[ TROUBLE MAKER ] <season2>
.
.
.
.
.
.
.-----------------------
WENDY jalan dalam keadaan terpinga-pinga..kerna masih merasa pening..pembulian tadi amat lah teruk..buat kan seluruh badam wendy sakit...tapi wendy memutus kan untuk ke kelas..langkah demi langkah keadaan wendy mulai membaik..saat wendy buka pintu kelas semua menatap nya...hanya eunji dan suga tiada dalam kelas.. Yooara terkejut kerna wendy tak rehat di bilik kesihatan
"Wen..wae datang ke sini..awak kan dalam keadaa tak sihat.."soal cikgu yooara..
"aniya..gwenchana wendy malas nak duduk sana.."balas wendy.."wen..awak rehat lah suga dan eunji ada di bumbung awak rehat bersama mereka"kata jimin pulak.
."betul kata jimin..jangan beban kan diri dulu..pelajaran kedua baru wendy masuk"yooara memihak pada jimin
"jinja...araseo wendy nak ke bumbung..anyeong"lalu wendy menutup kembali pintu dan terus melangkah ke bumbung..tak kisah jika diri.nya akan mengangu suga dan eunji..sesudah di bumbung..wendy melihat suga baring di pangkuan eunji..
"Ermm..suga-sshi~~"pangil wendy manja..buat kan suga terbangun dari baring nya..eunji terkwjut dengan kehadiran wendy..wendy hampiri suga dengan lemah lali duduk di tengah eunji suga..menjadi penghalang..
"Wae tak rehat kat bilik kesihtan. "Soal eunji menyeringai"erm malas.."balas wendy muncung sedepa sambil menyandar kan kepala nya di bahu suga"awak teruk kena buli tadi..jadi awak kena rehat"kata suga pulak..wendy segera geleng kan kepala nya..
"geenchana..wendy okey jer..pembulian ni biasa jer..wendy tak nak jadi lemag lagi.."balas wendy lesu"erm..jungkook jahat"rungut wendy ahli kan kepala nya ke bahu eunji pulak..dan kembali ke suga begitu lah seterus nya..
"Jungkook ada se-"
"Wendy tak nak demgar tentang jungkook..biar dia datang sendiri dan jelas kan nya
"wendy mencela cepat ucapan eunji..tak memberi eunji jelas kan nya..wendy baru perasaan yang cela bibir suga lebam seingat nya jungkook pun sama.."awak gaduh dengan jungkook lagi"wendy menyoal suga..suga menatap sahabat nya itu..lalu menganguk"namja memang macam tu..bergaduh mesti bertumbuk..yeoja pulak bergaduh tarik rambut..macam mana kalu namyeon pulak yang bergaduh??"kata wendy terfikir macam mana kalau pondan bergaduh..
"Rasa nya mereka akan tarik bra..dan cakap auw appo hajima"
"Hahahha"
Wendy tergelak saat eunji meniru suara pondan..suga pulak menahan tawa nya.."pasti teruk.."kata wendy massh tertawa.."kris oppa kata macam tu..sebab dia perna nampak namyeon bergaduh deoan mata dia..nak tahu kris oppa jadi mangsa mereka..kesihan oppa balik dalam keadaan tak kemas.."eunji mencerita kan kisah² menarik.
"Nak tahu ke..eunji-ah kat kanada namyeon ni banyaj..tapi sekrang dah canggi..kalau yeoja nak jadj namja mereka boleh buat berpedahan..untk tukar..ermm"
" hahahahha"
Eunji dab wendy ketawa terbahak-bahak mereka berborak seakan tiada sesiapa di situ sebalik nya suga masih ada dan oerhati kan mereka berdua suga rasa hidup nya amat lengkap sekrang suga ada family..ada cinta dan sahabat..
Itu buat kan hiduo nya semakin bermakna...
Suga tersedar dari lamunan nya tika wendy menepuk-nepuk bahu nya dan menghurul kan tangan nya.."Candy.."ujar wendy ceria..suga pun mengambil candy kesukaan wendy dan beri kan nya pada wendy..
"eunji nak juga"kata eunji..suga memberi kan nya lalu dua yeoja itu mengunyah candy lembut mereka..
"oppa tak nak makan"soal eunji suga balas dengan gelengan kepala nya.."namja memang tak suka candy"kata wendy..
YOU ARE READING
Trouble maker _season2_[jungkook ff, wenkook]
RomanceTitle: trouble maker season2 Genre; senua kecuali (horror) Lead cast: Jeon jungkook | jungkook [ bts ] Son seungwan | wendy [ red velvet ] Min yongi | suga [ bts ] Jung eunji | eunji [ apink ] Other cast: Kwangmin [ boyfriend ] Yongmin [ boyfriend ]...