[ TROUBLE MAKER ]
,
.
.
.
_
_
_Seharian suntuk mereka habis kan masa di Secret Garden akhir nya mereka kembali ke penginapan mereka untuk rehat kan diri
Tapi kali ini mereka akan berkhemah depan penginapan mereka berada di tepi pandai waktu malam sangat menyeronok kan apa lagi jika ada api ungun nya..''Esok baru kita ke pantai jeju kan..''soal wendy..''nae macam tu lah kita kena bersiap awal takut nanti ada yang tingal..''kata chorong..''kwangmin youngmin jimin dan bambam tengah tidur..''kata kira dan luhan mereka baru saja keluar..''agak nya mereka keletihan seharian bermain..''kata yooara yang tengah memangang daging..
Sedang kan jhope sibuk denga. Kamera nya sejka tadi lagi sungjae jangan cakap apa dia kembali dengan buku nya
Eunji dan suga tengah berjalan-jalan sedang kaj jungkook tidur di pangkuan wendy yang menatap bulan penuh..
''Saya nak ke tandas..''kata sungjae rasa perut nya memulas..sungjae pun berlari kembali ke vila untuk buang air..
Selesai sungjae buang air sungjae konon nya ingin kembali ke khemah tapi langkah nya terhenti saat ternampak seorang yeoja duduk di koridor..sungjae oun hampiri yeoja itu..
''Anyeonghaseyo..''sapa sungjae..yeoja yang di sapa itu menoleh..''nae anyeong..''balas nya ramah..''tak oerna nampak awam sebelum ni..awaj baru menginap kat sini ke..''soal sungjae.
.''ani..saya tingal sini bersama appa saya pemilik vila ni''jawap nya..''ah..yeke senang jumpa awak-.sungjae imida..''kata sungjae begitu teruja dapat berkenalan dengan yeoja cantik..
''Joy imida..''balas nya mentyambut tangan sungjae.
.''cantik nama awak macam orang nya..''puji sungjae
."'awak pun apa kurang nya..''balas joy malu²
''so..awak menetap lama ke kat simi''tabya sungjae lagi..''nae saya tingal bersama appa dan adik lelaki saya..wooshin awak pasti nak kenal dia..dia ada dalam bilik dia.''kata joy mereka lah yang di maksud kan yang berkeras tak nak oergi anak pemilik vila tersebut.....
''Nanti suruh lah dia join kitaorang..''kata sungjae..percakapan antara kedua nya mulai lancar dan rapat bahkan mereka saling tertawa..
Kembali ke khemah jungkook dah bangun dari tidur nya ia bantu jhope betul kan kamera jhope yang buat hal sedang kam wendy bantu yooara memasak..
''kejap lagi nak masak baik oangil yang lain makan..'''kata yooara..''wendy akan pangil suga dan eunji..''kata wendy lalu menimngal lan perkehaman itu dan pergi cari eumji serta suga..tapi eunji hanya melihat eunji bersendirian dengan wajah kusut nya sperti merajuk..
''Suga mana..''soal wendy tercari-cari kan suga..''molla dia kan dah balik sejak tadi''Balas eunji malas..''awak dan suga bergaduh..'''soal wendy lagi''nampak macam kami bergaduh ke..tak lah saya marah jer dengan suga oppa sebab dia tak nak cerita kan tentang si hyeri tu dia marah eunji pun marah lah balik''jelas eunji sejak kejadian suga amnesia tentu nya banyak benda jadi dan eunji ingin tau segala nya tapi pekara itu telah menyebab kan mereka bergaduh..''eunji..webdy rasa ada baij nya awak berhenti soal tentang tu..temtu suga tak suka sebab suga akan rasa serba salah bila teringat kan hal tu ya lah dia sakiti awak dan wendy kenal suga macam mana..dia tak suka ingat kembali pekara yang telah menyakiti orang dia cintai..''kata wendy..ada betul nya eunji menatap wendy lalu mengeluh..
''Untung lah awak lebih faham kan suga oppa..''
'' bukan macam tu juga..wendy dan suga kan sahabat''
Sekali lagi eunji mengeluh malas..''ya..ya..apa pun apa awak buat kat sini.'''soal eunji pada wendy..''masa untuk makan..''balas wendy setelah itu mereka pun kembali ke khemah di sana semua nya dah berkumpul untuk makan jimin dan yang lain dah bangun di kejut kan oleh luhan dan kris..suga pun ada..
Wendy dan eunji ambil tempat duduk di samping kekasih mereka..
YOU ARE READING
Trouble maker _season2_[jungkook ff, wenkook]
RomantikTitle: trouble maker season2 Genre; senua kecuali (horror) Lead cast: Jeon jungkook | jungkook [ bts ] Son seungwan | wendy [ red velvet ] Min yongi | suga [ bts ] Jung eunji | eunji [ apink ] Other cast: Kwangmin [ boyfriend ] Yongmin [ boyfriend ]...