Bab 30

5.1K 141 8
                                    

Cast changing: Kendall Jenner as Zahira Catherine

Suatu malam itu, Zahira entah apa anginnya masakkan aku tomyam campur yang memang merupakan lauk favourite aku. Despite the fact rumah kakak dia sebelah je dengan rumah kitorang, rasanya baru tiga kali je kut makan kat rumah kakak dia tu. Maybe disebabkan kakaknya sendiri yang jarang berada di rumah atau maybe sebab dia yang nak polish bakat masak dia. You know, actually masakan dia takdelah seteruk yang aku bayangkan. Pada usia 16 tahun, tomyam yang dia masak tu adalah suatu yang patut dibanggakan.

Those girls kat luar sana tu, mostly cukup malas nak memasak. Alasannya, lelaki kena accept kekurangan kaum hawa. Duh! Masalahnya memasak tu dah macam satu kemahiran hidup okey dalam era globalisasi ni. Takkanlah 10 tahun kau kahwin, laki kau nak makan telur goreng semedang hari-hari?! Takkanlah dah beranak tiga pun kau still nak heret laki kau makan Muhibah Tomyam selang sehari kut?! Wuish!

So, apapun aku bersyukur berkahwin dengan Zahira. Sekurang-kurangnya perut aku, Papa Adi dengan Papa Ari sentiasa terisi dengan makanan yang halal setiap hari. Semalam dia buat beefsteak yang sememangnya bak kata Papa Ari sehingga menjilat kaki. Eww gross...! Tapi sedap jugaklah. Mujur dorang lepak malam ni so dapatlah aku makan masakan Zahira tu seorang diri.

Semasa aku baru hendak keluar dari rumah untuk berdating dengan Adam, Zahira menegur.

"Rayyan, you nak pergi mana?"

"Keluar kejap."

"Tak payahlah. At least teman I kat rumah malam ni. Please..."

"Alahai, you ni mengadalah. Rumah kakak you sebelah je dengan rumah kita. Pergi jelah balik sana kalau bosan."

"Tapi I nak borak dengan you. Husband and wife things."

Aku mengeluh berat. "Zahira, pleaselah. I tak nak jadi like other husband yang akan marah wife dorang for this kind of stuffs. Can you please understands that I need private space of mine?"

"But I'm your wife..."

"Being my wife doesn't mean I have to be with you all the time. I have my own life, okay."

"Rayyan, what's wrong with you?! Everyday you keluar. Everyday you akan balik tengah malam. I tahu yang kita kahwin pun terpaksa but that doesn't mean yang you kena layan I macam ni. Now answer me, who am I in your life?!"

This woman is really screwing me up. "My wife. Is that answering?"

"Rayyan, you will be a father."

What the heck, siaa?! Subur sungguh aku ni.

"We married for two months already, sayang. Today is our second monthsarry. Pretty sure you not remember it. That's why I cooked for you and ask Papa Adi and Papa Ari to go out for a night. I need time to be just with you. So can you please spend time with me?"

Boleh tu memang boleh tapi masalahnya aku dah janji dengan Adam Aaron Lancaster tu. Dan korang tau apa effectnya kalau aku mungkir janji aku dengan anak Lancaster tu. Dia tu dahlah psiko sama level dengan sweetnya dia tu.

"But sayang, I made a promise already. Takkanlah I nak broke kut?"

"Just for awhile, please. Kita tak pernah spend time berdua like now."

Aku pun melayanlah jugak  perangai dia yang satu ni walaupun aku tahu malapetaka apa yang akan terjadi the moment aku sampai kat banglo keluarga Lancaster kejap lagi.

Zahira mengeluarkan pavlova dari dalam peti ais dan dia hidangkan bersama dengan Mexican Horchata dari dalam peti ais. Dari sini, aku melihat betapa effortnya dia berusaha untuk aku. Walau teruk macam mana sekalipun layanan aku pada dia.

Tampan (Teruna 3)Where stories live. Discover now