Chapter sixteen

138 10 0
                                    

Ik ren door het huis met Judith in mijn armen. Carl is er niet. Waar zou die jongen toch kunnen zijn? Ik sta in een keer stil als ik geluid hoor uit de keuken. Dat zou toch niet zo'n persoon zijn van de wolves? Ik sluip naar de trap. Nu hoor ik het geluid beter. Er is echt iemand in de keuken en die gene probeert zo min mogelijk geluid te maken. Net op dat moment begint Judith te huilen. 'Shit!' Fluister ik. Proberend haar te kalmeren loop ik snel een kamer binnen en ga achter de deur staan. Ik pak mijn mes uit zijn huls.

Zachtjes hoor ik voetstappen op de trap. Gespannen luister ik naar het geluid van de voetstappen. Ze gaan een andere kamer binnen. Ik moet iets doen. Ik zet Judith op de grond en leg mijn vinger op mijn lippen als teken dat ze stil moet zijn. Ze begrijpt het misschien niet maar toch.

Zo zachtjes mogelijk loop ik naar de andere kamer. Vlak voor de deurpost blijf ik staan. Ik hoor iemand door de kamer lopen. Ik knijp hard in het mes en hou hem in de aanslag. Klaar om aan te vallen.

De stappen komen dichterbij. Gespannen wacht ik af.

Ik zie een man van ongeveer 25 jaar mij verbaasd aankijken. Voor dat hij iets kan doen steek ik mijn mes in zijn schedel. Hij zakt in elkaar en valt op de grond. Opgelucht haal ik adem. Nu moet ik hier snel weg.

Ik ren met Judith in mijn armen naar beneden en ga via de achter deur naar buiten. Zo snel als ik kan ren ik terug naar het huis van Jessie.

Ik ben er bijna als er opeens op ons wordt geschoten. Ik loop door en kijk om me heen. Waar komt het vandaan? Ik zie een vrouw achter wat struiken staan. Ik pak mijn geweer en schiet haar neer.

Rick kijkt me dankbaar aan als ik Judith aan hem over draag. 'Waar is Carl?' Vraag ik aan hem. 'Hij is boven.'

Opgelucht haal ik adem en ren naar boven toe. Ik loop zo snel mogelijk naar de kamer waar hij is. De deur staat open dus ik kan zo naar binnen. 'Carl je hebt me laten schrikken!' Vebaasd kijkt hij me aan. 'Wist je niet dat ik hier was? Toen ik zag dat de wolves er waren ben ik zo snel mogelijk hier naartoe gegaan.'

Saved (Carl Grimes)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu