[ TROUBLE MAKER ]
…
….
.
.
.
.
.
.________________
Seorang namja memiliki rambut warna hijau muda..mempunyai kulit seputih susu sehinga kenyebab kan warna apa pun ia pakai pasti sesuai
Siapa lagi kalau bukan min yongi..iaitu suga..suga haru saja habis mandi..dan baru semalam suga mewarna kan rambut nya ke warna hijau apple..suga menatap diri nya dj cermin..terkadang suga merasa djri nya adalah samseng memakai anting² seperti samseng dan permakaian sekolah nya juga aedikit selekeh. Ia hampir sama dengan trouble maker..jeon jungkoook..apa lagi suga suka tukar warna rambut..apa kah eunji tak bosan dengan diri nya..adakah eunji akan berpaling..macam mana kalau eunji berpaling..suga takut kehilangan eunji..jelas eunji dah mencuri hati nya...
"Tuan muda..sarapan dah siap puan suruh turun ke bawa"pangil pembantu peribadi suga.."nae..saya akan turun"balas suga..lalu suga memakai baju sekolah nya dan turun ke bawa tanpa mengurus rambut nya pun..saat suga ke bawa...omma suga tercengak melihat penampilan.anak nya itu..
"Yongi..awak warna kan rambut lagi..yongi dah sepwrti samseng..omma tengok tak takut ke yeoja kat sekolah yongi cakap yang yongi ni samseng"tegur omma nya..suga duduk di depan omma nya"omma yongi memang di gelar kan samseng..tapi yongi bukan samseng.."balas suga tersenyum..
"erm..yalah petang ni omma akan ke china..jadi yongi bersendirian..pembantu rumah semua cuti kalau yongi nak bawa chingu ke rumah..yongj bawa jer..paling bagus kalau bawa eunji.."kata omma nya..tersenyum penuh erti
"Gwenchana..yongi nak bersendirian.."balas suga "ara..ara..tapi nanti bawa lah eunji.."kata omma nya lagi..suga hanya diam selepas sarapan suga pun memutis kan ke sekolah..suga menolak saat omma nya ingin menghantar nya..saat suga lalu depan arperment wendy suga melihat wendy baru balik entah dari mana yang jelas wendy belum pakai baju sekolah daripada terus tertanya..suga meeutus kan untuk hampiri wendy..
"Wendy-ah.."pangil suga yang dj pangil pun menoleh..terganga mulut wendy melihat warna rambut suga..
"suga? Awak suga kan?"wendy memasti kan.."hn.."balas suga ringkas..wendy pun mendekati sahabat nya itu..perhati kan suga dari atas sampai bawa
"Wae..awak tukar warna rambut..wendy hampir tak kenal awak dah macam trouble maker versi suga.."kata wendy.."tak sesuai ke.."soal suga.."ani..sesuai awak semakin comel..eunji pasti tak kenal awak.."balas wendy..eunji belum tahu penampilan baru suga lagi..
"Ni awak tak.ke sekolah..asal tak pakai baju sekolah..dan awak dari mana"soal suga bertubi wendy pun mengeluh sedih.."wendy tak nak ke sekolah..wendy malas nak jumpa jungkook"jelas wendy.."awal dan jungkook belum.berbaik lagi ke.."soal suga lagi..
"nae..semakin teruk..awak nak tahu jungkook ada yeoja lain ermm~~wendy sedih~~jungkook betul² lupa kan wendy~~"wendy menangis seperti budam kecil sambil menarik-narik hujung sut sekolah suga..
"Wae awak cakap jungkook ada yeoja lain..itu mustahil.."
"Mustahil ape! Yeoja tu ke rumah jungkook tadi..wendy nampakk~~aaahh...wendy tak nak aekolah lagi wendy nak berhenti sekolah..biar trouble maker tu mebyesal..babooo~~"wendy masuk ke arperment nya tanpa menoleh..suga di luar dah pelik..tapi suga tak percaya yang jungkook ada yeoja lain.. suga terfikir untuk soal jungkook nanti...ketika suga menerus kan langkah ny hp.nya verdering pertanda ada msj masuk..suga pun ketik 'baca'
From: My love
Oppa..ヽ(´▽`)/ palliwa datang cepat..eunji tungu oppa ni kita ke sekolah bersama okey. (*⌒∇⌒*) saranghae oppa
YOU ARE READING
Trouble maker _season2_[jungkook ff, wenkook]
RomanceTitle: trouble maker season2 Genre; senua kecuali (horror) Lead cast: Jeon jungkook | jungkook [ bts ] Son seungwan | wendy [ red velvet ] Min yongi | suga [ bts ] Jung eunji | eunji [ apink ] Other cast: Kwangmin [ boyfriend ] Yongmin [ boyfriend ]...