Taze Kanlar Festivali Galga'nın uydularından biri olan Plaro 1 tutulmasında yapılırdı. Galgeria-Emoria'da yaşasın yaşamasın, bütün galgenlere her yıl davetiye gönderilirdi. Festival pek çok duygunun şekillenmesine öncülük eden bir gök olayında gerçekleşirdi. Ayrıca davete gelen herkes, konsey üyelerini ve güçlü aileleri yakından görebilme fırsatını elde ederdi.
Konseyin en güçlü iki ailesinin, Galasmus ve Emorian, öncülük ettiği bu festivalin pek çok amacı vardı. Öncelikli amaç çift olabilecek galgenleri bir araya toplamaktı. Bu sebeple Galga'nın her yerine davetiye gönderilirdi. Gelmek isteyenler haftalar öncesinden beyanda bulunur ve diğer ülkeler buna göre hazırlıklarını ayarlardı.
Biriyle bağ kurmak için bu festivale gelmek şart değildi elbet. Fakat uluslararası bir özelliği olduğu için ihtimaller artar, kendi ülkesinde yoldaşını bulamayanlar için iyi bir fırsat olurdu.
Bağ kurmanın ötesinde Galasmus ve Emorianları ilgilendiren asıl konu Emorian Enstitüsü'ne çaylak toplamaktı. Plaro 1 tutulması gezegene yaydığı frekanslarla çok çeşitli dalga boylarının tetiklenmesini sağlardı ve auranlar bu dalga boylarına göre 'çaylak 1' seviyesi kazanma şansı elde ederdi. Bu seviyeyi bir kez elde edenin gelişmesi kolaydı. Emorian Enstitüsü de kendi imkanlarıyla gelişemeyecek galgenleri eğitirdi.
***
Zarus Galasmus diğer işlerini hallettikten sonra Taşkent'e dönmüştü. Hazırlıklar tamamlandıktan sonra Emorian ailesiyle birlikte Taşkent Meydanı'na gitmişlerdi ve meydanda toplanan kalabalığın karşısına çıkmaya hazırlardı.
Meydana ilk adımlarını atarlarken Zarus kocasının koluna girmiş, omuzlarını dikleştirmiş, kan kırmızı gözlerini kalabalığın üzerinde kibirle dolaştırmaya başlamıştı. Gelenlerin potansiyelini tartıyor, kimlerin öne çıkanlar arasına gireceğini gözlemliyordu.
"Bir sorun mu var?"diye sordu Mithra Galasmus. Soluk gri gözlerini eşinin kızıl saçlarında gezdirerek.
"Çok yetersizler."diye fısıldadı. "Bu sene çok az çaylağımız olacak." yürümeye devam etmeden önce göz ucuyla arkalarından gelen Rozan ve Emorus'u kontrol etti. Kendi aralarında gülüşüyor olmaları sinirlerini germişti. Onlardan biraz olsun ciddiyet bekliyordu. "Rozan!"dedi sertçe. Rozan olduğu yerde sıçradı. "Yakınımızda dur." Rozan gözlerini devirdi. Emorus'a bir şeyler söyledi ve onlara yaklaştı.
Biraz geride Efolia Emorian göründü. Lacivert saçlı, beyaz tenli, enerjik bir kadındı Efolia. Emorus'un geriye kalan son ebeveyni, annesiydi. Üstat 6 olan Efolia da güçlü bir denge galgeniydi. Dolayısıyla gözleri ve enerjisi de lacivertti. Gezegende kuralları esneten, gereksiz kavgalardan hoşlanmayan yapısı ve kendine has tarzıyla bilinirdi. Efolia Emorian'ı anlatmak kolay değildi. Onunla yaşayarak onun farkına varırdı auranlar. Genelde tanıştığı insanların hayatında ayrı bir yeri olurdu. Galgen-galgin ayrımı yapmadan herkesle arasını iyi tutmayı başarırdı. Bu yüzden gezegende hatırı sayılır dostu çoktu.
Efolia oğlunun yanına doğru hızlanıp yan yana olacak şekilde yürümeye başladıklarında "Geç mi kaldım?"diye sordu. Meydana girmelerine sadece birkaç adım kalmıştı.
"Tam zamanında geldin."dedi Emorus gülerek. İşte şimdi meydana tam kadro girebilirlerdi.
***
Galasmus ve Emorian aileleri meydana girdiğinde herkes yaptığı işi bıraktı. Bütün başlar o yöne döndü. Kimileri kıskanç, kimileri hayran gözlerini Zarus'tan gizleyemedi. Zarus ise memnun bir ifadeyle izledi bu farklılığı.
Hepsi konsey üyeleri için ayrılan masanın ortasındaki boşluğa yerleştikten sonra Efolia Emorian ayağa kalktı. Meydanı dolduran kalabalığı izledi. On beşini bitiren heyecanlı gençler, umudunu kaybetmeyen genç-yetişkinlerle dolup taşıyordu meydan. Sadece hayat eşini bulmak için değil, kendini geliştirmek için de gelen pek çok auran vardı aralarında.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Emorian'ın Diğer Halefi
FantasyGalga Serüvenleri 1 - Emorian'ın Diğer Halefi -FantasyTR "Doğaüstü Geçidi" listesine eklenmiştir.- Yeni çaylakların belirleneceği Taze Kanlar Festivali'nde Plaro'nun parlayabileceği yedi adet renk varken hiç olmayacak bir rengi seçmesi kesinlikle be...