CAPTER 5

314 19 0
                                    

[ TROUBLE MAKER ] =season2

.
.
.
.
.


Awal pagi di rumah kris dan wendy lebih tepat wendy bertubuh kan eunji..kris merasa tidurnya tergangu oleh bunyi bising..kris mencapai jam di tepi katil nya dan masih menunjuk kan 6pagi bunyi memasak di dapur buat kan kris terbangu dan menuju ke dapur dalam keadaan mamai kris melihat siapa kah bising di awal pagi ini alangkah terkejiut nya kris melihat eunji saeng nya tengah masak di meja banyak bahan masakan bahkan eunji begitu tekun memasak membulat mata kris saat itu ia hampiri saeng nya..

''Pagi oppa..''sapa eunji ceria..kris hanya diam membeku merasa diri nya seperti mimpi untuk pertama kali nya eunji bangun awal dan masak

''oppa pergi lah mandi..eunji dah siap kan air panas untuk oppa mandi..baju pun eunji dah strika''kata wendy a.k.a eunji itu..''yah..sini..''pangil kris..wendy hampri kris..dan kris menyentuh dahi saeng nya itu..''tak demam..Mimpi apa eunji masak dan bangun awal ni''tanya kris pelik wendy pun tak tai nak jawap apa..wendy tak tau yang eunji seorang pemalas bangun awl dan masak selama ini kris yang kejut kan eunji dan kris jiuga yang masak..

''Erk..dah lah oppa..salah ke eunji masak umtuk oppa dam bangun awal..lagi pun eunji dah lama berehat masa percutian tu''kata wendy berusaha menyakim kan kris..''araseo..bagus lah eunji dah pandai masak..oppa nak mandi dulu''kata kris lega wendy seban kris tak banyak tanya..'' harap luhan oppa'dah bangun''fikir wendy risau kan luhan oppa nya seban selalu nya wendy lah kejut kan luhan..

Sementara iti di rumah eunji a.k.a wendy bersama luhan

Luhan bangun dari tidur nyenyak nya..ada sedikit pelik luhan sebab wendy tak mengejut kan nya dari tidur..suara dapur bisng masak pun tiada..bahkan suara momo bermain demgan wendy tiada juga ketika luhan lalu ruang tamu momo masih tidur Semakin pelik luhan dalam keadaan rumah nya jendela masih tutup bunga belum di siram air..

''Wendy mana kat dapur ke''luhan tercari-cari wendy saeng nya wendy pun ke dapur dan pelik tiada makanan di atas meja.

''Tak kan lah wendy masih tidur..awal lagi ke''kata luhan..luhan melihat jam dinding mereka membesar mata luhan melihat waktu sekrang..06:55 mini..

''Wen!! Irona! Kita dah lambat!"luhan menjerit membuka pintu bilok wendy dan wendy masih lagi tidur..sambil berdengkur''wendy..irona kita akan lambat sekag dah dekat 7pagi!"kejut luhan langsung saja eunji yang menguasai tubuh wendy terbangun dengan cemas..

''adwae!"jerit eunji putar sana simi buat kan luhan pelik dengan sikap saeng nya itu terlebih cemas bukan lah sikap wendy melain kan eunji..

''Saya kena siap juga..''kata luhan terus kembali ke bilik nya..luhan pun siap kam diri nya..sayang nya luhan belum strika baju nya sebab selalu nya wendy lah yang buat semua tu

''Oppa! Wae oppa belum strika baju eunji..ani wendy!"kata eunji sempat ia sebut diri nya eumji sebab ia biasa dengan kris yang urus makan minum nya dan baju nya..sedang kan luhan dah pelik dengan sikap saeng nya itu tak perna sekali pun luhan strika baju sekolah wendy..

''Oppa..kita tak sarapan hari ni oppa' tak masak''kata eunji semakin bimgung luhan dengan sikap wendy sememang nya tubuh wendy tapi roh nya bukan lagi wendy melain kan eunji

''Kita dah lambat nanti wendy makan di sekolah jer..''kata luhan

''araseo..''balas eunji lalu keluar..

''wendy..momo tak bagi makan ke.''tanya luhan sebab selambat apa pun mereka wemdy tak akan biar momo tak makan..

''bo?..momo? Tapi oppa kita dah lambat..''kata eunji..luhan pun terpaksa bawa momo bersama nya untuk chorong jaga sebab di sana ada cat house.. Setelah itu mereka jalan..

Trouble maker _season2_[jungkook ff, wenkook]Where stories live. Discover now