CAPTER 4

358 22 0
                                    

[ TROUBEL MAKER ] =season2=

.
.
.
.

Ssampai nya mereka di jeju island..mereka mula diri kan khemah dan bersiap untuk emnikmati hari mereka..sayang nya eunji dan wendy banyak jauh kan diri dan diam kan diri..sebab mereka tak tau nak buat dalam keadaan seperti ini..

''Wendy..''

''Nae unnie..''

Chorong pelik kerna yang menjawap itu tubub eunji..dan bukan nya wendy..''hehehhe..nae unnie waeyo..''jawap eunji bagi pihak wendy mereka mesti sedar yang mereka dha tertukar roh dan perlu bias akan diri mulai sekrang..

''unnie nak mimta tolomg sapu kan losyei di belakang unmie..''kata choromg..eumji pun buat apa yang mampu..

''Eunji-ah..''

Wendy terkejut saat suga memeluk nya dari belakang..sedang kan eunji ada bersama chorong dah mula'gelisah wendy cepat² jarak kan diri nya dari suga..'

'heheh..waeyo oppa''soal wendy berusaha jadi eunji.

.''oppa nak bawa eumji ke sana..kajja''kaya suga..saat itu lah pulak wendy hilang akal nak cari alasan..

''Wendy noona..jungkook pangil noona..''jerit kwangmin dari jauh..eunji dan wendy saling berpandangan..''apa kita nak buat..''bibir wendy bergrak untuk bertanya..eunji geleng kan kepala'nya sebab ia pun tak tau..jungkook memangil wendy yang roh nya eunji begitu juga wendy suga trus menarik wendy bersama nya..wendy hanya akur

''Wendy pergi lah..jumpa jungkook..''kata chorong pada eunji, eunji pun mengNguk kan kepala nya dengan penuh keberanian eunji mencari jungkook eunji begitu gementara ia tak boleh bersikap tenang.

''wen..awak nak jumpa jungkook..''tanya bambam bersama jimin..

''nae..''jawap eunji ceria

''awak okey ke..awak nampak pucat wen..''tanya jimin pulak apa tidak nya eunji pucat ia harus berdepan dengan jungkook..belum lagi jungkook ia malah dj serang oleh ba bam dan jimin..''sa-saya okey saya pergi dulu bye..''kata eunji cepat² tingal kan jimin dan bambam yang dah pelik dengan sikap wendy, eunji akhir nya ternampak jungkook bersama seorang budak berborak dengan penuh keberanian eunji hampiri jungkook

''Anyeong..jungkook-ssi..''sapa eunji ragu nak pangil jungkook oppa atau jungkook-ssi..sedang kan yang di sapa menoleh menatap eunji..''wae awak lama..''tanya jungkook "er..eunji..ani wendy tadi tolong chorong unnie..''jawap eunji tergagap hampiri saja ia sebut diri nya eunji..

''owh..duduk lah''kata jungkook..eunji pum duduk begitu jauh dari jungkook buat kan jungkook hairan

''Dekat lagi..''kata jungkook..eunji pun dekat kan diri nya tapi tetap jauh bagi jungkook..jungkook pun menarik tangan eunji menyebab kan ia terduduk rapat dengan jungkook habis eunji mandi keringat sebab jkan cemas jungkook merasa tubuh wendy lebih tepat eunji bergeletar seperti orang ketakutan..

''Awak dah kenapa ni..awak kurang sihat ke..''tanya jungkook bernada lembut..suara jungkook buat kan eunji menatap nya rasa geletar eunji berkurangan..

''eunji awak kena bertahan kemumgkinan sekrang wendy pun dalam masalah wendy pasti boleh hadapi nya sebab wendy seorang yang yakin...sebb itu awak kena yakin juga..awak kena hadapi jungkook..''kata eunji dalam hati nya..menguna kan tubuh orang lain bukan sesenang di fikir kan tapi eunni berusaha yakin kan diri nya agar ia boleh menghadapi apa pun rintangan nya..

Terkejut eunji saat tangan jungkook menyentuh pipi kiri nya..bukan nya berani tubuh eunji semakin kuat mengigil nya..

''Hahahhha..sa-sa-saya okey''kata eunji tergagap sepenuh nya lalu ia melpas kan tangan jungkook suara desahan kecewa terdengar dari jungkook..

Trouble maker _season2_[jungkook ff, wenkook]Where stories live. Discover now