Emorian Enstitüsü'nün açılmasına günler kalmıştı. Birkaç gündür süren hazırlıkların sonuna gelmişlerdi. Her yıl olduğu gibi enstitünün eğitmenleri önceden gidecekti ve son düzenlemeler hakkında birkaç toplantı yapılacaktı.
Önceki dönemlerden farklı olarak bu dönem Konsey'in kararıyla her enstitüde saldırı ve savunma becerilerinin artırılmasına karar verilmişti. Ayrıca galganların tehlikeleri bu yıl daha detaylı anlatılacaktı. Hızlı seviye atlama konusundaki araştırmalara hız verilmişti. Galgen sayısının artırma konusundaki çalışmalar da önceki yıllara göre önem kazanmıştı.
Bu değişimlerin ana sebeplerini sadece konsey üyeleri biliyordu. Galga'da bir galgan olduğunu henüz açıklamamışlardı. Fakat Plaro'nun beyaza parlamasının ardından verilen bu kararlar bazı eğitmenleri şüpheye düşürmüştü. Kehribardan çıkan Jaquel'le karşılaşmış olanların hikayeleri yavaş yavaş yayılmaya başlamıştı. Henüz etkili bir çevreye yayılmamış olsa da seviyesiz bir auranın havadaki enerjiyi beyaz renkte bükerek dövüşmesi eski efsaneleri tekrar gündeme getiriyor gibiydi.
*
Efolia ve Emorus yola çıkmaya hazırdı. Efolia Savunma Becerisi ve Kalkan Tipleri derslerini veriyordu. Bir lacivert olarak bu dersler onu tamamlıyordu.
Emorus ise Saldırı Becerisi dersini veriyordu. Ayrıca çoklu zihin yönetimi de öncü sınıflarına öğrettiği derslerden biriydi.
"Gelmişsin."dedi Efolia oğluna. Emorus birkaç gündür ortalıkta görünmüyordu. "Enerjini bulmam kolay olmadı. Rozan'ın yanında da değildin. Neler yapıyordun?"diye sordu oğlunun yanına oturarak.
"Biraz takılıyordum sadece."dedi Emorus.
"Daha canlı gözüküyorsun."
"Eğitim dönemi başlıyor. Hazırlıklı olmam lazım."
"Rozan ve Mithra ne zaman gelecek?"
"Sanırım onlar da bu akşam yola çıkacak. Rozan babasının birkaç gündür odasına çekildiğini söylemişti fakat dönüş planında bir değişiklik olsaydı haber verirdi."diye açıkladı Emorus. Efolia Mithra'nın odasına çekilmesine takılmıştı. Müfredatın değişimi Mithra'yı da etkiliyordu. Belki ondan izinsiz yapılan değişimler canını sıkmıştı. Enstitüye döndüklerinde konu hakkında konuşması gerektiğini düşünüyordu.
Efolia evin son kontrollerini yaptıktan sonra onlar yokken evi koruyacak mührü tetikledi ve Emorus'la birlikte enstitüye en yakın aktarma merkezine gittiler.
Emoria'nın başkenti Akhira çok renkli ve hareketli bir şehirdi. Nüfusun çoğunluğunu galgenler oluşturduğu için aktarma merkezi sayısı fazlaydı. Yardımcıya ihtiyaç duyarak aktarma gerçekleştiren galgen sayısı çoktu. Bu da özellikle merkezi noktalarda bir grup aktarma sorumlusu galgenin bulunmasını gerekli kılıyordu.
Aktarma noktası geniş, halka şeklinde bir platform üzerindeydi. Girişler turuncu galgenlerle çevriliydi. Turuncular mekan konusunda daha becerikliydi. Bu nedenle çoğu ülke aktarma merkezlerinde turuncu galgenleri tercih ediyordu.
"Hoşgeldiniz Efolia Emorian."dedi girişteki görevlilerden biri. "Enstitüye gidiyorsunuz değil mi?"
"Evet Ferra."diye yanıtladı adamı. "Önemli noktalardaki denetimleri arttırdınız değil mi?"
"Elimizden geleni yaptık efendim. En iyi aktarma ustalarını en kritik noktalara yerleştirdik. Güvenlikten de destek aldık. Gözlemcilerimiz her şeyi kaydediyor."
"Denetimsiz kalan hiçbir merkez istemiyorum Ferra. Daha iyisini yapabileceğinizi biliyorum." Ferra isimli adam gülümsemeye çalıştı. Fakat Galga'daki galgen sayısı her yıl azalıyordu ve artan nüfusa yetecek kadar aktarma ustası yoktu. Taşıtla ulaşım son iki yılda artış göstermişti. Böyle bir dönemde bir de güvenlik önlemlerinin arttırılması işleri daha da zorlaştırıyordu. "Her şey yolundaysa biz artık gidelim."dedi Efolia sessizliği bozarak.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Emorian'ın Diğer Halefi
FantasyGalga Serüvenleri 1 - Emorian'ın Diğer Halefi -FantasyTR "Doğaüstü Geçidi" listesine eklenmiştir.- Yeni çaylakların belirleneceği Taze Kanlar Festivali'nde Plaro'nun parlayabileceği yedi adet renk varken hiç olmayacak bir rengi seçmesi kesinlikle be...