[ TROUBLE MAKER ] //Season2//
.
.
.
.
....
...
...
...
...
...
..."Luhan-ssi..jamkha man! Awak tak boleh bertindak dengan tergesa-gesa..itu hanya menimbul kan banyak masalh!"
"Masalah!! Aku lagi suka di timpah masalah daripada wendy kena masalah! Apa ni ara! Kenapa sekolah biar kan berita tak betul tersebar dan merosak kan nama orang tak bersalah!"
Luhan begitu marah setelah tahu adik nya di permalu kan..sedang kan yooara tunang kris selaku cikgu di sekolah itu hanya menenang kan luhan..
"Xi luhan..kami akan selesai kan masalah ni kami pun sendiri tak tau benda macam ni akan terjadi..ia berlaku secara tetiba..awak kena bersabar..saya tahu awak marah sebab kan wendy..tapi kalau awak marah pun tiada masalah akan selesai.."kata yooara lagi.."habis tu! Kau nak aku diam kan diri! Macam dulu..saat wendy di buli di hina..aku tiada untuk wendy dan sekrang aku nak menuntut segala nya orang yang sakiti wendy akan mendapat kan masalah!"marah luhan..yooara mulai pening dengan sahabat nya ini..
"Awak rasa wendy akan suka bila awak bersikap macam ni..tak? Wendy tak suka..itu habya menambah kan kesedihan nya lagi.."kata yooara..
"aku bagi masa semingu ara..kalau nama weny belum di bersih kan dan ramai membuli nya! Tahu lah aku nak buat apa! Dan aku akan memindah kan wendy dari sekolah ni"ujar luhan marah lalu pergi meningal kan yooara..
"luhan-ssi.."pangil yooara tapi luhan enggan mendengar kan nya... Sebaik saja berita itu tersebar pihak sekolah langsung ambil tindakan namun sesetengah guru mempercayai gosip tersebut begitu juga pelajar..
Sementara itu..wendy berada di bumbung bersendirian..ia ponteng kelas atas sebab telalu sedih..lama diri nya tak di hina..akhir nya ia kembali terulang..mata wendy sembah sebab telalu lama menangis.. Suga yang turut ponteng semata ingin teman kan wendy mebgeluh wendy menangis tanpa henti..
"Dah lah tu..awak tak buat semua tu kenapa mesti sedih wen.."kata suga..
"molla~~..wendy tak tahu kenapa mesti wendy.. hiks~~itu tak betul rakaman dan gambar tu..hiks~~andwaee~~"telalu sukar wendy menerima dengan apa yabg jadj apa lagi jungkook marah pada nya..
Suga hanya diam menatap wendy yang terus menerus menangis..lama suga terdiam sehinga lah suga terfikir kan sesuatu.."Kenapa tak bawa mingyu jumpa jungkook dan jelas kan hal sebenar wen.."kata suga..wendy geleng kan kepala nya"itu hanya membuat jungkook semakin marah.."balas wendy.."awak tak rasa..semua ni kerja mingyu.."kata suga lagi buat kan wendy menatap nya..
"ani~..mati atau hidup..wendy tetap percaya kan sahabat wendy~hiks~~mingyu tak mungkin buat semua ni"lirih wendy.. "tapi mereka berniat hancur kan hubungan awak dan jungkook.."kata suga lagi..tangisan wendy semkain menjadi-jadi..
"mereka tak jahat~~"tangis wendy sambil memeluk lutut nya membenam kan kepala nya di cela lutut nya..
"wen..aku bukan tak nak percaya kan awak tentang sahabat kecil awak tu..tapi tiba masa nya awak akan membuat pilihan..sahabat kecil awak atau kami.."ucap suga sejujur nya..otak wendy tak boleh berfikiran dengan cerah. Ia telalu bercelaru...
Tetiba pintu bumbung dj buka seseorang hanya suga yabg menoleh dan rupa nya itu adalah mingyu dan scoups..
Suga menjeling tak suka.."wen.."pangil scoups..tapi wendy tak menoleh ia terus menerus menangis..mingyu mrlangkah hampiri wendy..tapi tak senpat saat wendy bersuara..
"Jangan dekat..hiks~~bukan sekrang..wendy perlu kan ruang.."ucap wendy dj sela tangisan nya.
"Kami tak buat semua tu wen..pasti awak berfikir kamk lah pelakunya"kata mingyu menduga
YOU ARE READING
Trouble maker _season2_[jungkook ff, wenkook]
RomanceTitle: trouble maker season2 Genre; senua kecuali (horror) Lead cast: Jeon jungkook | jungkook [ bts ] Son seungwan | wendy [ red velvet ] Min yongi | suga [ bts ] Jung eunji | eunji [ apink ] Other cast: Kwangmin [ boyfriend ] Yongmin [ boyfriend ]...