je gemist' zegt ze zachtjes. Ik vroeg me af waarom Piper al terug is en de rest van de groep niet. Ik loop naar Alisa en vraag wat er is gebeurd dat Piper terug heeft doen komen. Alisa schud haar hoofd en begint te vertellen dat Piper moe werd en weer terug is gekomen samen met Miles haar broer. Miles had gezegt dat ze al bijna een uur terug waren bij het kamp en dat zayn en zijn groep vlak achter hun zaten maar die nog steeds niet terug zijn. Ik vraag me af wat er is gebeurd waardoor ze nog steeds niet terug zijn. Maar het zal wel goed zijn, hoe dan ook ik heb er nou geen tijd voor want ik moet met willow praten. Ik loop naar een omgevallen boom die we als bank hebben gebruikt sinds we hier zijn. Willow zit er al samen met Piper, Piper heeft haar sinds de minuut dat we hier zijn niet meer uit het oog verloren. Ik vraag aan miles of hij Piper wilt weg halen zodat willow en ik rustig kunnen praten. Miles knikt en haalt Piper weg. Als Piper eenmaal weg is begin ik te vragen waarom willow in die boom zat. Geen goeie zet. Willow begint weer te snikken en vertelt dat ze achterna gezeten door iets. Ze weet niet wat, maar ze wist dat ze moest rennen en hard ook. Ze was gaan rennen maar ze was niet snel genoeg want het 'iets' kwam steeds dichterbij en haalde haar al bijna in. Toen ze dus bij een grote boom aankwam besloot ze er in te klimmen. Het 'iets' klom haar wel achterna maar kwam niet dichtbij genoeg zodat willow kon zien wat het was. Dat was ongeveer vier uur geleden. Toen was het even stil voor iets van vijf minuten, totdat onverwachts kwam. Ik was totaal verbaasd van wat ze zij. Ik wou net vragen waarom maar toen kwam zayn weer aanlopen met de rest van de groep. Zayn ziet ons zitten en kijkt me aan met zo'n blik die zegt: ze is van mij. Ik haal me schouders op want ik weet dat het niet zo is, zou willow het ook al tegen zayn gezegd hebben? Ik betwijfel het anders had zayn me wel wat aangedaan hebben. Zayn vraagt of willow, Piper en miles klaar zijn om te gaan. Ik neem afscheid van willow en zeg dat ze vanavond weer naar de steen moet komen zodat we verder kunnen praten. Miles tilt Piper op maar Piper rukt zich los. En roept dat ze niet weg wilt. Ik kijk haar verbaast aan en loop naar haar toe. Eenmaal bij haar hurk ik en zeg dat ze niet zomaar bij ons kan blijven. 'je broer kan je toch niet missen, jij bent zijn enigste familie op dit eiland.' Zeg ik. Maar wat ze toen zij verbaasde me nog meer als wat willow zij. Zij zij dat ze nog meer familie had, in mijn groep. Ik vroag haar wie nog meer haar familie was maar miles stopte haar. Hij zij dat ze dat niet mochten zeggen van hun ouders. Het leek net of Piper niet gehoord had wat miles zij en ze wees naar haar familie was. Maar,maar dat kan niet zeg ik. Dat is onmogelijk. Ik doe een paar stappen achter uit en ga weer op de omgevallen boom zitten. Maar waarom wist ik dat dan niet vraag ik aan Miles. Piper komt naast me zitten en geeft me een knuffel. Miles komt ook naast me zitten en begint uit te leggen dat mijn ouders al een tijdje ruzie hadden en dat ze wouden scheiden. Mijn vader had blijkbaar in die tijd wat met miles en Pipers moeder gehad. Piper is dus ook mijn zusje. En miles mijn.., mijn.. hoe noem je dat eigenlijk?
iased' kŽ�!�[
JE LEEST
Forsake
Phiêu lưuDe Wereld is in oorlog, een grote oorlog. Overal lopen gewapende soldaten en het is nergens meer veilig. behalve op een erg moeilijk bereikbaar eiland. Toch is het de rijke mensen gelukt om een boot naar het eiland te sturen, maar dit vinden de arme...