CAPTER 1 _tm S2

890 25 0
                                    

[ TROUBLE MAKER ] SEASON2

.
.
.

.
.
.
.
.

//SEKOLAH//

''AKu cadang kan baik kau tutup mulut kau sebelum sudu ni masuk ke mulut kau siapa cakap semalam bambam dan wendy pergi date ah! Mana boleh dia ajak wendy keluar sebab jungkook akan marah!"

Makanan di mulut jimin tersembur ke wajah sungjae dan kwangmin sebab kan ia bercakap sambil makan..

''Yah..kalau ya pun telan lah dulu makanan tu..kami cakap jer sbb semalam kami memang nampak! Sebab tu bambam tam datang masa kita belajar bersama..''bebel sungjae..jimjn menelan habis makanan nya tak kisah dengan comot di mulut nya..''bertua..dah tingal kan tugas berani dia sentuh wendy..mana si tak guna tu!"soal jimin marah kali ini tempias nya pulak yang kena ke wajah kwnagmin dan sungjae..

''Yah..kau memang nak kena kan..cari lah sendiri..''marah sungjae jimin pun herdiri dari duduk nya dan turun dari bumbung itu untuk mencari bambam .''tak sah kalau tak bergaduh..''kata sungjae..''hye hyung..betul ke hujung mingu ni eunji dan wendy noona pergi bercuti bersama oppa mereka..''soal kwangmin

''rasa nya iya..itu apa hyung dengar lah,.wae''sungjae bertanya kembali,,''ani..sunyi lah kalau noona tiada di sini..''balas kwangmin sedih..''apa boleh buat lagi pun bagi lah wemdy dan eunji habis kan masa bersama abang mereka dah lah wendy baru jer berbaik dengan abang dia mereka pasti perlu kan ruang..''kata sungjae pulak kwnag in hanya angguk kan kepala nya dah agak lama berlalu peristiwa yang penuh hitam-putih dalam hidup mereka akhir nya mereka mendapat kan kebahagian mereka terutama nya eunji dan wendy..

//bilik musik//

''Bambam!"

''Omo..''

Jhope yang tengah main piano tergangu oleh jimin tetiba masuk dan menjerit bukan hanya jhope tapi juniornyang jhope ajar oun ikut terkejut..''si kunpimok tu mana..''tanya jimim..''yah awak datang sini hanya sebab kan bambam apa lagi maslaah korang ni''kata jhope mngeluh.''tak ape biar aku cari sendiri..''kata jimin segera tingal kam kelas tersebut..

''Mianhae..kita boleh terus bermain..''kata jhope pada junior nya itu iaitu yuju..''tom&jerry nak berperang lagi..''kata yuju tersenyum..''biar lah mereka kita di mana tadi..''soal jhope mereka berdua pun terus kan belajar sebab kan jhope dah pandai maim piano ia bertugas di kelas musik piano..

Sementara itu di bilik lukisan..wendy dan bambam tengah melukis bersama..sambil berboraj dan tertawa sama..tak sedar ada aura hitam di belakang bambam siapa lagi kalau bukan jimin..''wae aku rasa sejuk semacam jer ni wen awak ada rasa sesuatu tak?''soal bambam wendy geleng kan kepala nya..tetiba jimin mecekiki leher bambam dari belakamg nya buat kan wendy terkejut..

''Berani awak! Tipu kami semalam..kata choorng noona suruh buat kerja..last sekali kau keluae dengan wendy tanpa pengetahuan aku!"marah jimin..

''yah..yah...lepas kan aku, kau nak aku mati sebab kena cekik kau ke..apa salah nya aku jalan dengan wendy..cemburu lah tu''kata bambam setelah berjaya lepas kan diri dari jimin ''aku dah cakap jangan sentuh wendy..''kata jimin dengan mata kecil nya..''suka hati aku lah baik kau blah dari sini meluat aku tengok muka kau..''halau bambam terus menarik wendy bersama nya..

''Kau memang nak cari nahas kan..berani kau suruh aku blah dan duduk senang² kat sini dengan wendy..sini biar aku tunjuk kan serigala sebenar park jimin..wahcaaahhh!!!"jimin menunjuk akn aksi kungfu panda nya dan sama hal nya dengan bambam

''Alahai..dah mula dah''keluh wendy sambil mengeleng kan kepala'nya dua namja itu bergaduh macam budak kecil..gigit sana sini..''korang berdua dah lah berhenti bergaduh''halang wendy

Trouble maker _season2_[jungkook ff, wenkook]Where stories live. Discover now