Ik zit nerveus op de bank in de leerlingenkamer van Griffoendor.
Ginny zit met haar benen over de leuning van een stoel de AvondProfeet te lezen.
Marcel zit naast me en staart in de vlammen van de open haard.
Simon krabbelt met een veer wat poppetjes op een stuk perkament.
En ik check mijn tas voor de honderdste keer.
"Kan je even kappen met je tas door kijken? Dat heb je al 6 keer gedaan zoveel heb je toch niet nodig? Daarbij is dit een project met DracoMalfidus niet met de koningin! " zegt Ginny die geïrriteerd van haar blad opkijkt.
"Ik wil gewoon zeker zijn dat ik alles heb, want dan hoef ik niks te lenen van die volbloed " zeg ik terwijl ik ongestoord door ga met alles uit en weer in mijn tas te doen.
"Wat is er mis met volbloeden " vraagt Ginny gekwetst.
Ik kijk op.
"O zo bedoelde ik het niet Ginny " zeg ik en ik schud mijn hoofd.
"Nou zo klonk het wel " sist ze.
"Daar gaan we" zucht Simon.
"Kan je alsjeblieft even normaal doen " zeg ik ik stop als laatste een veer in mijn tas leg m op de bank en sta op.
"Volbloeden zijn tenminste veel beter dan vieze Modderbloedjes of halfbloeden zoals jou " gilt Ginny.
Meteen slaat ze haar handen voor maar mond en schud hevig haar hoofd.
"Dat heb ik niet gezegd " ze kijkt geschrokken.
"Nou Ginny dat heb je heel toevallig wel" ik pak mijn tas en gooi hem over mijn schouder.
"En jij noemt mij een slechte vriendin " ik snuif verontwaardigt en loop met grote passen de kamer uit.
Ik loop over de gangen op weg naar de bibliotheek.
Ik voel een warme traan over mijn wang glijden, geschrokken veeg ik de traan weg.
Ik wil niet huilen, dan voel ik me zwak.
Daarbij zei Ginny het en Ginny zegt dat nooit het kwam omdat ze boos was ze meende het niet en dat weet ik heel goed.Ik stop voor de bieb deur.
Zou Draco er al zijn?
Ik kijk op mijn horloge ik heb nog 3 minuten.
Ik ben dus op tijd.
Ik adem diep in en weer uit, waarom was ik zenuwachtig? Het was Draco maar.
Ik loop de bieb in en kijk om me heen.
Niks.
Ik loop naar achter en zie Draco aan een lange tafel helemaal achter in de bieb zitten ik loop er heen en stop 3 meter achter hem.
Ik wil zonder geluid naast hem gaan zitten maar natuurlijk moet mijn stommiteit toe slaan en blijft mijn voet achter het tapijt hangen.
Ik sta op het moment om met mijn gezicht vol op de gromt te vallen, maar kan me nog net vast klemmen aan de stoel naar Draco.
Draco was verdiept in een boek en keek geïrriteerd op maar toen hij zag dat ik het was begon hij te lachen.
"Ben je altijd onhandig of komt dat door mij? " hij schoof de stoel naast hem naar achter zodat ik er kon gaan zitten.
"Nou Eigelijk.." Ik ging zitten maar hield nog wel afstand.
"Ik ben altijd onhandig ja " zeg ik zacht ik voel dat mijn wangen rood kleuren.
"Schattig " lacht hij.
Mijn ogen werden groot, vond hij het nu schattig ?
"Eerder een vloek " mompel ik.
Draco pakte Perkament inkt en een veer uit zijn tas en ik volgde zijn voorbeeld.
"Meer te weten komen over de geschiedenis van onze ouders dus.." Zeg ik zacht.Ik schrijf dit verhaal ook in een schrift,ik heb hiervoor een voorkant gemaakt maar ligt het aan mij of is Melanie een beetje dik? 😂
Wat is jullie grootste droom ooit?
Ik heb er 2..
1: ik hoop TomFelton en EmmaWatson echt op een dag te mogen ontmoeten ik bedoel TomFelton is gewoon perfect en Emma lijkt me zo lief 🦄😍2: Stiekem hoop ik ook dat er op een dag een hele grote man met een baart binnen komt lopen en zegt " You're a Witch Thirza " en dan zeg ik heel dramatisch " I'm a what? But that can't be I'm Thirza just Thirza! "
JE LEEST
Anders dan je denkt. (Voltooit)
FanfictionMelanie Omloop zit in haar zesde jaar van Hogwarts. Haar leven is niet zo bijzonder, ze is beste vrienden met Ginny Weasley en haar cijfers zijn prima. Maar op een dag drijgt alles te veranderen.. Ze ontmoet Draco Malfoy, ze heeft al wat over hem ge...