[ TROUBLE MAKER ] //Season2//
.
.
.
.
.__________________________
…
…
…"Eunji-ah..tak nak oppa hantar ke sekokah ke.."soal kris lada saeng nya kerna ia akan ke kerja juga..eunji geleng kan kepala nya.
"Gwenchana..suga oppa dah janji akan datang ambil eunji..oppa pergi lah"balas eunji.."hn..kalau suga tak datang nanti hubungi oppa jer.."pesan kris..eunji menganguk faham lalu kris pun memandu kereta nya untuk ke kerja..Sayang nya sepeningalan kris..eunji muali gelisah takur lambat masuk sekolah sebab suga sampai sekrang tak jiga datang. Tiada tanda bahwa suga akan datang eunji hubungi suga namun suga tak menjawap pangilan nya..
"Wae oppa lama..eunji boleh lambat ke sekolah"ujar eunji gelisah..eunji masiih sabar menungu tapu nasa dag lebih dari di janji kab..eunji pun mrmilih untuk pergi bersndiriab sebuah basikal menghalang jalan eunji..
"Awak tak nak lambat kan..apa kata kita pergi bersama"kata namja itu siapa lagi kalau bukan scoups...eunji pun tak menolak menlain kan setuju saja..mereja berdua pun ke sekolah bersama..saat mereka pergi suga baru sampai dengan nafas termrngah-mengH ny akibat berlarj sejak tadi ..suga agak kecewa sebab eubji dah tiada..dalam fikiran nya eunji dah pergi bersama kris Tapi sebalik nya tidak..
.
.
.
.
.
//sekolah//"Hye..hyung tu eunji kan.."kata sungjae pada jhope sambil menunjuk arah eunji yang baru sampai dengan scoups.."ya..sejak bila eunji rapat dejgan budak belagak tu.."kata jhope pulak..sungjae hanya menganguk bahu sebab tak tau juga.."semalam pun mereka bersama.."lara sungjae lagi..
"suga tak marah ke..eunji rapat dengan budak tu"soal jhole..seklai lagi sungjae mengangkat bahu nya...ketika itu juga eunji hampiri mereka setelah berpisah dengan budak scoups itu..
"jhope oppa..sungjae-ssi korang ada nampak suga oppa.."soal eunji..jaehope serentak geleng kan kepala mereka..
"jinja..habis tu oppa ke mana.."kata eunji lagj merengek
"molla..selalu nya korang bersama kan..asal hari ni tak dan eunji-ah suga tak marah ke awak rapat demgan budak scoups tu"sungjae mula menyoal eunji.."wae..salah ke..suga oppa taj marah pun..lagi pun scoups namja yang baik"eunji tersebyum bahagia dan tak lupa memuji..
"Oppa bukn apa..oppa nak pesan jer rapat tu boleh tapi jangan sampai ada yabg terluka..lagi pun eunji tahu kan bidak scoups dan geng nya tu..selalu buat hal"ucap jhope..eunji kerut kan dahi nya pertanda ia amat pelik..
"Buat hal..eunji tengok biasa jer pun.."balas eunji..jhope hanya gelebg kab kepala nya sedang kan sungjae mau tak mau tergelak..
"Yah..eunji chingu aku yang comel ni..jangan pandang mereka sebelah mata jer..baru² ni mereka tubuh kan satu team basketball.. tujuan mereka nak mencabar team kita sejak mereka datang ke sekolah ni..tak perasaan semua nya dah lain ke mereka seperti berniat nak ambil semua hak kita.."jelas sungjae memanjang..otak eunji pun berkerja keras untuk memikir kan hal tersebut..
"Tak baik salah faham macam tu mereka chingy wendy itu makna nya mereka juga chingu kita.."
Sayang nya eunji bukan yeoja yang cepat berfikiran buruk..ia selalu percayai naluri hati nya berbanding kata orang lain.."araseo..ikut suka awak lah"balas sungjae nalas nak ceramh lebih lagi..
"erm..wendy pulak mana"eunji kembali bertanya.."agak nya wendy dalam perjalanan.."jawap jhope tersenyum tak lama kemudian kelas jaehope di masuki oleh bamMin dan si kembar..
"Selamat pagi hyung..noona.."sapa mereka serentak"anyeong.."balas eunji tersenyum cerah..eunji pelik saat jimin.memeluk bahu nya..
"tell me something jung eunji..apa hubungan awak dengan budak scoups tu kenapa korang sejak akhir² ni selalu bersama"soal jimin..
YOU ARE READING
Trouble maker _season2_[jungkook ff, wenkook]
RomanceTitle: trouble maker season2 Genre; senua kecuali (horror) Lead cast: Jeon jungkook | jungkook [ bts ] Son seungwan | wendy [ red velvet ] Min yongi | suga [ bts ] Jung eunji | eunji [ apink ] Other cast: Kwangmin [ boyfriend ] Yongmin [ boyfriend ]...