Keesokkan harinya, aku ke sekolah menaiki motorsikal kesayanganku itu. Untuk memujuk kekasih hati pengarang jantungku yang seorang itu, aku disuruh menjadi drivernya untuk seminggu. Tugasku adalah untuk membawanya kemana-mana yang dimahunya termasuk mengambil dan menghantarnya ke sekolah. Dan ya, budak sekolah aku pun dah tahu yang weolls ni rapat tapi for sure dorang tak tahu about our secrets. Nak mati kalau kecohkan!? Dengan Syahid pun separuh mati aku nak cover cerita, ni pulak nak tell the whole school!? Gila!
Setibanya kami di sekolah, aku terus menuju ke kelas manakala Adam terus menuju ke dewan besar. Dia harus bersedia untuk Pesta Muzik peringkat negeri akan datang dan dia akan mewakili daerah sebagai penyanyi solo lelaki. Kau mampu?! Aku tahu aku tak.
Semasa aku melalui di depan kelas aku, aku sudah melihat kelompok budak-budak perempuan sudah mengerumuni sebuah meja. Nak kata si Shafa ustazah pilihan tu jual tudung, kenapa yang berkerumun semuanya awek-awek hot IG yang mostly kat IG letak gambar pakai baju tayang pusat?
"Weyh, kelas kita ada bunga baru..." Si AD memberitahu aku. Dia ketika itu sedang bersidai di balkoni menunggu ketibaan aku.
"Siapa?"
"Cousin Rose. Zahira Catherine. Adik Juwita Christine tu."
Dahell! Memang perempuan tu dalam kelas aku?! Dah takde manusia lain sangat dah yang nak masuk kelas aku yang sememangnya aku tahu kurang pelajar sebab semuanya fed up ambil science stream?! I mean like memang aku tak kisah sangat tapi aku kisahkan perasaan seorang manusia helok rupa bernama Adam Aaron Lancaster tu nanti. Mati doh mati!!!
"Hey, Rayyan!" Yeah, and now she shouting my name. Thanks God Adam dah pergi training. So takde dia akan pandang aku dengan pandangan seekor burung helang. "And yeah, Rayyan is my neighbour."
Rose memandang sinis manakala Lily langsung tak ambil kisah. Aku dapat merasakan yang kedua-dua mereka merasakan yang aku akan couple dengan Zahira tu but hell no! Aku dah ada Adam Aaron Lancaster kut. My the only one!
"Before I forget, tomorrow night is Saturday night right. My sister will throw a party in our new house and all of you will be invited. Rayyan, you are on top of the list as you are my neighbour."
Aku hanya mampu memberikan senyuman herot penuh seksi kepada diia dan budak-budak lain. Ramai pelajar perempuan kelihatan cemburu kerana Zahira berjiran dengan aku yang merupakan kegilaan semua pelajar itu. Seriously Zahira memang ada ciri seorang the girl next door.
"Untunglah kau dapat tengok body sado Rayyan tu hari-hari." Si Rose mula merenyam.
"I think you are luckier because you fucked him already, right." Serius gila perempuan ni! Mujurlah Lily dah blah keluar daripada kelas awal-awal.
"Yeah, well. Thanks, cousy!"
"Hahaha!!!"
Aku mula berundur. Kemudian seorang budak tingkatan dua yang aku rasa dia budak koir datang memanggil aku di kelas.
"Abang Rayyan, Abang Adam panggil kat dewan besar."
Belum sempat aku ingin menanya apa-apa, Zahira datang di sebelah aku. "Wait, is it Adam Aaron Lancaster?"
Dia mengangguk.
"Wow, can you bring me to him?"
"Zahira, I think it would be better if you stay in the class. Nanti cikgu masuk kejap lagi." Aku menghalang niat suci murninya itu. Nak mati bawak dia jumpa Adam Aaron Lancaster tu?! Dahlah Adam awal-awal dah bagi hint tak suka dia.
"Cmon, sekejap je. Actually, I wonder kenapa orang yang suara sedap dia tu apparently orang yang very quiet and secretive."
Aku lost word. Akhirnya perempuan tu ikut jugak aku pergi dewan besar tu. Dalam hati aku, aku berdoa agar Adam tak berkata apa-apa memandangkan ianya sangat berisiko. Dahlah aku masih dalam fasa memujuk ni. Rasanya Adam ajak ni pun sebab nak suruh teman dia training.
"ADAM!!!" Zahira berlari mendapatkan Adam yang masih khusyuk menghafal lirik. Wajah Adam berkerut.
"You?"
"Oh yeah, I Zahira. Rayyan's neighbour. God, I really fan of you, Adam. I memorise all of your songs. I even sanggup sign in YouTube just nak subscribe your channel tau. Semalam masa jumpa you, I was like starstruck tau. So, hi Adam Aaron Lancaster!"
Adam menjongket kening kemudian memandang aku. Ya, muka dia sangat kelihatan tidak gembira.
"Hi, Zahira! Thanks! Nice to know you..." Itu je yang dibalas oleh Adam. Well, I think it is better since it is damn hard to listen he says more than five words. Hmm, sheshuatu shangat!
Mereka bersalaman sebelum Zahira pulang semula ke kelas. Sempat jugak bertukar WeChat ID dan Adam berpesan agar tak menyebarkannya. Selepas Zahira blah, Adam menarik tangan aku ke stor belakang dewan. Selepas sampai, dia menampar aku sekuatnya.
"Sayang..." Aku memegang pipi menahan perit.
"Fuck you sayang! How many fucking times do I have to tell you don't show that bitch face in front of me?! I don't like it! I hate her, okay!"
"Then you boleh pulak bagi nombor phone you kat dia?! Adam, she's the one that wanna see you. I pun tak nak ajak dia tadi, okey."
"So you think I'm gonna believe your words?"
"Adam..." Nadaku merendah.
Dia meramas dan menyerabaikan rambutnya. Kemudian dia menghentak kakinya berulangkali. Tak sanggup dia kelihatan seperti orang gila, aku terus memeluknya dan mencium pipinya berulangkali.
"Sayang, I love you..." Aku mengungkapkan ayat itu di bibirnya. Air matanya menitis. "Sayang, kenapa dengan you ni?"
"I hate her, sayang. Same like how I hate Rosemaria sundal tu!" Hamekaw! Sekali dia keluar ayat sundal terus sedas dia kasi! Aku dah kata, jangan bagi si Lancaster ni bukak mulut.
"Sayang, I've got nothing to do with her okay. Janganlah macam ni, okay. Jangan menangis, please."
"I love you..."
"I love you more..." Aku membalas ayatnya itu.
Dia mengambil tangan aku dan meletakkan di dadanya itu. Matanya dipejamkan. Kemudian dia menangis lagi. "I couldn't believe how my life would be if I never meet you."
Aku memeluknya. Kepalanya ku sandarkan ke dada. Tanganku mengusap belakang kepalanya. Itulah, susah sebenarnya bila kau ada boyfriend jiwang namatei ni. Terpaksalah kau bertukar seumpama Awie dalam Sembilu. Haish!
"Anyway sayang, jom teman I practice. I ada lagu special nak nyanyi untuk you."
Kami keluar dan masuk ke dalam dewan semula. Ketika itu, guru vokalnya iaitu Cikgu Farah Munirah sudah sedia menunggu di dalam dewan.
"Rayyan, should you be in class?" Dia menegurku.
"Teacher, he will accompany me today. I already inform his teacher."
Kemudian dia membenarkan aku meneman Adam. Lagu pertama yang dia nyanyikan adalah Never Be Alone from Shawn Mendes. Kemudian adalah lagu Aku Cinta Padamu daripada Dato' Siti Nurhaliza.
Habis sahaja dia menyanyi, aku terus berlalu ke tandas. Aku menangis semahu-mahunya. Rayyan Nuraiman tak pernah menangis macamni, okey. Kemudian aku terasa bahuku disentuh. Adam mencium leherku.
"If someone want to change you with something, I will say take my life as exchange."
"I love you..."
"You don't say that also I can know it by myself."
"Nakal!" Aku mencuit hidungnya.
Apa yang aku tak tahu adalah, walaupun tiada siapa tahu hubungan kami, bahaya sedang menanti kami berdua. Zahira! Dia sangat sesuatu bagi aku!
YOU ARE READING
Tampan (Teruna 3)
Teen FictionIf you loved Amir Zakwan's story in Teruna n Jejaka, now read his son's. Rayyan benci gay. Baginya ianya menjijikkan. Tapi apabila dia sendiri dibesarkan dalam keadaan begitu, lagilah dia jijik kepada papanya sendiri. Satu cabaran Truth Or Dare me...