Bab 21

7.6K 151 11
                                    

Picture: Shawn Mendes as Adam Aaron Lancaster

"You fucked Zahira Catherine?!" AD bukan main sexcited lagi masa aku cerita detik-detik manis penuh seksual dengan Zahira haritu. Macamlah dia tu tak pernah fuck perempuan sebelum ni.

"No wonder masa kat party tu, kita tak nampak langsung jantan ni. Sedap jolok burit betina rupanya." Syahid menambah ayatnya di belakang ayat AD. Babi punya statement!

"Aku blah awallah lagipun. Pukul sebelas tu aku dah cau dah. Malas aku nak lama-lama kat banglo tu."

"Yalah, hati boyfriend pun nak kena jaga jugak kan..." Si setan bernama AD ni menambah lagi. Sejak nokharom ni tau pasal aku dengan Adam, bukan main punya menyakat. Syahid dulu tahu boleh je rilek senyap. 

Tahu pun bukan sebab apa. Oleh disebabkan seorang durjana bernama AD ni suka sangat main handphone aku, dia sudah ternampaklah dalam galeri aku, gambar aku bercium pipi dengan Adam. So, celah mana lagi aku nak gebang dia kan?

"Yalah, korang pun lagi durjana buat apa aku nak jaga kan..."

"Pantat!" Syahid menumbuk bahuku.

Semasa kelas bermula, aku mula fokus kepada apa yang diajarkan guru. Aku memang nakal, kerap ponteng, pemalas tapi when it comes for me to be serious, yes I am serious. Tak sanggup doh kena kecam dengan cikgu kalau result aku teruk. Dahlah papa tu public figure.

Selepas sesi persekolahan berakhir, aku, Syahid dan AD menuju ke tempat biasa kami di Kafe Lestari. Kali ini, ianya bertambah seseorang iaitu Adam Aaron Lancaster. Sejak dua ekor ni tau rahsia aku, lagi senang hidup aku gamaknya.

"Untunglah dah bahagia kan kawan aku seorang ni. AD, kita ni jugak yang mereput takde siapa nak. Rayyan ni sampai lelaki pun nakkan dia."

Aku hanya mampu tersenyum ketika itu. Adam pula banyak membuat kerja sendiri setiapkali aku membawanya lepak bersama. Cuma adakalanya dia turut masuk dalam perbualan dan aku suka jika itu berlaku. At least taklah awkward sangat apabila dia masuk borak bersama.

"Dulu aku pandang si Adam ni rasa nak bagi kaki je. Tapi lepas dah kamceng, okey je mamat ni." AD menyuarakan first impressionnya kepada Adam.

"That's the reason why you don't judge a book by its cover."

"Dah, dia bukak dah mulut piano dia..." Syahid menambah.

Kami semua ketawa. Kemudian aku sedar tanganku dipegang oleh Adam. Mataku bertentang dengan matanya. Dia tersenyum kemudiannya.

"Aku still cuba untuk tak memandang korang sebagai gay couple tau sebab korang ni babi sweet gila nak mampus tau tak?!" Si AD memberi pandangannya.

"I know..." Kemudian aku mencium pipi Adam di hadapan mereka berdua. Mereka berdua hanya mampu menggeleng kepala manakala Adam pula merah mukanya menahan malu.

"Dah, dah. Kita kat public ya tuan tuan sekalian." Syahid tak sanggup lagi melihat kesweetan kami berdua.

"Apa-apapun, kitorang accept je how you be, Rayyan. In fact, kau takkan mengandungkan anak orang like..." Syahid sudah menguis bahu AD sebelum dia menghabiskan ayat. Aku pula sudah mula seriau. Si AD ni pun!!! Adam sudah mula memasang muka suspicious dan kemudian dia menjeling ke arah aku. "Like girls. Yeah, boys can't pregnant."

Adam dah menarik muka masam. Ni aku palat dengan AD ni. Kemudian dia mendapat satu panggilan dia berlari ke tempat lain untuk menjawab panggilan tersebut. 

"AD, please... Adam tu sensitif kut."

"Yalah, aku terlepas tadi."

Seketika kemudian, dia kembali ke meja kami dengan baju yang turut sudah bertukar. Tidak lagi memakai baju sekolah. Pelik! Rasa dia angkat phone je tadi. Cuma dia memang bawak beg sekali sebab memang jenis dia ni bawak beg ke mana pergi.

Tampan (Teruna 3)Where stories live. Discover now