Serenita'da tenha bir yer...
Zamanı durdurmamıştı ama sanki her şey durmuştu Zvezda için. Yıllardır en sevdiği arkadaşı, Güven'i, Zarus'u bir karyoktu. Gözyaşları yanaklarını ıslatırken fısıldadı, "Bilmeliydim."
"Bilemezdin."dedi Lumina.
"Ben zaman bilgesiyim. Birinin tüm hayatını görebilirim."diye isyan etti. "Karyok tarafından ele geçirildiğini göremedim." Yumruklarını sıktı. "Sadece kendi kanı tarafından öldürüleceğini gördüm ve bunun önüne geçmeye çalıştım."
"Zvezda, güzel dostum benim."diyerek ona döndü Lumina. Baş parmağıyla kadının yanaklarını ıslatan yaşları sildi. "Bu evrende hiç kimse her şeyi bilemez. Evet çok yüce bir yetenek bahşedildi sana fakat işin içine karyoklar girdiğinde enerjinin frekansının ne kadar bozulduğunu biliyorsun. Bin yıllar önce biz bile, tüm renklerin yeteneklerinin hakimleri galganlar bile karyoklarla baş edemedik."
Zvezda hıçkırığını tutmaya çalıştı. Zarus yerde kıpırtısız bir şekilde yatıyordu.
"Kurtarılabilir düzeyi geçmiş değil mi?" Konuşan Mithra'ydı. Ağır gerçekle yüzleşmekte o da zorlanıyordu. Rengi atmıştı.
Lumina çaresiz gözlerini ona çevirdi. "Geçmiş."dedi. "Fakat benliği hala kurtarılabilir durumda."
"Nasıl?"diye inledi Zvezda. Dizlerini dövmek saçlarını yolmak kendini yere atmak istiyordu. Uzun zaman sonra ilk kez birine kıymet vermişti ve onu kaybettiğini anlamamıştı. Elinden kayıp gittiğinde ona kızmış, anılarını ondan almıştı. Fakat onun hiçbir suçu yoktu.
"Onu sadece kendi kanından biri kurtarabilir."dedi Lumina Mithra'ya dönerek. "Enerjisi ancak kendi kanından biriyle uyum yakalar. Benliğini karyoktan ayırırken en az risk ancak bu şekilde olur."
"Onu kendi kanından biri öldürecek."diye fısıldadı Zvezda. Yine gözleri dolmuştu. Şimdi her şeyi daha iyi anlıyordu. Gördüğü şeyleri daha iyi yorumluyordu. "Rozan annesini öldürmek zorunda."
"Hayır! Rozan böyle bir şey yapmaz!" Mithra sertçe karşı çıktı.
"Geleceği değiştiremezsin!"diyerek hiddetlendi Zvezda. "Rozan kırmızıya dönüşecek ve öyle bir an gelecek ki annesiyle karşı taraflarda olacak. O an çıkan kavgada annesini öldürecek!"
Mithra başını iki yana sallıyordu. Hayatındaki iki kadının değişimlerini kaldıramıyordu. Zvezda haklıydı. Bunu duymuştu. Karyok tarafından ele geçirilenlerin en azından benliklerini güvene almak için birinci derece kan bağına sahip kişiler tarafından gerçekleştirilen bir tören vardı. Zarus'un anne babası hayatta olmadığına göre bunu ancak Rozan yapabilirdi.
"Rozan'ı bu yüzden öldürmek istedi."dedi Mithra öfkeyle. "Karyok yaptırdı. Kendini güvene almak, sonuna kadar gidebilmek için Rozan'dan kurtulmak istedi. Babası çok önceden ölmüştü zaten. Annesi ise Rozan'ın doğumundan üç ay sonra."diye devam etti. "Eminim Zorius'u da Zarus'un öldürmesini sağladı." Zarus'un annesiydi Zorius.
"Sonra ben ona kanından gelen kırmızı gücün onu öldüreceğini söyledim."dedi Zvezda ellerini ağzına kapatarak.
"O kavga bu yüzden çıktı."diye devam etti Mithra. "Fakat kavga sonunda Rozan'ın enerjisi değişince duruldu. Çünkü ancak kırmızıyken onu öldürebilirdi."
"Sonra Zarus'un benlik kırıntıları Rozan'ı ölümüne sert yetiştirdi. Karyoğun daha çok hakimiyet kurduğunu fark etmişti fakat iş işten geçmişti."dedi Lumina. "Rozan'ı öyle duygusuz öyle sevgisiz büyütmeliydi ki zamanı geldiğinde onu öldürecek kadar katı olsun... Ve Öze Dönme Ritüeli... Hepimiz Rozan'dan nefret ettiği için yaptığını düşündük. Oysa o kendi benliğini karyoktan kurtarabilmek istemişti. Rozan fuşyayken bunu yapmazdı. Fakat onun gibi bir kırmızıya dönüşürse iç güdüleri onu tek lider olmaya yöneltecekti. Ve iktidar çatışması ona istediği savaşı verecekti."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Emorian'ın Diğer Halefi
FantasyGalga Serüvenleri 1 - Emorian'ın Diğer Halefi -FantasyTR "Doğaüstü Geçidi" listesine eklenmiştir.- Yeni çaylakların belirleneceği Taze Kanlar Festivali'nde Plaro'nun parlayabileceği yedi adet renk varken hiç olmayacak bir rengi seçmesi kesinlikle be...