Yürüdüm.Saatlerce umutsuz,gayesiz, varılacak bir hedefi olmayan awareler gibi sonsuz boşlukta yürüdüm...
Her köşebaşında işi gücü olmayan gençler iskan kurmuş kimisi içki içiyor kimisi esrar çekiyor kimiside adını bile telaffuz etmeye çekindiğim maddeleri genç vücutlarına enjekte ediyorlardı....
Karanlık çok karanlık bir dünyaydı burası. Geleceğin genç simalarının heba olduğu karanlık bir dünya...
-Şşşşşşfffffff(dedi koluyla ağzından ve burnundan akan yeşilimsi sıvıyı silerken)
-Benim çağırdın abi (dedim tedirgin bir ifadeyle)
-Hee ssffabbağtan (sabahtan)berrdr senı çağrryorrm dymyoormsunn yksa dymamazlktnmi geliyoğğsnn anğutt(dedi yosun kaplamış dişlerini göstere göstere)
-Yoo Estağfurullah.abim noldu bi emriniz bir ricanızmı vardı(dedim pişkin pişkin sırıtmaya çalışırken)
-(Günümüz türkçesine tercüme ediyorum)hee gel bakım yanına
-Buyur abi(dedim nükleer atık deposu gibi kokan nefesini içime çekerken)
-Sende mal varmı (dedi tükürürcesine)
-Mal derken
-Bildiğin mal işte esrar var yaa(dedi ter idrar ve dışkı kokan kıyafetleriyle iyice yanıma sokulurken)
-yo ben kullanmıyorum
-Ne kullanıyorsun(dedi dudağından aşağı sarkan sıvı maddeyi koluyla silmeye çalışırken)
-bn ben birşey kullanmıyorum
-Cigaradamı yok
-Yok sigara da kullanmıyorum
-Nesin olm sen otmusun esrar yok cıgara yok uyuşturucu yok bu ne biçim hayat olm kütükmüsün dingilmisin nesin sen...(dedi osuruğu anımsatan gülüşüyle)
-.........
-Paran varmı?? paranın ne olduğunu biliyorsun değilmi
-Evet biliyorum
-Ozaman çıkar mangırlarıda hayrına bi cıgara alak.
-Benim hiç param yok(dedim tedirgin bir ifadeyle)
-Göreceez paran varmı yokmu Göreceez şimdi(dedi eliyle belirsiz bir el hareketi yaparken)
Karanlıktan yüzleri çıban içinde kalmış iki siluet belirdi.İçkinin ve esrarın etkisiyle zarzor yürüyerek yanıma geldiler.
Biri sağ diğeride sol kolumdan sıkıca tuttu.
-Şimdi öt bakalım para nerde(dedi içtiği sigaranın dumanını yüzüme üflerken)
-Param olsaydı verirdim inanın.
-Paran yoksa sende yoksun olum.... O paraları nerene soktuysan çıkaracaksın Anlıyormusun beni çıkaracaksın.(dedi ağzındaki balgamı sağ yanına tükürürken)
-........
Cebindeki kelebeği çıkarıp birkaç hareket yaptıktan sonra bıçağın yanını yüzüme sürtüp pispis sırıttı.
-he heee çizimi lan hıı çizimmi.
-Para....
-Evet para
-Para sağ ayağımdaki çorapta.
Sağ yanımdaki çocuk kolumu bırakıp ayakkabımı çekti.Çorabıma saklandığım beş milyonu çıkarınca önce bana sonrada patronuna baktı ve güldü.
Ağzından ve burnundan akan salya sümüğe aldırmadan dakikalarca güldü.
-Bumu lann paranın hepsi bumuu.
-Evet tüm param bu
-Sabahtan beri bizi bunun içinmi uğraştırıyorsun it....
-Başka param yok bn ben yurtta okuyorum öğrenciyim evdekiler bana sadece yol harçlığı veriyor.
-Napim olm Napim hııı Napim seni Sol yanımdaki çocuk: Abi böyle Çulsuz ve işe yaramaz biri için riske girmeye deymez bırak gitsin bence.
-Tm sktrol git olm bidaha gözüme görünme yoksa doğduğuna pişman ederim seni.(dedi hemen ardından sert bir tekme attı)
Düştüm dizimi incittim.Kalkıp yürüdüm önce seğire seğire sonra topallaya topallaya daha sonra koşa koşa elli metre kadar ilerdeki elektrik direğine ulaştım.
Direği yarısına kadar tırmandım ve avazım çıktığı kadar bağırdım.... Oorrrrrrrruussssssbu çoccukkklarıııııı.......(Yunus sağır)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bir Avarenin Anıları
AdventureAcının ve yokluğun yok olduğu o güzel dünya sadece sana aittir. Orda efendi sensin.Canlı cansız tüm varlıkların tek amacı sana hizmet etmektir.... Orda efendi sensin.Senin varlığın onların varlığı,senin yokluğunda onların yokluğudur... Senin zihnind...